no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تغذیه ارگانیک در کشاورزی درس گیاهان زینتی و اصول تغذیه آنها پودمان پرورش گلهای زینتی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تغذیه ارگانیک در کشاورزی درس گیاهان زینتی و اصول تغذیه آنها پودمان پرورش گلهای زینتی در خانه
zip
دسامبر 12, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تغذیه ارگانیک در کشاورزی درس گیاهان زینتی و اصول تغذیه آنها پودمان پرورش گلهای زینتی در خانه


تغذیه ارگانیک در کشاورزی درس گیاهان زینتی و اصول تغذیه آنها پودمان پرورش گلهای زینتی در خانه

تغذیه ارگانیک در کشاورزی درس گیاهان زینتی و اصول تغذیه آنها پودمان پرورش گلهای زینتی در خانه  با فرمت ورد و قابل ویرایش در 25   صفحه

تغذیه ارگانیک در کشاورزی درس گیاهان زینتی و اصول تغذیه آنها پودمان پرورش گلهای زینتی در خانه  تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده تغذیه ارگانیک در کشاورزی درس گیاهان زینتی و اصول تغذیه آنها پودمان پرورش گلهای زینتی در خانه  شامل بخش های زیر است :

1.      مقدمه

2.     سوابق تحقیق

3.     متن تحقیق

4.     نتیجه گیری

5.     پیشنهادات

6.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده تغذیه ارگانیک در کشاورزی درس گیاهان زینتی و اصول تغذیه آنها پودمان پرورش گلهای زینتی در خانه  را مشاهده می کنیم .

مقدمه

رویکرد جهانی امروز به سوی محصولات ارگانیگ است . این نوع مدیریت تولید، در حال حاضر ۱۶۰کشور دنیا انجام می شود. در این نوع مدیریت تولید کودها، آفت کش های شیمیایی ، مواد نگهدارنده، ومواد افزودنی غیر مجاز ، گیاهان اصلاح شده ، ژنتیکی و تابش اشعه ها کاربرد ندارد و مواد غذایی ارگانیک ، با هدف افزایش سلامت ، حفظ محیط زیست خریداری می گردد . دربخش عظیمی از تاریخ بشر کشاورزی به صورت ارگانیک رواج داشته و تنها در طول قرن بیستم، منابعی عظیم از مواد شیمیایی مصنوعی برای تامین مواد غذایی معرفی شده است . تاثیرات نامطلوب و آسیب های ناشی از مصرف انواع کودهای شیمیایی،سموم، هورمون ها و… در تولید مواد غذایی در کشورهای مختلف موجب شد تا کشاورزی شیمیایی به سمت کشاورزی ارگانیک حرکت نماید . هدف کشاورزی ارگانیک ، افزایش تولید محصولات بدون تکیه بر استفاده از هرگونه مواد شیمیایی است . حفاظت از منابع طبیعی در کشاورزی ارگانیک و عدم بکارگیری مواد شیمیایی ، باعث حفظ محیط زیست و افزایش مواد مغذی در خاک می گردد که از فرسایش خاک جلوگیری نموده و افزایش تنوع زیستی را در پی دارد . کشور ما چند سالی بیش نیست که در زمینه فرایند تولید تا عرضه محصولات ارگانیک نظام بند گردیده است، این نظام مندی با تاسیس انجمن ارگانیک ایران و شعب آن،تدوین استاندار تولید، فرآوری، برچسب گزاری و بازاریاب محصولات ارگانیک با شماره ملی ۱۱۰۰۰،مشخص شدن فرایند بارزیی و گواهی و هم چنین فرآیند اعطای پروانه به کارگیری برند انجمن ارگانیک ایران سرعت گرفته است .هدف اصلی از تولید محصولی با عنوان ارگانیک ارائه خدمات بیشتر به هموطنان در راستای افزایش سطح سلامت در جامعه می باشد که استفاده از تکنولوژی های مناسب جایگزین کاربرد مواد شیمیایی در فرآیند تولید گردیده است . کلیه محصولاتی که باعنوان ارگانیک در داخل کشور عرضه می کردند باید همراه گواهی انطباق با استاندارد ملی ارگانیک (۱۱۰۰۰) باشند .پس وقتی محصولی با نشان ارگانیک و بر پایه استاندارد ملی کشورویا سایر استانداردهای معتبر بین المللی روانه بازار می گردد دارای حداکثر رعایت اصول سلامت در فرآیند تولید و عرضه از مزرعه تابشقاب غذا می باشد .

سوابق تحقیق

برای تعریف کشاورزی پایدار توجه به دو اصل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اصل اول در ابتدای دهه ۱۹۸۰ با ظهور مفاهیم کشاورزی قابل تجدید و کشاورزی پایدار تکامل یافت و در واقع مفهوم آن بر اساس اصل «اثر متقابل اکولوژیکی» قابل توضیح است. این مفهوم در حال حاضر فلسفه کشاورزی جایگزین را تشکیل می دهد. اصل دوم نیز از سال ۱۹۸۷ شروع شد و اینکه کشاورزی پایدار را در مقیاس جهانی در بر دارد. در این اصل اثرات متقابل کشاورزی با جامعه مطرح است.

در اوایل قرن بیستم کشاورزی در ایالات متحده آمریکا در مراحل صنعتی شدن خود بود.در آن زمان کشاورزی ایالات متحده در اوج توسعه بود. در ابتدای دهه ۱۹۳۰ تعداد مزارع به حداکثر خود یعنی ۸/۶ میلیون رسید. مکانیزاسیون به سرعت گسترش یافت و سطح زیر کشت توسعه یافت و کشاورزی با صنعت به رقابت پرداخت و تکنولوژی به سرعت گسترش یافت.

در شروع قرن بیستم مفاهیم کلی گرایی در مقابل فرد گرایی شکل گرفت. ظهور افکار کلی گرایی که در آن به سیستمهای طبیعی به عنوان یک الگو می نگرد و بر نقش کشاورز در توسعه سیستمها متکی است ، منجر به توسعه مفاهیمی شد که امروزه کشاورزی جایگزین می نامند. در طی دهه ۱۹۰۰ کشاورزی جایگزین به موازات کشاورزی صنعتی شکل گرفت. اولین حرکت سازمان یافته کشاورزان ، جنبش کشاورزی بیودینامیکی بود که از سخنرانیهای «رودلف استینر» بنیان گذار علم شناسایی طبیعت انسانی در سال ۱۹۲۴ شروع شد. اصول کشاورزی بیودینامیک روشهای مناسب زراعت و باغبانی را شامل می شود و تنوع،چرخۀ مجدد مواد ،اجتناب از مصرف مواد شیمیایی،عدم تمرکز تولید و توزیع و غیره را در بردارد.از دهۀ ۱۹۲۰کشاورزان بیودینامیک این اصول را توسعه دادند و روشهای مناسب سنتی را مجدداً معرفی کردند.

برای دانلود تحقیق آماده تغذیه ارگانیک در کشاورزی درس گیاهان زینتی و اصول تغذیه آنها پودمان پرورش گلهای زینتی در خانه  از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید