no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم اول ابتدایی : جلوگیری از رفتارهای نامطلوب در دانش آموزان کلاس اول
zip
آوریل 3, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم اول ابتدایی : جلوگیری از رفتارهای نامطلوب در دانش آموزان کلاس اول


گزارش تخصصی معلم کلاس اول ابتدایی

گزارش تخصصی معلم اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 40  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم اول ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه   جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

اهمّيّت انضباط به شرح زير است :

الف – سلامت جامعه

ب – شادی و نشاط فرد

ج – سازش فردی و اجتماعی

د – احساس امنيّت

ه – اعتماد به نفس

و – جلب محبّت ديگران

ز – صرفه جويی در وقت

انضباط سبب  ايجاد عظمت  برای انسان است و اين كه رعايت انضباط در كلاس  درس نه تنها موجب يادگيری بهتر مي شود بلكه به رشد سالم شخصيّت هنر جو هم منجر مي شود . به عكس هرگونه بی انضباطی و عدم رعايت مقرّرات و انضباط سبب شرمندگی ، احساس گناه و خسارت مادّی و معنوی مي شود

همان طوركه در پزشكی ، پيشگيری خيلي با ارزش تر از درمان است درمسايل انضباطی هم اين اصل حاكم است يعني پيشگيری با ارزشمندتر از اصلاح مي باشد . رعايت  اصول  انضباطی را  بايد  از زمان كودكی  به  دانش آموزان  ياد داد .

در  بررسی  تاريخچه ی زندگی افراد بزهكار  ديده  شده  است كه اين افراد در سنين كودكی و نوجوانی هم معمولا  افرادی بی انضباط و لاقيد بوده اند . عكس قضيّه  هم  صادق  است  يعنی وقتی  تاريخچه ی زندگی  و سوابق  افراد صاحب نام را برّرسي كرده اند دريافته اندكه اين افراد در سنين كودكی و نوجوانی هم معمولا افراد منضبط بوده اند .

چگونه می توان مشکلات رفتاری بی انضباطی را در آموزشگاه و کلاس کاهش داد؟

الف) راه کارهای مبتنی بر سیستم آموزشگاه

1– داشتن قوانین صریح و روشن:

یکی از عوامل مهم در پیشرفت مدارس و کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان  داشتن قوانین صریح، روشن و دقیق است. اکثر دانش آموزان  طالب معیارها و موازین رفتاری هستند و از بی قانونی سردرگمند یک اساس نامه رفتاری با توصیف و تشریح خوب و متولیان خیرخواه از عوامل اساسی در ایجاد اعتماد به نفس و موفقیت دانش آموزان  است.

2– استفاده بیشتر از مشارکت دانش آموزان :

هر چقدر دانش آموزان  در آموزشگاه به حساب بیایند و هرچقدر بتوانیم آن ها را در آموزشگاه مشارکت دهیم و از توانمندی های آن ها استفاده کنیم ، کمک می کنیم که آن ها به ما اعتماد بیشتری پیدا کنند و ما را منصف تر بدانند، این کار سبب نزدیکی بیشتر عوامل آموزشگاه به دانش آموزان  می گردد و علاوه بر آن توانمندی های آن ها را رشد داده و اعتماد به نفس دانش آموزان  را تقویت می کند .شوراهای هنر جوی ، مشاوره همپایان، انجمن اسلامی، بسیج هنر جوی، گروه های همدرس، انجمن های علمی و … محمل بسیار مناسبی برای استفاده بیشتر از مشارکت دانش آموزان  است.

3– تلاش برای ایجاد جو صمیمی بر مبنای روابط انسانی در آموزشگاه:

اگر در جو آموزشگاه رابطه ی رئیس و مرئوس ، رئیس و هنر جو، دستورات یک طرفه، امر و نهی، نصیحت، پرگویی، ادبیات دلسرد کننده و منفی رواج داشته باشد جو آن آموزشگاه غیر صمیمی است. در چنین محیطی به مرور افراد از هم دور می شوند؛ حرف همدیگر را کمتر می فهمند؛ علیه هم متحد می شوند ؛ دلسوزی از کارشان محو می شوند؛ افراد فقط به دنبال انجام وظیفه هستند و به نتیجه و کیفیت کار توجه چندانی ندارند؛ کارکنان از هم دلخور و ناراحت هستند؛ فرسودگی شغلی در این محیط بالاست و از همه مهمتر موفقیت در این سیستم دست نیافتنی است و دانش آموزان  کم انگیزه بیشتر از سایرین از این محیط در رنج هستند.

بنابراین برای حل این مشکل نیاز است :

سیستم مدیریتی آموزشگاه مدل رهبری آموزشی باشد

هر قدر از رئیس بودن به سمت رهبر بودن حرکت کنیم، صمیمیت در آموزشگاه بیشتر خواهد شد .

راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع مسائل و مشکلات انضباطی در مدارس

▪ برنامه مناسبی برای جلوگیری از وقوع بی انضباطی های دانش آموزان  و اطلاع از رفتار آنها طراحی شود.

▪ شرکت دادن دانش آموزان  در برنامه های انضباطی و روشن کردن قوانین، مقررات و انتظارات آموزشگاه از آنها.

▪ روش هــای تــدریــس و آموزش های معلم باید با توانایی ها، استعـداد و تـفـاوت هـای فردی دانش آموزان  متناسب باشد و از بکارگیری روش های یکنواخت، خسته کننده و بی حاصل احتراز کند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم اول ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.