no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل بهترین نمونه موجود


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل
امتیاز 3.00 ( 3 رای )
zip
سپتامبر 22, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل


دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان در 33 صفحه

این دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا گرد آوری گردیده است و مطابق با استاندارد های کامل و دقیق موجود در رابطه با کارنمای معلمی در دانشگاه فرهنگیان می باشد. در واقع دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تنظیم شده است و پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا با جمع آوری و گرد آوری و بازنگری در آنها این پروژه ها را در اختیار دانشجو معلمان قرار می دهد. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با استفاده از دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان می توانند به ارائه پروژه پایانی خود در راستای کسب نمره پایانی و فارغ التحصیل شدن بپردازند.

در راستای دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان دانشجویان عزیز دانشگاه فرهنگیان و حتی معلمان عزیز برای دستیابی و دانلود دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان می توانند به سایت ما مراجعه نموده و از کلیه فایل هایی که در زمینه دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان در سایت ما موجود است استفاده های لازم را ببرند.این پروژه های کارنمای معلمی بسیار کامل و با دقت زیاد جمع آوری شده اند.

بخشی از دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان عبارت است از :

با توجه به دروس ترم 4 مانند کارورزی، تفاوت های فردی کودکان و روانشناسی رشد، با ویژگی های شخصیتی کودکان بیشتر آشنا شدم و آموختم که دانش آموزان یک کلاس با همه ی شباهت هایی که ممکن است در زمینه ی سنی، جنسی، و حتی فرهنگی داشته باشند، دارای تفاوت های معنا داری با یکدیگر هستند به طوری که یک معلم نمی تواند در یک کلاس 30 نفره، همه ی دانش آموزان را با یک دیدگاه، ببیند و برای تدریس و حتی مدیریت کلاس باید متناسب با شرایط و احوالات دانش آموزان، برنامه خود را تنظیم کند، به عنوان مثال در تدریس خود باید از روش های مختلف کلامی، تصویری و دست ورزی استفاده کند و در مدیریت کلاس از روش های مختلف تشویق، ترغیب، تنبیه و… بهره گیرد. در ترم 5، بیشتر به مبانی دروس دوره ی ابتدایی پرداخته شد و از این طریق با اهداف دروس دوره ی ابتدایی مثل ریاضی، هنر و دینی آشنا شدم در کارورزی این ترم فعالیت هایی مثل نقد فیلم جشنواره تدریس و نقد مقاله پرداختم. همچنین من 3 اقدام پژوهی در مورد مشکلات املا، خواندن و ریاضی نوشتم؛ بدین منظور ابتدا رفتار دانش آموزان مورد نظر را چند هفته در کلاس و زنگ تفریح، در زیر نظر گرفتم همچنین با معلمان سال گذشته و  همان سال تحصیلی آن ها در مورد ویژگی های شخصیتی و رفتاری آنان درارتباط با سایر دانش آموزان و معلمان و همچنین سطح یادگیری آنان در کلاس درس، صحبت کردم؛ علاوه بر این چندین مقاله که مربوط به موضوعات من بود را مطالعه کردم و نتایج ارزشمندی را به دست آوردم و آن اطلاعات را در قالب فعالیت هایی اجرا کردم؛ به عنوان نمونه، به دانش آموزی که از نظر املا مشکل داشت، تعدادی کلمه مثل دبستان، بیمارستان، بادام و اسب و… دادم و از او خواستم که آن کلمات را ابتدا حرف به حرف بخواند سپس حروف را کنار یکدیگر قرار دهد و آن گاه، بخش ها را بخواند و در آخر کل کلمه را بخواند و یک بار او را به حیاط بردم و از او خواستم که با مقداری خاک کلماتی مثل بوی یاس ، می آورد، و…  بنویسد و کلمه را با صدای بلند بخواند، هم زمان من هم با او می نوشتم سپس از او خواستم که همین کلمات را در دفتر بنویسد. به دانش آموزی که در خواندن مشکل داشت تعدادی حرف (گ)، که در میان آن ها حرف (ک) هم نوشته شده بود دادم تا حروف (ک)را پیدا کند همچنین برای تقویت گفتارش از او خواستم که عباراتی مانند: کانال کولر، تالار تونل را تکرار کند. و در آخر، یکی از فعالیت های که به دانش آموزی که در درس ریاضی مشکل داشت، پیشنهاد دادم، حساب کردن دقیق میزان خریدی بود که روزانه در مدرسه انجام می داد.

در تابستان سال94 ، ترم تابستانه در طول 2 هفته برگزار گردید، در طول این ترم به علت هوای گرم، تعطیل بودن سلف سرویس و همچنین میزان زیاد ساعات کلاسی که صبح ها از ساعت 8 تا 12 و عصر از ساعت 4 تا 9 بود و همچنین تئوری بودن دروس، نتوانستم به نحو شایسته از آن دوره بهره مند شوم؛ منظور این است که نتوانستم کاربرد دروس ارائه شده را در حرفه ی خود تشخیص دهم اما از نظر نمره، هر 4 درس را با نمره حدود 20 پاس کردم. در در ترم 6 و 7 دوره ی دانشگاه بیشتر دروس ارائه شده عملی بود و ما علاوه بر درس کارورزی که واحدی کاملا عملی به حساب می آمد، باید تکالیف سایر واحد های درسی را نیز انجام می دادیم و این دقیقا به عکس ترم های نخست بود. البته لازم به ذکر است که با تمام سختی هایی که در 2 ترم آخر متحمل شدیم، تجارب سودمندی کسب کردیم، زیرا دروس ارائه شده بیشتر مربوط به آموزش دروس دوره ی دبستان بود و من از اکثر دروس، تدریس هایی در حضور استادان محترم و هم کلاسی هایم داشتم و با بهره مندی از نقد هایی که از من می شد، اشکالات تدریس  خود را متوجه می شدم به طوری که می توانم بگویم این تدریس ها بهترین تجاربی بود که در دانشگاه کسب کردم. در ترم 6، در مدرسه نیز باید به تدریس مستقل می پرداختیم و طرح آموزشی آن ها را به همراه گزارش اجرا در قالب کنش پژوهی ارائه می کردیم البته در کنش پژوهی به توضیح اهداف و ایده های خود در حرفه ی معلمی نیز می پرداختیم.

در کارورزی ترم 7، یک درس پژوهی اجرا کردیم؛ به این شیوه که به کمک گروهی که به طور توافقی تشکیل دادیم، یک طرح درس را تدوین کردیم و با کمک یکدیگر اشکالات آن را برطرف نمودیم سپس در کلاس درس اجرا کردیم، و با توجه به آزمون عملکردی که از دانش آموزان به عمل آوردیم و چک لیستی که با توجه به فعالیت دانش آموزان در کلاس پر کردیم، اشکالات کار خود را متوجه شدیم و در آخر اگر تدریس مطابق با طرح آموزشی نبود، باید مجددا درس اجرا می کردیم و در غیر این صورت نیاز به اجرای مجدد نبود، اما به علت تطابق تدریس با طرح آموزشی، درس را مجدد تدریس نکردیم.

علاوه بر تجاربی که از تحصیل در دانشگاه و دوره ه ی کارورزی کسب کردم، در پایان این کار ها پروژه پیش رو را با توجه به تجربیاتی که در طول دوران تحصیل کسب کردم به منظور پیشرفت در «من حرفه ای» ، تدوین کردم.

د) شرحی از رخدادهای واقع شده در فرایند تحصیل:

* تربیت معنوی ،( کلاس دوم ابتدایی): معلم  از ما می خواست که هر هفته یکی از پیام های قرآنی را حفظ کنیم و هر روز صبح ابتدای کلاس هنگام بر خواستن جلوی معلم، آن را از حفظ بخوانیم. ما از این کار بسیار لذت می بردیم و منتظر بودیم که معلم به کلاس بیاید تا آن آیه را با صدای بلند بخوانیم. از نگاه من، هر معلمی برای این که موفق باشد، باید علاوه بر تلاش برای آموزش دروس به دانش آموزان، به تربیت دینی آنان نیز توجه کند؛ زمانی که یکی از اعمال عبادی به طور مستمر، در برابر یک کودک اجرا شود و یا زمانی که خود او  نیز آن عمل عبادی را انجام می دهد و از آن عمل لذت ببرد، او این رفتار را در ذهن خود مرتبا تکرار می کند در نتیجه احتمال این که آن کار را در آینده نیز انجام دهد، افزایش می یابد. بنابراین یک معلم وقتی شرایطی را ایجاد کند که دانش آموزان از انجام دادن اعمال عبادی لذت ببرند احتمال این که آنان به دین علاقه مند شوند و به آن عمل کنند افزایش می یابد.

*عمل به سخن،(کلاس پنجم دبستان): یکی از معلمان دوره ی دبستان، همیشه از نظم صحبت می کرد و به ما توصیه می نمود که همیشه از نظر ظاهر منظم باشیم و قوانین کلاس را رعایت کنیم.  اما متاسفانه خودش به گفته هایش عمل نمی کرد در عین حال اگر هر کدام از ما به توصیه های او عمل نمی کردیم، ما را تنبیه بدنی می کرد. با توجه به این تجربه می توان چنین بیان کرد که معلم وظیفه ای بسیار سنگین بر عهده دارد؛ زیرا همه ی دانش آموزان کلاس، او را سرمشق خود قرار می دهند. البته لازم به ذکر است که شایسته است گفتار معلم همچون کردارش باشد و هرگز سخنی که خود  توانایی عمل به آن را ندارد، به دانش آموزان توصیه نکند؛ زیرا در صورتی سخنان او در شاگردان تاثیر می گذارد که خود او، عامل به سخنان خود باشد و در غیر این صورت نصایح معلم اثر عکس دارد و گاه ممکن است یک دانش آموز، معلم خود را به خاطر عمل نکردن به سخنانش مورد نکوهش قرار دهد. که در این صورت اقتدار یک معلم در کلاس، کم می شود.

* توجه به آمادگی در هنگام یادگیری، ( اول راهنمایی ): در کلاس فارسی نشسته بودیم من به علت این که سرماخورده بودم، نمی توانستم. به خوبی به سخنان معلم توجه کنم. معلم وقتی متوجه شد که حال من خیلی بد است، من را به منزل فرستاد. یکی از نکاتی که در هنگام آموزش باید به آن توجه شود، آمادگی جسمی و روانی یادگیرنده است چرا که در غیر این صورت هیچ گاه فرایند یاددهی _ یادگیری به طور کارآمد، صورت نمی پذیرد. بنابراین یادگیری در صورتی موثر واقع می شود که فرد از لحاظ جسمی و ذهنی آمادگی داشته باشد، بنابر این یک معلم باید به آمادگی دانش آموزان خود توجه داشته باشد.

*خلاقیت، (اول راهنمایی): در این سال یک بار معلم از ما خواست که به کمک ابزار هایی که در منزل داریم یک ماکت خانه تهیه کنیم، هر یک از ما به کمک ابزارهایی مانند مقوا، چوب کبریت، چوب و… یک ماکت درست کرده بودیم، من نیز ماکت چوبی که در منزل داشتیم را با پوست پسته تزیین کردم و به مدرسه بردم. روبه رو کردن دانش آموزان با موقعیت هایی که در آن نیاز به آفرینندگی وجود داشته باشد، سبب رشد خلاقیت در آن ها می شود، تهیه ماکت به کمک ابزار های مختلف، تاثیر به سزایی در رشد خلاقیت دانش آموزان دارد. توجه به این نکته ضروری است که خلاقیت موجب می شود دانش آموزان در صورت مواجه شدن با موقعیت های دشوار، بتوانند راه حل هایی را ارائه دهند که با آن مشکل کنار آیند همچنین باعث بهبود عملکرد آنان، در مواجهه با مسایل در زندگی می شود.

*همکاری، ( کلاس اول راهنمایی): معلم فارسی، املای گروهی از ما گرفت به این شیوه که هر دو نفر یک املا را به کمک یکدیگر می نوشتیم و اشتباهات یکدیگر را به هم گوشزد می کردیم. اکثر ما این شیوه املا را دوست داشتیم. و از معلم می خواستیم که به این روش از ما املا بگیرد.در این جا می توان این نکته اشاره کرد که کار گروهی علاوه بر این که موجب می شود دانش آموزان نگرش مثبتی به درس و علم آموزی داشته باشند، تعامل عاطفی بین آنان را نیز افزایش می دهد، دانش آموزان با استمداد از این روش، شیوه ی حل مشکلات در زندگی اجتماعی خود را نیز فرا می گیرند. زیرا مشورت کردن را به درستی می آموزند.

برای دانلود دانلود پروژه کارنمای دانشگاه فرهنگیان از این قسمت دکمه خرید و سپس پرداخت را بزنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید