no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم پنجم ابتدایی : بررسی علل ضعف برخی از دانش آموزان در ریاضی
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم پنجم ابتدایی : بررسی علل ضعف برخی از دانش آموزان در ریاضی


گزارش تخصصی معلم پنجم ابتدایی

گزارش تخصصی معلم پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس ریاضی  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 13  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پنجم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

دیباچه پیرامون قضیه بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

درک مشکل پیرامون قضیه  بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

بررسی بیشتر در رابطه با بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

ارائه مستندات پیرامون بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

پیش بینی نتایج در مورد بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

راهکارها پیرامون قضیه بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

رفرنس و منبع مورد استفاده بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی :

دانش آموز باید در کسب معلومات ریاضی خویش سهیم باشد .تا بتواند از آن معلومات در مواقع لازم بهره برداری کند . معلم باید قبل از تدریس یک مفهوم جدید معلومات قبلی دانش آموز را محک زده و تدریس مطالب جدید را بر پایه معلومات قبلی او استوار نماید .قبل از تدریس هدف درس را برای دانش آموزان روشن نماید تا بچه ها با بینش و بصیرت به یادگیری مفاهیم ریاضی بپردازند با ایجاد انگیزه قوی رغبت دانش آموزان را نسبت به موضوع درس برانگیزد .یادگیری از آسان به مشکل صورت بگیرد .چون کودکان در این مقطع در مرحله ی رشد تفکر عملی هستند برای یادگیری یک مفهوم لازم است که از اشیا و وسایل عینی بیشتری استفاده کنند .در کلاس باید موقعیت های مختلف برای کودکان فراهم شود تا آن ها بتوانند اشیا را دستکاری کنند ،بازی قسمت اصلی کار است .

چگونگی اجرای راه های جدید :

به منظور اجرای دقیق راه حل های به دست آمده و رفع مشکل یادگیری این کودکان ابتدا سعی نمودم در امر یادگیری هر مفهوم مستقیما آنان را با موضوع یادگیری درگیر نمایم و متوجه شدم برای یادگیری بیشتر مفاهیم ریاضی ، این کودکان احتیاج به انجام یک سری فعالیت های ذهنی ساده تر در رابطه با آن مفهوم دارند، که این فعالیت ها بهتر است در کلاس های آمادگی ( قبل از دبستان ) به صورت عملی و به وسیله کودکان انجام شود .به طور مثال طرحی را در رابطه با آموزش مفاهیم تفریق- در سطح آمادگی در کلاس- برای این کودکان در نظر گرفتم که با انجام این فعالیت دانش آموزان ضعیف در حل مسائل تفریق با مفهوم کاهشی آن که در پایه پنجم کاربرد دارد مشکل جدی نداشته باشندچراکه مفاهیم دیگر آن به شکل ساده در اثر یادگیری دیگر مفاهیم تفریق است که در کلاس های بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد .

 

گردآوری اطلاعات ( شواهد2 ) :

گرچه با طرح هایی که کم و بیش در کلاس درس به ابتکار خود یا با استفاده از نظرات ارائه شده توسط همکاران یا با بهره بردن از مطالعه کتاب های گوناگون اجرا نمودم پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند یادگیری کودکان ضعیف ایجاد شداما همچنان لازم بود مقایسه ای بین دو گروه در قالب ارزشیابی از دانش آموزانی که به نظر من از ابتدا مشکل بودن مفاهیم ریاضی را درک می کردند و دانش آموزانی که ضعیف قلمداد می شدند و احتیاج به تمرین خاص داشتند انجام گیرد و در این مقایسه مشاهده نمودم که به نسبت زیادی موفق به افزایش درجه تمرکز حواس این دانش آموزان بر روی یک مطلب شده ام – موضوعی که اساس یادگیری در تمام دروس به خصوص در درس ریاضی می باشد . به طور نمونه در یک آزمون قبل از به کارگیری طرح ، میانگین نمرات دانش آموزان بدون مشکل 20 و میانگین نمرات دانش آموزان ضعیف 11 بود . و بعد از به کارگیری طرح میانگین نمرات این دانش آموزان به 17 ارتقا یافته بود .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پنجم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید