no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

کنش پژوهی ادبیات و زبان فارسی ایجاد زمینه برای یادگیری اثر بخش در دانش آموزان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

کنش پژوهی ادبیات و زبان فارسی ایجاد زمینه برای یادگیری اثر بخش در دانش آموزان برای فراگیری درس ادبیات فارسی بوسیله کار گروهی و آموزش های دانش آموز محور
zip
دسامبر 6, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

کنش پژوهی ادبیات و زبان فارسی ایجاد زمینه برای یادگیری اثر بخش در دانش آموزان برای فراگیری درس ادبیات فارسی بوسیله کار گروهی و آموزش های دانش آموز محور


کنش پژوهی ادبیات و زبان فارسی ایجاد زمینه برای یادگیری اثر بخش در دانش آموزان برای فراگیری درس ادبیات فارسی بوسیله کار گروهی و آموزش های دانش آموز محور

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته مربی بهداشت  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی ادبیات و زبان فارسی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی ادبیات و زبان فارسی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی مربی بهداشت باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چکیده

بسیاری  از دانش آموزان به درس ادبیات علاقه  نشان  نمی دهند  و در برنامه ریزی  خود  جایی  برای  ادبیات در نظر نمی گیرند. بدین جهت  دبیر  را به اهداف مورد نظر نمی رسانند. بسیاری از اولیا  نیز با  فرزندان خود دراین زمینه هم فکری  دارند .  در بسیاری از مواقع  مشاهده می کنیم  که  بی علاقه بودن  یادگیرندگان  به موضوعی خاص ،  ناشی از علاقه مند نبودن  والدین و مربیان آن هاست.  که  این امر علت های  مختلفی  دارد که  باید مورد بررسی قرار گیرد . شاید یکی از علت ها این باشد، که در مدارس به  این  درس اهمیت  داده نمی شود و تصور می کنند  چون  فارسی  زبان رایج  است، هر کس  بدون کم ترین  اطلاعات  می تواند  از عهده ی  تدریس  برآید در صورتی  که  این   تصور  نادرستی  است ، چون  زبان ،  مهم ترین  ابزار انسان  برای  تفکر ، سخن گفتن،گوش دادن،  خواندن  و نوشتن  است  به همین جهت  از درس های  دیگر  مهم تر و شایسته ی توجه  بیش تری است  که  اگر به  آن توجه  نشود  به  طور غیر مستقیم  به  کار دبیران  دروس  دیگر هم  لطمه  وارد می کند، زبان  و ادب  فارسی  ، پلی است برای انتقال  فرهنگ  از نسل های گذشته  به  امروز و از امروز به  آینده .ادبیات ،  هنر آفرینندگی  است  و  به  آثار با ارزشی  که  بر گرفته  از اندیشه  و خیال  باشد اطلاق می شود  و  به خاطر  بیان  ارزش‌های  اجتماعی  و انسانی،  برای  کلّ  جامعه  ی بشری،  مفید  بوده است .

اینجانب … دبیر ادبیات فارسی آموزشگاه … برای علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس ادبیات فارسی سعی نموده ام که از روش سخنرانی ومتکلم وحده بودن در کلاس خارج شده واز وسایل کمک آموزشی  وتدوین مطالب ادبیات فارسی  به صورت پاورپوینت  و فیلم آموزشی و انواع روش های مشارکتی استفاده نموده وکلاسی فعال وبا نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس  درس حاضر شده و به درس ادبیات فارسی عشق بورزند.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی ادبیات و زبان فارسی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید