no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی : ترغیب دانش آموزان به محبت و درس خواندن
zip
ژانویه 29, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی : ترغیب دانش آموزان به محبت و درس خواندن


گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت  در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزان به درس خواندن با محبت

مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه

1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.

انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .

سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75%) و شنوایی(13%) 6% بویایی -3%چشایی 3-%لامسه.

لذا اکثر دانش آموزان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.

دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.

دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.

2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.

ادراک شنیداری: دانش آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.

ادراک دیداری: دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.

3-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است.

انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و…)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه .فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(9-5) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی.

حافظه بینایی: توانایی دانش آموز در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و…

حافظه شنوایی:توانایی دانش آموز در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است.

علل بی دقتی و حواسپرتی

1-حواس پرتی درونی و ذهنی:مانند:

– مشغله ذهنی دانش آموز. شامل مواردی از قبیل: درد، رنج، غم وغصه

-اضطراب و نگرانی

– گرسنگی و تشنگی

– ترس و خشم و شادی .

-بیماریها و….

-بی علاقگی به موضوع

– فشارهاى روانى

– ناراحتی های جسمی و روحی مادر در قبل ،هنگام و بعد از زایمان تاثیر مستقیمی بر دقت فرزند دارد.

2-بی دقتی و حواس پرتی بیرونی و محیطی:

*سردی و گرمی هوای کلاس.

*نور شدید و نور ضعیف،

*صداهای ناهنجار،

*روشن بودن رسانه ای صوتی و تصویری و…

* گاهى برخى حوادث و اتفاقات، فضاى روانى فرد را دچار اختلال مى‏كند .

*در برخی موارد فرد احساس نیاز به موضوعی ندارد و این باعث عدم تمرکز او نسبت به آن موضوع می شود .

*در برخی موارد تکالیف سنگین باعث عدم تمرکز حواس دانش آموز می گردد.

*اغتشاشات فکری خانواده مانند: مشکلات ارتباطی ،اقتصادی و اجتماعی واعتیاد والدین (باعث میشود که دانش آموز ویا نوجوان به این موضوع فکر کند)…

*کمبود محبت و نشاط در خانواده

*احساس نا امنی.

*توقعات بیش از ظرفیت از دانش آموز .

*مقایسه دانش آموز ونوجوان با سایر همسالان

راههای افزایش دقت و تمرکز حواس

-تهیه لیست‌ و یادداشت برداری کارها و تکالیف مربوطه که توسط معلم ارائه می شود.

-خستگی زیاد موجب عدم تمرکز است لذا کمی استراحت لازم است

– ازروانشناس و مشاور کمک بخواهید

-زمانی که دانش آموز دقت میکند او را تشویق نمایید و پاداش دهید

– از روشهای مختلف تدریس استفاده کنید.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید