no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

مقاله پرسش مهر 96 در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران ،احترام به افکار دیگران تمرین کنیم؟


پژوهش سرای فرهنگیان
مطالب ویژه

ادامه مطلب

مقاله پرسش مهر 96 در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم؟
امتیاز 3.40 ( 5 رای )
zip
اکتبر 11, 2017
۴,۰۰۰ تومان
۴,۰۰۰ تومان – خرید

مقاله پرسش مهر 96 در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم؟


مقاله  پرسش مهر 96 در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم؟ به صورت کامل و در قالب ورد و قابل ویرایش  در 37 صفحه

مقاله پرسش مهر 96 به صورت کاملا دقیق و توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و در راستای پرسش مهر رئیس جمهور در روز بازگشایی مدارس صورت گرفته است .

آنچه در این مجموعه مشاهده می کنیم :

  • چکیده
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • تداوم بی احترامی به دیگران
  • گفتاری در معنای تحیت
  • آیات کریمه قرآن
  • بحث روایتی
  • انسان اخلاقی و کرامت انسانی
  • انسان‌های محترم و قابل احترام
  • چگونه احترام بگذاریم؟
  • احترام به افكار و مقدسات یكدیگر
  • الف) پذیرش دو طرف یا چند طرف
  • ب) اصل آگاهى و علم
  • ج) لزوم پذیرش اختلاف اقوام، ملل و زبان‌ها
  • همبستگی
  • د) امكان حصول تفاهم و وحدت
  • ه) آزادى فكر و اندیشه و انتخاب راه
  • و) خوش بینى نسبت ‏به دیگران
  • ز) جدى گرفتن پیام گفت و گو
  • ن) احترام به افكار، فرهنگ و مقدسات یكدیگر
  • نتیجه گیری
  • منابع و ماخذ
  • همانطور که عنوان شد مقاله پرسش مهر 96 بسیار کامل دقیق و قابل ویرایش می باشد.با هم بخشی از چکیده مقاله پرسش مهر 96 رئیس جمهور را مشاهده می کنیم:

چکیده

اختلاف نظر چه در جامعه و چه در مدرسه در بين گروه‌هایی مثل دانش آموزان يكي از عوامل مهم تغييرات اجتماعي گروهي و فردي محسوب مي‌شود و يك امر مورد نیاز در جامعه و مدرسه به شمار مي‌آيد. زيرا نمي‌توان گفت همه دانش آموزان يك مدرسه یک شکل و با یک طرز فکر هستند و يك خط فكري را دنبال مي‌كنند و عقايد و نظرات مشتركي دارند. وجود اختلاف نظر و تفاوت افکار و طرز فکر در یک مدرسه يك امر طبيعي است. اگر اين امر در درون مدرسه و مشکلات ناشی از آن در آن تأثيرات زيادي بر جاي گذارد خشونت، قهر و بسياري از اين رفتارها بيشتر مي‌شود در مقابل شادي و نشاط كاهش پيدا مي‌كند. و این برای محیط هایی چون مدرسه ناخوش آیند است.هنگامي كه دانش آموزی تك بعدي به مسئله نگاه می کند و حرف خود را مبنا قرار مي‌دهد و ديگران را سركوب مي‌كند او توانايي پذيرش عقايد مخالف را ندارد و اين موضوع مربوط به شخصيت پرورش يافته وي مي‌شود.بنابراين تضاد بين دانش آموزان مدرسه تا حد زيادي ايجاد شكاف خواهد كرد. ريشه بسياري از اختلافات عميق در اين مسئله وجود دارد و در موارد حادتر اگر از حد معين تجاوز كند به مشکلات بیشتری می انجامد.تحمل اين مسئله که به پرسش مهر 97-1396 رئیس جمهور انجامید به عقايد و مخالفت‌هاي ديگران، تربيت افراد، سطح تحصيلات، ميزان اعتقادات و باورهاي ديني بستگي دارد. اينكه شخصيت فرد در چه خانواده‌اي پرورش يافته از اهميت برخوردار است. در مقاله حاضر تصمیم داریم به این مسئله و راهکار های برطرف نمودن آن پرداخته و عوامل موثر در پیگیری و برطرف نمودن این مشکل را بررسی کنیم.

کلیدواژه : پرسش مهر،احترام،تحمل،دانش آموزان

برای دانلود مقاله پرسش مهر 96 می توانید ازلینک زیر استفاده نمایید.

 

 

 



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3393 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.