no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم ابتدایی از نظر بررسی توجه به امر اکتشافی و خلاقیتی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم ابتدایی از نظر بررسی توجه به امر اکتشافی و خلاقیتی کاملترین و بهترین نمونه
zip
نوامبر 12, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم ابتدایی از نظر بررسی توجه به امر اکتشافی و خلاقیتی کاملترین و بهترین نمونه


تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم ابتدایی از نظر بررسی توجه به امر اکتشافی و خلاقیتی تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا به صورت دقیق

تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم نموده است.پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم ابتدایی از نظر بررسی توجه به امر اکتشافی و خلاقیتی را مشاهده می کنیم.

چکیده:

امروزه اهمیت و جایگاه بررسی و تحلیل کتب درسی در هر کشوری از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است.هدف پژوهش حاضر بررسی میزان توجه به مهارت های اکتشافی و کاوشگری در برنامه ی درسی علوم سوم ابتدایی که تهیه شده و در آن سعی شده است از روش تحلیل محتوای برنامه درسی علوم در زندگی روزمره نیز استفاده شود.و در این روش از آزمایشاتی که طراحی شده است، جداول و نمودارها،فعالیت های طراحی شده و تناسب آن با زندگی روزمره مورد نقد و بررسی موشکافانه ای انجام دادیم .نتایج بدست آمده بر طبق فرضیات می خواهیم بدانیم که، کتاب علوم سوم از نظر ویژگی ظاهری و ساختاری آن متناسب با ویژگی سنی دانش آموزان می باشد،آیا به آزمایشات به درستی توجه شده است و دانش آموزان را در روش کاوشگری یاری می کند، امتیازی که بر اساس تحلیل بدست آمده از کتاب سوم ابتدایی حاصل شد امتیاز (76) می باشد که امتیازی متوسط به بالا می باشد.

کلیدواژه: مهارت تفکر و مهارت اکتشافی و بررسی مهارت خلاقیت، تحلیل محتوا و علوم تجربی ابتدایی

مقدمه

امروزه دیگر نمی توان اهمیت و تناسب آموزش و پرورش را برای آینده جوامع،کم ارزش شمرد و آن را فعالیتی در ردیف و موازی سایر فعالیت ها دانست.به تعبیر میتچل « اگر تنها یک عرصه از عرصه های حیات بشری نیازمند توجه به آینده باشد، آن عرصه، عرصه آموزش و پرورش است.» (مهر محمدی ، 1376)

در سال های اخیر، در برنامه های درسی علوم و روش های آموزش آن تأکید اساسی بر روش هایی است که یادگیرنده در آن ها نقشی فعال دارد. در این روش ها نقش اصلی در فرایند یادگیری به عهده یادگیرنده است، و اوست که فرآیند یاددهی- یادگیری را به پیش می برد.بنابراین، سایر عوامل مانند محتوای آموزشی،تجهیزات و ابزارهای آموزشی و اقدامات معلم همگی در ارتباط با فعالیت یادگیرنده معنی و مفهوم پیدا می کنند. معلم در این روش ها نقش جهت دهنده و سازمان دهنده را دارد و می کوشد تا فعالیت های یادگیرندگان را متناسب با هدف های درس در مسیر صحیح پیش ببرد. (هارلن،1991)

در برنامه های جدید آموزش علوم، از معلم خواسته می شود تا تدریس خود را به شیوه گروهی سازمان دهی کند، به نحوی که خود نیز به عنوان عضوی از گروه دانش آموزان درآید. در این روش ها بر تعامل میان معلم و دانش آموزان و دانش آموزان با یک دیگر بیش از حد تأکید می شود.زیرا تجربه نشان داده است که تعامل و تبادل تجربیات دانش آموزان با یک دیگر نقش عمده ای در یادگیری آنان دارد.افزون بر این ، فعالیت های گروهی موجب توسعه مهارت های اجتماعی از قبیل احترام به حقوق دیگران،همکاری گروهی، حق و مسئولیت قائل شدن برای دیگران، مشارکت در تصمیم گیری های گروهی ، سعه صدر و … در دانش آموزان می شود. (هارلن،1991)

برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم ابتدایی از نظر بررسی توجه به امر اکتشافی و خلاقیتی از این قسمت اقدام کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3937 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید