no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان : سوق دادن دانش آموزانم از دیگر ارزیابی به خودارزیابی
zip
ژانویه 14, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان : سوق دادن دانش آموزانم از دیگر ارزیابی به خودارزیابی


گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان

گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 41  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

دیباچه پیرامون قضیه سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

درک مشکل پیرامون قضیه  سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

بررسی بیشتر در رابطه با سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

ارائه مستندات پیرامون سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

پیش بینی نتایج در مورد سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

راهکارها پیرامون قضیه سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

رفرنس و منبع مورد استفاده سوق دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

مراحل اجرای روش بحث گروهی

مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی

1- انتخاب موضوع :

موضوعات و عناوین روش بحث گروهی و ارتباط آنها با هدف، باید در قالب کلمات و جملات صریح و روشن بیان شود.

2- فراهم کردن زمینه های مشترک:

قبل از شروع بحث گروهی، لازم است سطح اطلاعات شاگردان درباره موضوع یکسان شود.

3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی:

ترتیب قرار گرفتن و نشستن فراگیران، در نوع ارتباط موثر است.

– رهبر گروه

– شاگردان

– شخص مهمان

– ناظر یا ارزیاب

مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی

1- وظایف معلم در روش بحث گروهی

الف: فراهم کردن امکانات

ب: شرکت در بحث:

معلم موظف است در شروع بحث، تحت عنوان مقدمه هدف و ضوابط بحث گروهی را شرح دهد و باید نقش خود را در جریان بحث تا حد یک شنونده کاهش دهد.

ج: کنترل و هدایت بحث

2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروه

معلم باید نقش شاگردان را بدقت به آنان بیاموزد. شاگردان باید درباره موضوع از قبل، مطالعه کنند وسط حرف دیگران نپرند. با یکدیگر صحبت نکنند، کاملاً به صحبتهای دیگران گوش کنند، انتظار نداشته باشند که نظر آنها حتماً پذیرفته شود.

مزایا و محدودیتهای روش بحث گروهی :

مزایا :

مفهوم مشارکت و تلاش برای شاگردان روشن می شود

– ذهن فراگیران را پویا و فعال می کند

– شاگردان در پایان “به دیدگاه های مشترک مورد توافق می رسند

– معلم نقش راهنما و کنترل کننده را دارد

– علاقه و انگیزه شاگردان افزایش یافته و تدریس کسل کننده نخواهد شد . با مشاهده رفتارها و بحث ها می توان توانایی های شاگردان را سنجید

– کم رویی و خجالت شاگردان کاهش می یابد.عواطف دوستی شاگردان تقویت یافته وبهتر همدیگر را می شناسند

تفکر انتقادی د رآنان تقویت می شود همچنین سایر توانایی های شناختی رشد می یابد

– توانایی سخـن گفتن و مهارت های کلامی و قدرت تـجزیه و تحلیل و تصمیم گیـری  پرورش

می یابد

آموزش و یادگیری بر استدلال و توجیه منطقی استوار است

محدودیتها

– این روش برای کلاسهای پرجمعیت قابل اجرا نیست.

– برای شاگردان دوره معلمستان چندان مناسب نیست.

– روش اجرای آن بسیار مشکل است و به مهارت احتیاج دارد.

روش تدریس  مشارکتی و روشهای اجرای آن:

تدریس مشارکتی یک راهبرد تدریس در گروه های کوچک است اما هر تدریسی که با استفاده از گروه صورت می گیرد لزوما” نمی تواند تدریس  مشارکتی تلقی گردد . زیرا تدریس مشارکتی الزامات و روش های مخصوص به خود را دارد و تا زمانی که این الزامات در جای خود وبه صورت درست انجام نگیرد نمی توان گفت تدریس مشارکتی صورت پذیرفته است.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید