no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم هنر – تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان
zip
ژانویه 25, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم هنر – تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان


گزارش تخصصی معلم هنر

گزارش تخصصی معلم هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر با روش های جدید یاددهی _ یادگیری

گزارش تخصصی معلم هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر با روش های جدید یاددهی _ یادگیری  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه

سرفصل های گزارش

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم هنر به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

دیباچه پیرامون قضیه تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

درک مشکل پیرامون قضیه  تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

بررسی بیشتر در رابطه با تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

ارائه مستندات پیرامون تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

پیش بینی نتایج در مورد تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

راهکارها پیرامون قضیه تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

رفرنس و منبع مورد استفاده تقویت سطح یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان در درس هنر

اجراي طرح جديد و نظارت بر آن

متخصصان و معلمان هنر مي توانند از خلاقيت خود استفاده كنند و روش هايي را براي آموزش بهتر ارائه دهند، نكته مهم در اين روش ها و راهكارها انعطاف پذيري است طوري كه دانش آموز اين انعطاف پذيري را احساس كند، اگر دانش آموز اين برنامه ها را نظير آموزش رياضي و يا ادبيات سخت و خشك بداند قطعاً همكاري لازم را نخواهد داشت( تیموری: 1392، 63).

  1. براي اجراي طرح جديد، ابتدا علي رغم موضوعي نبودن كلاسها در مدرسه فرزانگان يك كلاس اختصاصي براي هنر كه از نور كافي و مطلوبي برخوردار بود انتخاب كرده و از دانش آموزان خواسته شد كه به صورت كنفرانسي و يا نعلي شكل، صندلي هاي خود را مرتب كنند با اين چيدمان همه بچه ها معلم و تخته را به صورت كامل ديده و معلم نيز راحت مي توانست براي ديدن آثار و كارهاي آن ها رفت و آمد كند و خیلی مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت بعد با انتخاب خود دانش آموزان آن ها به گروه های 5 نفره تقسیم شدند تا راحت تر در کارهای گروهی فعالیت کنند.
  2. براي انجام هر فعاليت ابتدا با بچه ها مشورت شده و نظر آن ها خواسته می شد این کار احساس ارزشمند بودن عقاید شان را به همراه داشت.
  3. از بچه ها خواسته شد از ظروفي كه دور ريختني هستند يا به درد خانه نمي خورد با خود به مدرسه آورده و در كلاس طراحي برای مدل عینی استفاده کنند که خیلی مورد استقبال قرار گرفت.
  4. اولين جلسة كلاس بعد از تغييرات، با بازي هاي دقتي شروع شد مثلاً از بچه ها خواسته می شد بگويند كه در راهروي طبقه دوم كه كلاس هنر در آنجا تشكيل مي شد چند در چوبي وجود دارد و يا چند تا لامپ، پله و… قرار دارد، اين كار تنوعي به كلاس داده بود و در عین حال دقت آن ها را مورد ارزیابی قرار می داد
  5. گاهی دانش آموزان را به دیدن مکان های تاریخی شهرستان و یا نمایشگاه هایی که در سطح شهرستان برگزار می شد برده تا روحیه دانش آموزان و چشم آن ها با دیدن آثار تقویت شود.

6 . صحبت معلم با دانش آموزان درباره اهميت نقاشی و رنگ آمیزی، تأثير و كاربرد آن در ساير دروس و يا زندگي روزمره اشان مثلاً اين كه شناخت رنگ ها و خواص آن ها مي تواند چه تأثيري در انتخاب لباس، چيدمان سفره غذا، اتاق و دكور آن و… داشته باشد. اين كه هدف اصلي نقاشی و رنگ آمیزی بوجود آوردن هنرمندان زيادي مثل پيكاسو، ونگوگ و كمال الملك و… نيست بلكه تغيير در ديد آن ها و عوض كردن نگاه شان به دنياي اطراف، طبيعت و هر آنچه كه تا حالا به آن توجه نكرده اند، مثل رنگ هاي موجود در طبيعت و اگر اين رنگ ها نبودند چه اتفاقي مي افتاد، توجه به رنگ ها و نقش هاي موجود در بدن حيوانات، پرندگان، حشرات و… آواهاي گوش نواز موجود در طبيعت كه زياد به آن توجه نشده،صداي آبشار ، صداي باران، حركت بال پرنده و… كه اين موارد خيلي مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته و در زنگ تفريح و ساعت غير نقاشی و رنگ آمیزی در مورد آن صحبت می کردند.

  1. تشكیل يك جلسه توجيهي براي والدين و صحبت درباره هنر و اهميت آن و تأثيري كه هنر مي تواند بر شخصيت و رفتار و عمل دانش آموزان و همچنين ساير دروس آنان داشته باشد، تأثيري كه هنر در برطرف کردن مشكل رواني و فردي بچه ها،مثل خجالتي بودن، گوشه گيري عدم اعتماد به نفس و… دانش آموزان داشته باشد و اين كه در هنگام انجام فعاليت هاي هنري، دانش آموزان را مورد تشويق قرار دهند و تأثير آن را بر روي فرزندانشان و شخصيت آن ها در دراز مدت ببينند و اين كه چگونه هنر و انجام فعاليت هاي هنري يكي از سرگرمي هاي مفيد است كه مي تواند جلوي خيلي از مشكلات اوقات فراغت و بیکاری دانش آموزان كه اغلب در فضاي مجازي و… تلف می شود را بگیرد.
  2. متنوع كردن فعاليت هاي هنري مثلاَ يك هفته كاردستي، هفته بعد خوش نويسي،انواع دوخت، سفالگري، نمايش، طراحي به انواع مدل ها براي جلوگيري از بي حوصلگي، جلد سازي، نقطه كوبي روي سفال، كاشي كاري با كاغذ هاي رنگي، نقاشي و طراحي هاي ذهني و خيالي و… اين كار باعث جلوگيري از خستگي در انجام کارهاي هنري مي شد.
  3. فعاليت هايي كه نياز به وسايل و زمان بيشتر داشتند را به صورت گروهي قرار داده تا كمتر ايجاد مشكل كند
  4. استفاده از معلمان و دانش آموزاني كه در انجام بعضي از فعاليت هاي هنري تخصص داشتند به منظور تنوع و جذابيت به كلاس هنر مثلاَ براي تدريس نقطه كوبي از تجربيات سركار خانم عبدالملكي معلم كار و فناوري استفاده شد و يا در تدريس دوخت كيف هاي چرمي از تجربيات يكي از دانش آموزان كه به همراه مادرش در اين كار تخصص داشتند استفاده شد، اين كار باعث تشويق و حس مشارکت در ساير دانش آموزان می­گردید.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم هنر را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید