no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم پایه پنجم : بکارگیری روش های خلاق تدریس برای دانش آموزان کم شنوا و بهبود محسوس ضعف درسی آنان
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم پایه پنجم : بکارگیری روش های خلاق تدریس برای دانش آموزان کم شنوا و بهبود محسوس ضعف درسی آنان


گزارش تخصصی معلم پایه پنجم

گزارش تخصصی معلم پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان پرورش چگونگی بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 35  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

دیباچه پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

ارائه مستندات پیرامون بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

پیش بینی نتایج در مورد بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

راهکارها پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود ضعف درسی دانش آموز کم شنوا به کمک روش های خلاق

چگونگی یافتن و انتخاب راه حل ها

برای اینکه علت دقیق عدم تمرکز نسترن مشخص شود با او مصاحبه کردم و از او خواستم از بین عواملی که باعث عدم تمرکز می شوند مواردی که بیشتر در او این مشکل را به وجود آورده است مشخص کند.

با هم عوامل را بررسی کردیم.از عوامل محیطی هیچ کدام موثر نبود چون شرایط محیطی در این مدرسه برای دانش آموزان کاملا مساعد است..

عامل بعدی خانواده است که نسترن شرایط را در خانواده مناسب می داند ولی می گوید گاهی مادرم من را با افراد فامیل مقایسه می کند که باعث اذیت من می شود.

در مورد روشهای تدریس ،چون من از روشهای فعال استفاده می کنم و تمام واحدهای کتاب را به صورت تصاویر جذاب استفاده کردم،و دانش آموزان به صورت گروهی و شرکت در پرسش و پاسخ و بحثهای گروهی فعال هستند به نظرم مشکل خاصی در این مورد نباشد که نسترن نیز این مطلب را تایید کرد.

در مورد کتاب می گوید :به آن علاقه ای ندارم و چون فکر می کنم برای من سخت است و یاد نمی گیرم باعث اضطراب من میشود.در مورد معلم هم چون نسترن به من علاقه مند است در این مورد هم مشکل خاصی نیست. در مورد عوامل مربوط به دانش آموز داشتن اضطراب و بی علاقگی را نام می برد..بعد از اینکه عوامل به وجودآورنده عدم تمرکز در نسترن تقریبا مشخص شد حالا باید به فکر راهکارهای مناسب برای ازبین بردن این عوامل باشم.ابتدا پرسشنامه ای تهیه کردم و از نسترن خواستم بادقت به آن پاسخ دهد.که متن پرسشنامه و پاسخهای نسترن در ادامه آورده شده است.

1-قبل از شروع مطالعه به چه نکاتی می پردازد؟آیا در ذهن خود سئوال طرح می کند؟به مرور نکات گذشته می پردازد؟  به مرور نکات گذشته می پردازم.

2-قبل از شروع مطالعه،تخمین صحیحی نسبت به زمان مطالعه خود دارد؟ خیر

3-حس و حال او نسبت به شروع مطالعه چگونه است؟ خیلی مشتاق و علاقه مند نیستم.

4-آیا توجه او به زمان های شروع مطالعه،دقیق است؟در لحظه شروع می کند یا در ساعت های مشخص؟

خیر ، ساعت مشخصی ندارد.

5-طبق برنامه قبلی درس می خواند؟با درس خاصی که علاقه دارد شروع می کند؟  خیر، با درس خاصی که علاقه دارم شروع می کنم.

6-روشهای تند خوانی را می داند؟با چشم مطالعه می کند؟ خیر ، زمزمه می کنم.

7-معیاری برای میزان سرعت خواندن مطالعه خود دارد؟ خیر

8-کند خوان است؟با صدای بلند می خواند؟به صورت راه رفته درس می خواند؟بله، با صدای بلند، بله

9-راه حل مطالعه را می داند؟از یک صفحه شروع به خواندن کامل می کند؟یا ابتدا مروری اجمالی می کند؟

بله، ابتدا مروری اجمالی می کنم.

10-در هنگام مطالعه ،یادداشت برداری می کند؟زیر نکات مهم خط می کشد؟بله،زیر نکات مهم خط می کشم.

11-مطالعه مستمر چند ساعته دارد؟زمان معینی ندارد.

12-در زمان استراحت بین مطالعه چگونه عمل می کند؟خوردن، دراز کشیدن

13-با افکار مزاحم چه می کنی؟زمان مطالعه را از من می گیرد،اما فکر می کنم تا تمام شود به نتیجه برسم.

14-حس و افکار منفی در مطالعه چه جایگاهی دارد؟تخیل نامناسب را چگونه دفع کنیم؟زیاد، نمی دانم.

15-اگر شرایط سکوت کامل فراهم نبود چه کنیم؟در این مواقع اصلا نمی توانم درس بخوانم.باید کامل فراهم باشد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید