no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان رفع توالی دیداری 4 تا از دانش آموزانم در املا نویسی
zip
ژانویه 15, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان رفع توالی دیداری 4 تا از دانش آموزانم در املا نویسی


گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان

گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املای چهارتا از دانش آموزان کلاس ….. ابتدایی  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 41  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن اختلال توالی دیداری در درس املا

عامل اساسی برای موفّقیّت در هر فعّالیّتی، داشتن اطّلاعات لازم در آن زمینه می باشد.پس لازم بود، به اطّلاعاتی در میزان علاقمندی دانش آموزان  به درس املا دست یابم؛ در این زمینه با تحقیق از معلّم هاي ديگر  و هم چنین با طرح پرسش‌هایی ازآنان، که به شرح ذیل می باشد، دریافتم دانش آموزان علاقه زیادی به املا ندارند.

  1. نظرتان در رابطه با درس املا چیست؟
  2. چه روش‌هایی را در مطالعه‌ی درس املا به کار می‌برید؟
  3. کدام کتاب و درس خود را بیشتر دوست دارید؟

به این ترتیب با پاسخ هایی که دانش آموزان به سوالات دادند و چمع بندی آنان به این نتیجه رسیدم و اما بيشترين انگيزه من اي بود که علاوه بر افزایش تعداد دانش‌آموزان علاقمند به املا، عادت‌هایی را در رابطه با این مهم ایجاد کنم و همچنین روش ها و طرح های مناسبی را جهت علاقمندی آنان به درس املا فراهم نمایم. حال مسأله‌ای که در این جا مطرح می‌شود این است؛ با توجّه به محور بودن دانش‌آموزان در فعّالیّت‌های کلاس، در راستای هدف این گزارش تخصصی چه راهکارهای عملی را می توان ارائه نمود تا میزان مشکلات توالی دیداری دانش آموزان در املا  کاهش یابد؟ تا ضمن ایجاد زمینه ی مناسب جهت آموزش املا، زمینه‌ی مناسبی برای آموزش کلمات دشوار و  درک معنا و مفهوم آنها،‌ افزایش دقت و تمرکز دانش‌آموزان  کلاس در این درس نیز ایجاد شود.

 توصيف وضعيت موجود:

اينجانب …. مدت …. سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون نيز در آموزشگاه ……  مشغول تدريس هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان   شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در بين اين   دانش آموز ان 4 دانش آموز ضعیف در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان ديگر نبودند . و مشکل توالی دیداری داشتند. با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کردند . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی دادند و زود خسته می شدند. درکلاس آرام و قرار نداشتند بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشويق 4 دانش آموز ضعیف را به درس املاء علاقه مند سازم و مشکل توالی دیداری را در آنها برطرف سازم؟

از آنجایی که دیکته یکی از مهمترین مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. که آن نیز به علت مهم بودن مهارت های نوشتاری است، شاید بتوان دلیل این امر را در عینی بودن مهارتهای نوشتاری دانست که امکان تحلیل مشکلات کودک را فراهم می سازد. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردم دقت و تعمق بیشتری در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراین مشکل این دانش آموزان فکرم را خیلی مشغول کرده است. از آنجایی که وظیفه شغلیم ایجاب می کرد سعی کردم برای حل این مشکل راه حلهایی پیدا کنم تا شاید بتوان با به کار گرفتن این شیوه ها به کودکانی که به علت ضعف در دیکته به آنها برچسب کم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود کمک کرد. (مطهري، 1392، ص 21)

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید