no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی پایه ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی پایه ششم : 32 صفحه با موضوع برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزان
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی پایه ششم : 32 صفحه با موضوع برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزان


گزارش تخصصی پایه ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

گزارش تخصصی پایه ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس ششم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی  در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه ششم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم در پایه ششم

مراحل اجرای روش بحث گروهی

مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی

1- انتخاب موضوع :

موضوعات و عناوین روش بحث گروهی و ارتباط آنها با هدف، باید در قالب کلمات و جملات صریح و روشن بیان شود.

2- فراهم کردن زمینه های مشترک:

قبل از شروع بحث گروهی، لازم است سطح اطلاعات شاگردان درباره موضوع یکسان شود.

3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی:

ترتیب قرار گرفتن و نشستن فراگیران، در نوع ارتباط موثر است.

– رهبر گروه

– شاگردان

– شخص مهمان

– ناظر یا ارزیاب

مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی

1- وظایف معلم در روش بحث گروهی

الف: فراهم کردن امکانات

ب: شرکت در بحث:

معلم موظف است در شروع بحث، تحت عنوان مقدمه هدف و ضوابط بحث گروهی را شرح دهد و باید نقش خود را در جریان بحث تا حد یک شنونده کاهش دهد.

ج: کنترل و هدایت بحث

2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروه

معلم باید نقش شاگردان را بدقت به آنان بیاموزد. شاگردان باید درباره موضوع از قبل، مطالعه کنند وسط حرف دیگران نپرند. با یکدیگر صحبت نکنند، کاملاً به صحبتهای دیگران گوش کنند، انتظار نداشته باشند که نظر آنها حتماً پذیرفته شود.

مزایا و محدودیتهای روش بحث گروهی :

مزایا :

مفهوم مشارکت و تلاش برای شاگردان روشن می شود

– ذهن فراگیران را پویا و فعال می کند

– شاگردان در پایان “به دیدگاه های مشترک مورد توافق می رسند

– معلم نقش راهنما و کنترل کننده را دارد

– علاقه و انگیزه شاگردان افزایش یافته و تدریس کسل کننده نخواهد شد . با مشاهده رفتارها و بحث ها می توان توانایی های شاگردان را سنجید

– کم رویی و خجالت شاگردان کاهش می یابد.عواطف دوستی شاگردان تقویت یافته وبهتر همدیگر را می شناسند

تفکر انتقادی د رآنان تقویت می شود همچنین سایر توانایی های شناختی رشد می یابد

– توانایی سخـن گفتن و مهارت های کلامی و قدرت تـجزیه و تحلیل و تصمیم گیـری  پرورش

می یابد

آموزش و یادگیری بر استدلال و توجیه منطقی استوار است

محدودیتها

– این روش برای کلاسهای پرجمعیت قابل اجرا نیست.

– برای شاگردان دوره ابتدایی چندان مناسب نیست.

– روش اجرای آن بسیار مشکل است و به مهارت احتیاج دارد.

روش تدریس  مشارکتی و روشهای اجرای آن:

تدریس مشارکتی یک راهبرد تدریس در گروه های کوچک است اما هر تدریسی که با استفاده از گروه صورت می گیرد لزوما” نمی تواند تدریس  مشارکتی تلقی گردد . زیرا تدریس مشارکتی الزامات و روش های مخصوص به خود را دارد و تا زمانی که این الزامات در جای خود وبه صورت درست انجام نگیرد نمی توان گفت تدریس مشارکتی صورت پذیرفته است.

وظیفه اصلی معلم ایجاد زمینه ی مشارکت ، همکاری ، و رفاقت گروهی میان دانش آموزان می باشد. کاراو ایجاد رقابت نیست، بلکه ایجاد رفاقت و همکاری و صمیمیت میان آنهاست. فلسفه وجودی تدریس مشارکتی دقیقا” به همین سبب است .اگرچه،  به خاطر وجود برخی ویژگی های فردی از جمله ویژگی های هوشی، شخصیتی، زمینه خانوادگی و…  رقابت میان دانش آموزان ایجاد خواهد شد. اما وظیفه ما به عنوان یک معلم حرفه ای این نیست که به آن دامن بزنیم . بلکه همان طوری که در قبل آمد  معلم باید تمام تلاش خود را معطوف به این هدف نماید،  که دانش آموزان موفقیت خود را منوط به موفقیت دیگران بدانند. در واقع به این شعار اعتقاد پیدا کنند که یا ((همگی غرق می شویم و یا همگی نجات پیدا می کنیم)). در این صورت است که دانش آموزان قوی تر، دست دیگردانش آموزان را خواهند گرفت

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه ششم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید