no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلم کلاس چند پایه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم کلاس چند پایه با موضوع کاهش استرس دانش آموزم و جلب رضایت اولیا و همکاران
zip
ژانویه 17, 2012
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم کلاس چند پایه با موضوع کاهش استرس دانش آموزم و جلب رضایت اولیا و همکاران


گزارش تخصصی معلم کلاس چند پایه

گزارش تخصصی معلم کلاس چند پایه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران در دانش آموزان چند پایه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس چند پایه به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

دیباچه پیرامون قضیه کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

ارائه مستندات پیرامون کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

پیش بینی نتایج در مورد کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

راهکارها پیرامون قضیه کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش استرس  دانش آموزم و جلب رضایت دانش آموزان ، اولیا و سایر همکاران

استرس امتحان:

استرس امتحان، حالت هیجانی ناخوشایندی است که قبل از آغاز امتحانات اغلب دانش آموزان (یا دانش جویبان) در وجود خود حس می کنند، این استرس نیز می تواند همچون سایر استرس های گوناگون همراه با سردرد، سرگیجه، دل درد، حالت تهوع، تپش قلب و تنگی نفس می باشد.  در مواردی نیز استرس امتحان می تواند به مشکل اساسی و جدّی برای دانش آموزان تبدیل شود و هنگام شروع امتحانات آنها را شدیداً عصبی و ناتوان کند تا حدّی که هیچ تمرکز و توجهی به افکار و اندیشه هایشان نداشته باشند.

سلامت روانی:

گروهی از والدین و آموزگاران چنان نگران موفقیت بچّه ها در طول سال تحصیلی اند که ناخوداگاه استرس را در بین خانواده و محیط مدرسه رواج می دهند و موجب کاهش سلامت روانی خود و دانش آموزان می شوند. توضیح این نکته لازم است که اندکی هشدار دادن و ایجاد انگیزه در وجود بچّه ها، موجب برنامه ریزی منظّم، افزایش حس مسئولیت پذیری، کار و تلاش آنها می شود، ولی باید توجّه داشت اگر این مقدار بیشتر از حدّ معمول باشد، مشکلات گوناگونی از جمله: افت تحصیلی و کاهش یادگیری و عدم علاقه بچّه ها را به دنبال خواهد داشت.

اعتماد به نفس:

بسیاری از دانش آموزان قبول دارند زمانی که دقیق تر و عمیق تر مطالعه می کنند استرس امتحان در آنان به حداقل کاهش می یابد. این امر نیز بدان دلیل است که هرچه درباره ی موضوعی بیشتر بدانند، مهارت و اعتماد بیشتری نسبت به داشته های خود پیدا می کنند.

روش گرداوری اطلاعات:

پس از گذشت چند هفته از سال تحصیلی و برگزاری آزمون های سنجش آزمایشی متوجه شدم که دانش آموزم به نام فاطمه ترس و دلهره و استرسش از امتحان بیشتر از دیگر دانش آموزان می باشد، و اضطراب زیادی دارد به طوری که باعث شده این استرس و اضطراب روی کلیه مسائل آموزشی اش تاثیر بگذارد.

تجزیه و تحلیل اطلاعات:

برای رهایی از اضطراب پس از مصاحبه و مشاهده به راهکار های زیر دست یافتم:

  1. تن آرامی
  2. حساسیت زدایی منظم
  3. ایمن سازی در مقابل اضطراب
  4. آموزش مهارت های مطالعه
  5. مقابله با باورهای غیر عقلانی و غیر منطقی
  6. ایمن سازی در مقابل اضطراب
  7. آموزش توجه (عدم توجه به محرك های نامربوط به تكلیف و توجه به محرك های مربوط به تكلیف)

نقش اولیای مدرسه در كاهش استرس امتحان :

-ایجاد رابطه صمیمی و دوستانه با دانش آموز مضطرب

-محبت کردن به دانش آموزان و صحبت کردن پیرامون مسائل مختلف به صورت دوستانه

– عدم ایجاد ترس و واهمه از امتحان در دانش آموزان ( جلسه ی امتحان نه انتقام)

– اطمینان خاطر به دانش آموزان درراستای طراحی سؤالات از متن كتاب

– گنجاندن سؤالات دشواردر شماره های آخر

– اجتناب از ایجاد رقابت ناسالم در میان دانش آموزان

– هدف امتحان ارزیابی از دانسته های دانش آموزان می باشد نه آنچه را كه نمی دانند

– توجه به اصول سنجش و اندازه گیری خصوصاً سطح دشواری سؤالات

– اجرای امتحانات مستمر و خودآزمایی به منظور آشنا كردن دانش آموزان با سؤالات و نحوه ی امتحان

– و …

راه حل پیشنهادی:

برای تقلیل و کاهش اضطراب و استرس دانش آموز راه کارها و راهبردهای ذیل پیشنهاد می شود:

1-     ایجاد رابطه صمیمی و دوستانه با دانش آموز

2-     برقراری ارتباط با اولیای دانش آموزم در خصوص برطرف نمودن اضطراب و استرس در دانش آموز

3-     استفاده از روش های نوین علمی و آموزشی که بتواند فرایند یادگیری در دانش آموزان را تسهیل نماید .

4-     نیل به هدفهای ارزشمند آموزشی که بدانیم علی الاصول نه تنها دانش آموز نباید ترس و دلهره ای به خود راه دهد بلکه باید به این درجه از آمادگی علمی برسد که مشتاقانه به انتظار روزهای امتحان باشد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس چند پایه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید