no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم : نهادینه کردن خصلت احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم : نهادینه کردن خصلت احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی


نمونه گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم

نمونه گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی در دانش آموزان پایه پنجم در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

دیباچه پیرامون قضیه نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

درک مشکل پیرامون قضیه  نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

بررسی بیشتر در رابطه با نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

ارائه مستندات پیرامون نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

پیش بینی نتایج در مورد نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

راهکارها پیرامون قضیه نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

رفرنس و منبع مورد استفاده نهادینه ساختن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

مهارت های اجتماعی در تقویت روابط مدرسه

1- شناختن و اجرا کردن مقررات مدرسه و کلاس

2-  بهره گیری درست از وسایل و امکانات مدرسه

3- استفاده کردن از کلمات مؤدبانه در برخورد با دوستان و مربیان

4-  بحث و گفتگو با اولیاء مدرسه در جهت بهبود وضع مدرسه

5- اجتناب از کارهی نادرست که از سوی دیگران توصیه می شود.

محیط همسالان

گروه های سنی مشابه می توانند الگو و نمونه خوبی برای رشد و تربیت کودک به شمار ایند .

گروه همسالان به طور مستقیم و غیر مستقیم در شکل گیری خود پنداری کودک مهم می باشد زیرا کودک ذاتا خود را از جهات هوش ، محبوبیت ، صداقت و احساس مسئولیت با گروه همسالان مقایسه می کند .

محیط اجتماع

علاوه بر محیط خانه و مدرسه و گروه همسالان کلیه عناصر اجتماع می توانند در رشد اجتماعی مؤثر واقع شوند .تماس بچه ها با هم و برقراری روابط صحیح میان آنها در رشد اجتماعی کودکان مؤثر است . رشد قوه تکلم در بچه ها نیز دلیل بر رشد اجتماعی آنان

می باشد افرادی که بیشتر با دیگران تماس دارند بهتر می توانند مقاصد خود را برای دیگران بیان کنند و نظرات دیگران را درک نمایند ، تغییر رغبت ها و علایق بچه ها تا اندازه ای رشد اجتماعی آنان را ظاهر می سازند .

( رشد معلم ، شماره 75)

مهارت های اجتماعی مهم در تقویت روابط شهروندان

1- شناختن مقررات جامعه و حقوق شهروندان

2- در نظر گرفتن آزادی های فردی و اجتماعی

3- پرهیز از ایجاد زحمت برای شهروندان

4-  برخورد انسانی و مؤدبانه با دیگران

5-  بهره گیری مناسب از امکانات عمومی جامعه

6- راهنمایی همسالان و کوچکتر ها در رعایت انضباط اجتماعی  و حفظ اموال عمومی

7-  تلاش در جهت رفع نیاز های شهروندان (همان)

هدف از انجام پژوهش یافتن پاسخ این سوال است که چه عواملی در ناسازگاریها و عدم همدلی برای برقراری ارتباط اجتماعی در دانش آموزان تاثیر گذار است ؟و چگونه می توان این گونه ناسازگاری ها را درمان کرد .

برای رسیدن به اهداف فوق باید به پرسش های ذیل پاسخ داده شود .

  1. علت اصلی ناسازگاری هاو همدلی در برقراری ارتباط اجتماعی در نوجوان چیست ؟
  2. چه راه حل هایی را می توان ارائه نمود تا در برقراری تعامل اجتماعی موفق باشند ؟
  3. نقش راهنمایی و مشاوره در انتقال مهارت های اجتماعی به نوجوانان چیست ؟

به نظر پیاژه از لحاظ روان شناختی ، نوجوانی سنی است که فرد در جامعه ی بزرگسالان وارد می شود و با آن ها می آمیزد و سنی است که کودک به زودی می فهمد اگر چه در سطح پایینی از بزرگسالان قرار دارد اما با آنان برابر است و حقوق برابر دارد . نوجوانی همچنین تغییرات هوش ، بسیار عمیقی را شامل می شود و این تغییرات هوشی نوعی تفکر نوجوان است او نه تنها بین خود و بزرگسالان روابطی را برقرار می کند بلکه خاصیت عمومی این مرحله از رشد و تکامل است . ( شعاری نژاد ، 1379،ص 101 )

اجتماعی شدن فرایندی است که به انسان راه های زندگی در جامعه و تعامل انسان ها را می آموزد ، به فرد شخصیت و هویت می دهد و ظرفیت های او را در جهت انجام وظایف فردی و به عنوان عضو جامعه توسعه می بخشد برای آن که فرد بتواند به حیات خود ادامه دهد به ناچار باید بیاموزد که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند و حتی برای رفع بنیادی ترین نیاز های خود با آن ها همکاری کند و در فرایند اجتماعی شدن است که میراث فرهنگی از نسلی به  نسل دیگر انتقال می یابد .(همان)

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید