no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

دانلود گزارش تخصصی عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی عربی سوم راهنمایی با موضوع بررسی دلایل افت تحصیلی دانش آموزان
zip
مارس 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی عربی سوم راهنمایی با موضوع بررسی دلایل افت تحصیلی دانش آموزان


دانلود گزارش تخصصی عربی سوم راهنمایی

دانلود گزارش تخصصی عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی عربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

دیباچه پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

درک مشکل پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بررسی بیشتر در رابطه با جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

ارائه مستندات پیرامون جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

پیش بینی نتایج در مورد جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

راهکارها پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

رفرنس و منبع مورد استفاده جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

اهمیت پژوهش:

زبان عربی از یک سو زبان کتاب جاودان خداوندی و میراث پربهای اسلامی از حدیث و تاریخ، تفسیر و دیگر دانش ها بوده و از سوی دیگر زبان مشترک خانواده ی بزرگ مسلمانان است.

علاوه بر این، ارتباط با جمعیت انبوهی که با وجود تفاوت های دینی و اقلیمی از خاور میانه تا شمال آفریقا و از کرانه های مدیترانه تا جنوب شرق آسیا با این زبان گفت و گو می کنند و با گسترش ابزارهای ارتباط جمعی هم چون شبکه های ماهواره ای، پایگاه های اطلاع رسانی،نشریات گوناگون پرتیراژ، کتاب ها و مقالات متنوع که روز به روز بر آن افزوده می گردد، اهمیت فراگیری و استفاده از این زبان را دو چندان می کند. شاید به جهت این گستردگی است که زبان عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد قرار گرفته است. هم چنین، دلدادگی ایرانیان به بهره گیری از معارف دینی و دسترسی به منابع اصیل آن و آمیختگی چشمگیر زبان فارسی با زبان عربی و پیوندهای فراوان با محیط های عربی به ویژه کشورهای همسایه زمینه ی فراگیری وآموزش زبان عربی را در دوران متمادی در کشور ما رونق بخشیده است.

یادگیری عربی پایه سوم راهنمایی که شامل شناخت فعل ماضی ومضارع وضمایرمی باشد اهمیت زیادی دارد.چراکه:عاملی جهت تسهیل در ترجمه متون عربی وکمک جهت فراگیری انواع فعل( امر ،نهی،نفی) در پایه سوم راهنمایی ومقاطع بالاتر خواهد بود وعدم تسلط بر عربی پایه سوم موجب بروزمشکلاتی در مقاطع بالاتر خواهد شد.

بند ج آیین نامه ارزشیابی تحصیلی وتربیتی دوره راهنمایی تحصیلی در شماره 5 صفحه 3 یکی ازاهداف دوره راهنمایی تحصیلی را چنین بیان می کند.

بازبان عربی برای فهم بهترقرآن واحادیث وادعیه وادبیات فارسی تاحدودی آشنا است.

اهداف تحقیق:

  1. آشنایی بافعل ماضی و 14 صیغه آن.( مفرد-مثنی-جمع-غایب-مخاطب-متکلم ) وکاربرد صحیح فعل ماضی در جمله.
  2. آشنایی بافعل مضارع و 14 صیغه آن.( مفرد-مثنی-جمع-غایب-مخاطب-متکلم ) وکاربرد صحیح فعل مضارع در جمله.
  3. آشنایی با ضمایر منفصل.

4.تسلط برلغات واصطلاحات کتاب.

  1. روانخوانی متون عربی کتاب.

علل احتمالی پیدایش مساله:

  1. نحوه تدریس معلم.
  2. سخت بودن عربی پایه سوم.
  3. کم بودن ساعات تدریس درس عربی.
  4. عدم انگیزه دانش آموزان واولیاء ایشان جهت فراگیری زبان عربی به عنوان زبان سوم.
  5. عدم تکرار و تمرین در منزل.

6.عدم جایگزینی صحیح در برنامه هفتگی.

  1. استفاده برنامه از تلویزیون-کامپیوتروماهواره.

8.عدم پیگیری اولیاء

تعریف واژگان ومفاهیم:

تعریف نظری:

درس عربی- افزایش – نمره

درس عربی : عربی یکی از زبان های مهم دنیا است.

افزایش :به معنای افزودن –اضافه کردن.

نمره : وسیله ایی برای سنجش میزان یادگیری دانش آموزان که از 0تا 20 راشامل می شود.

تعریف عملیاتی:

درس عربی: یکی از زبان های خارجی است که تدریس آن از دوره راهنمایی آغاز می شود که شامل 5نمره شفاهی ( روانخوانی –لغت- پاسخگویی به سوالات به زبان عربی براساس آموخته ها )و 15 نمره کتبی (ترجمه لغات- ترجمه متون- جمله سازی-……)می باشد.

افزایش : منظور من از افزایش بالابردن سطح نمرات دانش آموزان جهت ورود به پایه بالاترویادگیری هرچه بیشترتراست.

نمره :وسیله ایی است که می توانم میزان یادگیری دانش آموزانم را باآن بسنجم.

روش جمع آوری اطلاعات:

  1. مصاحبه ( دانش آموزان واولیاء).

2.پرسشنامه

چگونگی انجام کار:

باتوجه به نمرات دانش آ موزان وموقعیت کلاس وپرسشنامه جمع آوری شده از اولیاءراه حل های زیررا بررسی کردم.

1.استخراج کلیه افعال درس هرجلسه .

2.انجام مسابقه فردی وگروهی ساخت صیغه های فعل درکلاس.

  1. آموزش از طریق ایماءواشاره.(ایجاد رمز به خصوص برای هر صیغه)
  2. تشویق سرگروه ها برای کار با افراد ضعیف.

5.جابجایی ساعت تدریس هفتگی در برنامه روزانه.

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی عربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید