no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان : افزایش انضباط دانش آموزانم در کلاس درس – 24 صفحه
zip
فوریه 20, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان : افزایش انضباط دانش آموزانم در کلاس درس – 24 صفحه


گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان

گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  افزایش انضباط دانش آموزانم در انجام تکالیف درسی در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 24  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

دیباچه پیرامون قضیه افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

ارائه مستندات پیرامون افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

پیش بینی نتایج در مورد افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

راهکارها پیرامون قضیه افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش انضباط دانش آموزان در انجام تکالیف درسی

گرد آوری شواهد دو:

پس از انجام راه حل های انتخابی شاخص کیفی موفقیت طرح عبارتند از: فعالیت فردی و گروهی هنگام تدریس و تمرین ، علاقه دانش آموزان به فعالیت کلاسی و فوق برنامه   داشتن برنامه در منزل ، به حداقل رسیدن غیبت ها منظم و مرتب در مدرسه و منزل و … و شاخص کمّی موفقیت طرح که شامل انجام آزمونهای منظم و مستمر از کلیه دروس بسیار چشمگیر بود و محقق را متعجّب ساخت.

عادلانه بودن ارزیابی (اعتبار بخشی)

چندین بار به طور تصادفی از دانش آموزان ارزشیابی بعمل آوردم و وقتی تعداد شرکت کنندگان علاقه مند به فعالیت های مدرسه ای و با نشاط را بررسی میکرد مشاهده میکرد که تعداد شان روز به روز افزایش می یابد بطوری که بعد از اجرای روش های متنوع و جذاب این تعداد به صد در صد رسیده بود که اولیای  محترم و سایر همکاران چندین بار درباره این موضوع  تقدیر و تشکر کردند.و  با نوشتن نامه یا بصورت شفاهی احساس رضایت خود را اعلام می کردند و تشکر و قدر دانی می کردند.

 باز ساخت یا بهسازی عمل

1-        این گزارش تخصصی باعث شد که اطلاعاتم را در مورد روانشناسی دانش آموزان و مراحل رشد تربیتی آنها بالا ببرم

2-        ابتدا برای بالا بردن آگاهی دانش آموزان در مورد آثار و اهمیت مدرسه پویا و شاد و الگو از روش تحقیق استفاده می کردم که بعد متوجه شدم که این روش به علت یکنواخت بودن برای بچه ها جالب نیست در نتیجه تصمیم گرفتم برای این کار از روش های جذاب و متنوع و ابتکاری استفاده کنم

تاثیر نقش خانه و مدرسه بر کیف

مدرسه بدون کیف یکی از آن مفاهیمی ست که در کشورهای توسعه یافته به عنوان راهبردی آموزشی درحال اجراست و نیز کشورهایی که طی سالهای اخیر چرخش چرخ های توسعه را شتابی مضاعف بخشیده اند، این سیاست کلان آموزشی را با جدیت دنبال کرده اند تا آنجا که اکنون کشوری مانند ترکیه، مدرسه بدون کیف را مهمترین سیاست آموزشی خود در مقاطع ابتدایی و راهنمایی می داند.

در مفهوم مدرسه بدون کیف چند موضوع به صورت توامان مطرح هستند:

الف: تفکیک نقش دو نهاد خانواده و مدرسه: حسین گل محمدی – کارشناس مسائل آموزشی و اجتماعی – در این رابطه می گوید: اگر ما دقیق به نقش های متفاوت مدرسه و خانواده توجه نداشته باشیم، این نقش ها در هم تداخل پیدا کرده و علاوه بر ایجاد مشکلات برای خود دانش آموز، مدرسه و خانواده را هم در برابر شکل ایفای نقش با مشکل مواجه خواهد کرد. مدرسه بدون کیف اگرچه بالا رفتن تکنولوژی آموزشی را به عنوان مهمترین پارامتر پیش روی ما قرار می دهد، اما معانی دیگری هم در این موضوع نهفته که اتفاقا آنها مهمترند. مدرسه بدون کیف به ما می گوید دانش آموز دفتر مشقش را به خانه نمی آورد و والدین او هم به ناچار وارد پروسه آموزش اجباری مجدد نمی شوند، در واقع الان والدین در کشور ما با به مدرسه رفتن فرزندانشان مجددا پا به پای آنها درس می خوانند و بخشی از نقش معلم و نیز بخشی از نقش دانش آموز را همراه با نقش پدری و مادری همزمان بر عهده می گیرند. یادم می آید سالهای گذشته که ما مجبور بودیم به جای بچه ها مشق بنویسیم، می گفتند که در کشورهای توسعه یافته دانش آموزان کیف هایشان را در مدرسه جا می گذارند و به خانه برمی گردند و وقتی خانه هستند به هیچ وجه به درس و مشق فکر نمی کنند، اما حالا اساسا مدرسه بدون کیف مطرح است که علاوه بر این تفکیک نقش، میزان گسترش تکنولوژی آموزشی را هم نشان می دهد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه سوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید