no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم عربی سال دوم با موضوع افزایش نمرات دانش آموزان مدرسه …..
zip
آوریل 3, 2022
۶,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم عربی سال دوم با موضوع افزایش نمرات دانش آموزان مدرسه …..


گزارش تخصصی معلم عربی سال دوم

گزارش تخصصی معلم عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه …. با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 22 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم عربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

دیباچه پیرامون قضیه افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

ارائه مستندات پیرامون افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

پیش بینی نتایج در مورد افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

راهکارها پیرامون قضیه افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه ….

ر وش جمع آوری اطلاعات(شواهد 1 ):

1.مصاحبه (دانش آموزان واولیاء).

  1. پرسشنامه

چگونگی انجام کار:

باتوجه به نمرات دانش آ موزان وموقعیت کلاس وپرسشنامه جمع آوری شده از اولیاءراه حل های زیررا بررسی کردم.

  1. استخراج کلیه افعال درس هرجلسه .
  2. انجام مسابقه فردی وگروهی ساخت صیغه های فعل درکلاس.
  3. آموزش از طریق ایماءواشاره.(ایجاد رمز به خصوص برای هر صیغه(
  4. تشویق سرگروه ها برای کار با افراد ضعیف.
  5. جابجایی ساعت تدریس هفتگی در برنامه روزانه.

نتایج حاصل از فرم نظر سنجی(شواهد 2 ):

– نحوه تدریس معلم. (0 )

-سخت بودن عربی پایه دوم.( 0 )

– عدم انگیزه دانش آموزان واولیاء ایشان جهت فراگیری زبان عربی به عنوان زبان دوم. ( 0 )

– عدم تکرار و تمرین در منزل. ( 54 )

– عدم جایگزینی صحیح در برنامه هفتگی.( 72 )

– استفاده بدون برنامه از تلویزیون-کامپیوتروماهواره. (45 )

– عدم پیگیری اولیاء.( 9 )

– کم بودن ساعات تدریس درس عربی.( 45 )

باتوجه به بررسی های انجام شده با هماهنگی با کادردفتری جای درس عربی را در برنامه هفتگی به دوساعت اول روز یکشنبه انتقال دادیم.

جهت تدریس درس جدید از دانش آموزان می خواستم درمنزل مروری بر درس جدید داشته باشند

کلیه لغات جدید وافعال جدیدی که دردرس می بیننددردفتر عربی یادداشت کنند در ابتدای کلاس پس از تدریس قواعد باکمک البوم افعال ضمن قرائت درس جدید ازآنها می خواستم افعال جدیدرابا نوع فعل وصیغه برای کلاس مشخص کنند.

متن درس هم با کمک دانش آموزان ترجمه می شدومن صرفاًمتون ترجمه شده را تصحیح می کردم.کم کم این کار باعث ترغیب وتشویق دانش آموزان جهت مشارکت در تدریس شد تا جایی که دانش آموزانی داوطلب تدریس می شدند .

همانطور که می دانیم در تدریس به روش بازی،روابط اجتماعی فراگیران،مشارکت پذیری واعتماد وروحیه ی تعاون تقویت می شود.بازی برنامه ایی متعادل وفرآیند محور فراهم می آوردکه همه ی اهداف رشد را تحقق می بخشد.ودر عین حال به ارتقای مهارت های جسمی،گفتاری واجتماعی یاری می رسا ند.

فعالیت های گروهی وانفرادی باز باخورد های فوری برای معلم در توجه نشان دادن به هر فراگیر فراهم می آورد.مهم تر از همه ،یادگیری را برای فراگیران لذت بخش می سازد ودرآن ،انگیزه ای مداوم برای آموزش های مدرسه ای به وجود می آورد.(به نقل ازکتاب آموزش وپرورش در پیش  دبستان،نوشته وینتا کول،ترجمه فرحنده مفیدی تهران:سمت، 1374)

دانش آموزان از نظر علایق وتوانایی ها متفاوت اند.بنابراین عده زیادی ازآنها تمایل زیادی به بازی دارند وهر فعالیتی را درقالب بازی دوست دارند .معلم بایداز این موقعیت برای آموزش مفاهیم استفاده کند البته این روش تا حدودی دشوا ر است اما اثربخشی آن در یادگیری قابل توجه است.

بنابراین روش دیگری که پس ازخاتمه درس اجراء می شد مسابقه فردی یا گروهی بود .درمسابقه فردی دو نفر از دانش اموزان شرکت می کردند افعال خاصی از آنها خواسته می شدبا زمان مشخص وشخص برنده توسط دانش آموزان تشویق می شد.

در مسابقه گروهی فعل خاصی ازگروها خواسته می شد گروهی که زودتر پاسخ رامی نوشت باگفتن کلمه سُک سُک زمان را خاتمه می دادودرصورتی که پاسخ درست می داد نمره تشویقی می گرفت.

1.ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

  1. مشارکت دانش آموزان در تدریس های به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می کند.

3.انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.

4.عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.

  1. استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.

پیشنهادات  و نتیجه گیری

  1. ازدانش آموزان بخواهیم با آمادگی قبلی جهت تدریس درس جدید در کلاس حاضر شوند.

2.از تدریس قواعد درس جدید وترجمه متن درس بدون مشارکت همه دانش آموزان بپرهیم.

  1. سعی کنیم کلاس درس محیطی شاداب وفعال باشد ودراین بین نقش بازی رادرآموزش فراگیران فراموش نکنیم.
  2. نوجوان تشویق شدن ودیده شدن رامی خواهد پس با این حربه آموخته های اوراتعمیق کنیم.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم عربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید