no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی پایه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی پایه دوم : رفع مشکلات جمله نویسی دانش آموزان در 26 صفحه ورد
zip
فوریه 8, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی پایه دوم : رفع مشکلات جمله نویسی دانش آموزان در 26 صفحه ورد


گزارش تخصصی پایه دوم

گزارش تخصصی پایه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی   در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه دوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

دیباچه پیرامون قضیه   بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

درک مشکل پیرامون قضیه    بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

بررسی بیشتر در رابطه با   بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

ارائه مستندات پیرامون   بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

پیش بینی نتایج در مورد   بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

راهکارها پیرامون قضیه   بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

رفرنس و منبع مورد استفاده   بر طرف نمودن ضعف جمله نویسی

گرد آوری شواهد یک

هدف پژوهنده اين بود كه بتواند در درجة اول دانش آموزان را به جمله نويسي با  لغات و مطالبي آشنا كند كه در زندگي روزمره نيازشان است يا در آينده بدان نيازمند خواهند بود . ديگر اين كه دانش آموزان بتوانند به راحتي و درستي ، آموخته هاي خود را در هر زماني به كار گيرند و به سادگي براي جمله نويسي و صحيح نويسي كلمات رمز برگرداني كنند .

 روش هاي جمع آوري اطلاعات

1-    همكاران در پايه هاي درسي مختلف

2-    والدين و خود دانش آموزان

3-    كتب و مجلات تخصصي در زمينه موضوع مورد نظر

4-    افراد متخصص و صاحب نظر

5-    بازديد از كلاس ها و مدارس منطقه

6-    تجربيات شخصي پژوهنده

خلاصه ی یافته های اولیه :

برخی از علل بی علاقگی دانش آموزان به خصوص یاسین به جمله نويسي  به شرح زیر بود :

1-     آشنا نبودن برخی از معلمان با ادبیات کودکان.

2-     آموزش ندیدن برخی از معلمان در این زمینه ( کمبود آموزش ضمن خدمت ).

3-     نداشتن معیار مشخصی در جمله نويسي

4-     نا آشنایی و بی توجهی بعضی معلمان به راه های شکوفا سازی خلاقیت کودکان و نوجوانان.

5-     بی توجهی به علایق و انگیزه ها و توانایی های فکری دانش آموزان

 6-     ناآشنایی بسیاری از معلمان با نگارش وﻴﮋگی ها ی آن.

راه هاي پيشنهادي و نحوه اجرا

1-     جمله های شفاهی.

قبل از اینکه از دانش آموزان بخواهیم به شکل مکتوب جمله سازی نمایند،بهتر است با تمرینات شفاهی آمادگی لازم ذهنی و روانی را در آنان به وجود آوریم.شیوه هایی که می توان در جمله سازی شفاهی از آنها استفاده کرد عبارتند از:

الف) تمرین پرسش و پاسخ.این تمرین بر اساس مطالب درسی فارسی و یا به کمک تصاویر انجام می شود.در این شیوه دانش اموزان را تشویق می کنیم تا در مورد متن خوانده شده یا تصاویری که نشان می دهیم سئوالهایی مطرح کنند یا به پرسش های ما پاسخ دهند.

ب)دوباره سازی. در این شیوه از دانش اموزان می خواهیم جمله ای که خوانده اند یا ما برای آنان خوانده ایم ،دوباره سازی کرده،به زبان خود بازگو نمایند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه دوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.