no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان : نحوه ایجاد علاقه به درس ریاضی در بین دانش آموزان
zip
مارس 10, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان : نحوه ایجاد علاقه به درس ریاضی در بین دانش آموزان


گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان

گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی در دانش آموزان چند پایه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

دیباچه پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

درک مشکل پیرامون قضیه  راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

بررسی بیشتر در رابطه با راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

ارائه مستندات پیرامون راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

پیش بینی نتایج در مورد راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

راهکارها پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

رفرنس و منبع مورد استفاده راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی

تجزیه­و­تحلیل­و­تفسیر داده‌ها       

پس از جمع آوری پاسخ‌های اولیا و همکاران به سؤالات پرسش­نامه، بررسی پاسخ دانش‌آموزان به سؤالات مصاحبه، تبادل نظر با مدیر، معاونین و آموزگاران سالهای قبل آنان،به تجزیه و تحلیل و تفسیر پاسخ­ها پرداخته و دریافتم که عوامل مؤثر در ایجاد بی‌علاقه‌گی دانش‌آموزان نسبت به درس ریاضی به ترتیب اولویت(تعداد نظرات) به شرح زیر بود:

  1. با نشاط نبودن فضای کلاس ریاضی(11 نفر)؛
  2. فراموش شدن بعضی از مفاهیم ریاضی(10 نفر)؛
  3. مشکل بودن درس ریاضی(عدم نگرش مثبت دانش­آموزان نسبت به یادگیری درس ریاضی)(10 نفر)؛
  4. عدم آگاهی اغلب اولیا از وضعیت فعالیت ریاضی فرزندشان در کلاس(7 نفر)؛
  5. ضعف شاگردان در یادگیری مفاهیم پیش­نیاز(6 نفر)؛
  6. وقت گیر بودن انجام تکالیف ریاضی(6 نفر)؛
  7. عدم آشنایی فراگیران با کاربرد مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره(5 نفر)؛
  8. عدم توجّه برخی از آموزگاران به تفاوت‌های فردی و ارائه­ی تکالیف یکسان به دانش‌آموزان(5 نفر)؛
  9. جذاب نبودن وسایل کمک آموزشی(5 نفر)؛
  10. یکنواخت بودن روش تدریس برخی از آموزگاران(5 نفر)؛
  11. چیدمان نامناسب میز و نیمکت های کلاس(3 نفر).

هم چنین با بررسی مطالب به دست آمده از طریق مطالعه ی منابع گوناگون، دریافتم که عدم دقّت و توجّه بعضی از دانش­آموزان هنگام تدریس مفاهیم ریاضی، منجر به ناتوانی آنان در انجام تکالیف و فعالیت­های درس مورد نظر شده، در نهایت موجب بی­علاقه­گی آنان نیز می شود.

  گرد آوری داده‌ها جهت ارائه راه­حل‌ها

به منظور دست یابی به راه­کارهایی برای حل‌مسأله، مجدداً به جمع­آوری داده‌ها و اطلاعات، با استفاده از روش‌های علمی پرداختم که توضیح آن بدین شرح می‌باشد:

الف. مصاحبه

به منظور کسب اطلاعات مفید­تر، چند سؤال را تنظیم کرده و در زنگ‌های مختلف که وقت آزاد داشتیم، از دانش‌آموزان می‌پرسیدم، سؤالات چنین بود:

  1. به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توانیم کلاس ریاضی را با نشاط کنیم؟
  2. چگونه می‌توانیم یادگیری درس ریاضی را ساده و آسان کنیم؟

چند نمونه از پاسخ دانش‌آموزان، چنین بود: استفاده از تصاویر زیبای مرتبط با مفهوم درس ریاضی و استفاده از شعر در تدریس .

ب. مشاهده باز

به لحاظ حضور در کلاس همکاران و ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان و محیط پیرامون آن‌ها، برخی از اطّلاعات خود را، از طریق مشاهده به دست آوردم. بدین طریق که در زنگ‌های ورزش، که مربی داشتیم و وقت من آزاد بود، با همکارانم در پایه‌های مختلف هماهنگ می‌کردم و به کلاس آن‌ها می‌رفتم و روش تدریس ایشان و فعالیت دانش‌آموزان را مشاهده نموده و نکاتی که به نظرم، منجر به ایجاد علاقه‌مندی دانش‌آموزان نسبت به درس ریاضی می‌شد، را یادداشت می‌کردم، مانند: استفاده از روش ایفای نقش توسط دانش‌آموزان و ارزش­یابی تشخیصی جهت تعیین نقطه ی شروع تدریس.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید