no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیران علوم اجتماعی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیران علوم اجتماعی با موضوع حل مشکل افسردگی + 5 راهکار ارزشیابی
zip
مارس 30, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیران علوم اجتماعی با موضوع حل مشکل افسردگی + 5 راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی دبیران علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیران علوم اجتماعی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی حل  مشکل افسردگی دانش آموزم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 18 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران علوم اجتماعی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده حل  مشکل افسردگی دانش آموزم

انتخاب راه حل موقتی

  1. تشکیل جلسه ی پرسش و پاسخ در مورد معیارها و ارزش های یک دانش آموز موفق در همه ی ابعاد زندگی شخصی و تحصیلی و غیره در کلاس درس به وسیله ی همه ی دانش آموزان
  2. استفاده از تجربیات همکاران و سایر کارکنان مدرسه
  3. برقراری ارتباط با دانش آموز مورد نظر از طریق مصاحبه، دادن مسئولیت های ویژه و وارد کردن اودر فعالیت های گروهی و …

4.معرفی دانش آموز به واحد مشاوره اداره و پی گیری نتایج به دست آمده

  1. واگذاری فعالیت های ویژه به او مثلاً از او بخواهیم به طور غیرمستقیم در مورد موضوعی که با مشکل او ارتباط دارد تحقیق کنید.
  2. معرفی چند دانش آموز موفق که مانند او پدرانشان را از دست داده اند

7.اعطای کمک به او به عنوان تشویق، نه به عنوان ضعف مالی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

1.هر جلسه چند دقیقه از وقت کلاس را به طرح پرسش و پاسخ هایی در مورد معیارهای یک دانش آموز موفق اختصاص دادم و ویژگی ها را لیست می کردیم و از همه می خواستیم چیزهایی را که تا کنون خود بچه ها جواب داده اند را در دفترچه ای یادداشت کرده و آنها را مرتب کرده اند بخوانند که به طور مستقیم بیان می کردیم که نداشتن پدر چیزی را از ارزش های انسان نمی کاهد.

2.در فضای آموزشی که ما قرار داریم متأسفانه مدیر آموزشگاه تا حدودی با دانش آموزان رفتار تندی دارد و نظر مساعدی جهت همکاری با من نداشت و اخطار می کرد که دارم دردسر درست می کنم.

اما مشاور مدرسه همکاری بسیار زیادی داشتند و معتقد بود نباید بین فاطمه و سایر دانش آموزان تفاوت ویژه ای قائل شویم چون وضع بدتر می شود و اگر احساس کند که با سایرین متفاوت است تفاوت در رفتار را ترحم تلقی می کند و بسیار غمگین خواهد شد که این نظر بسیار مفید بود و کمک شایانی به من کرد تا در رفتارم هیچ گونه تفاوتی قائل نشوم.

 

  • ارتباط سنگ بنای جامعه انسانی است که بدون آن فرهنگ هرگز به وجود نمی آمد. ارتباط عبارت است از فن انتقال اطلاعات، افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخص دیگر به طور کلی هر فرد برای ایجاد ارتباط با دیگران و انتقال پیام های خود به آنها برنامه ریزی می کند در این رهگذر از وسایل مختلف بهره جوید.[5]

ارتباط با دانش آموز مورد نظر را از طریق صحبت کردن به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام دادم. در حالت اول مصاحبه با او به صورت محرمانه و محتاطانه انجام دادم و صحبت بیشتر در مورد مشکلات درسی و اخلاقی بود. اما غیرمستقیم در هنگام ساعات پایانی کلاس درس یا زمان های باقیمانده بعد از امتحان گرفتن در مورد مشکلاتی که خانواده ها با آن درگیر هستند می کردم از جمله در مورد اعتیاد، از دست دادن یکی از والدین، جدایی از خانواده و بررسی حکمت ها و براهین چنین مشکلاتی سعی می کردم پاسخ سؤال ها با همراهی خود دانش آموزان باشد و با استناد به احادیث و آیات قرآن کریم ارائه شد. و بچه ها با فوق العاده استقبال کردند. فاطمه را نیز زیر نظر داشتم بعد از چند جلسه او هم در بحث ها شرکت می کرد. واقعاً خوشحال شدم. بعد از ابلاغ بخشنامه اجرای نماز جماعت در مدرسه جرقه ای در ذهنم زده شد و از مربی پرورشی مدرسه کمک خواستم و او موافقت کرد و مسئولیت برگزاری نماز جماعت را به فاطمه واگذار کردیم وچند دانش آموز دیگر را برای کمک در انجام این کار به فاطمه انتخاب کردیم و از فاطمه و دیگر بچه ها خواستیم تا دفترچه ای را تهیه کنند و سؤالاتی که بچه ها در رابطه با نماز و خواندن صحیح نماز دارند را در آن بنویسند. با این کار چند هدف داشتم. فاطمه با دیگر بچه ها همکاری کند، روابط دوستانه در زمان انجام فعالیت در بین بچه ها بیشتر می شود، حس مسئولیت را در او زنده کنم و در آخر شرط گذاشتم که هر کدام در انجام کارهایشان بیشتر تلاش کنند جایزه خوبی دریافت خواهند کرد. بعد از دو ماه با پی گیری های مربی پرورشی رابطه ی دوستانه فاطمه با بچه هایی که با هم کار برگزاری نماز جماعت را انجام می دادند بسیار خوب شده بود و او موفق شده بود وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهد. در مراسم صبحگاهی مورد تشویق قرار گرفت و جایزه نفیسی به او اهدا شد. زمانی که خنده را بر لبان او مشاهده کردم از اینکه یک معلم هستم بسیار خرسند شدم.

 

فاطمه را به واحد مشاوره اداره معرفی کردم و از طریق مشاور مدرسه پی گیر جلسات مشاوره ای او بودم که شکر خدا با همکاری مشاوره اداره و معرفی او به پزشکی حاذق و تجویز داروهای مناسب جهت رفع افسردگی و جلسات رفتار درمانی وضعیت او رو به بهبود بود و هر بار مراجعه به پزشک داروهای مصرفی کمتر و کمتر می شد.

  • هر انسانی با تأمل در آیات و نشانه های الهی در می یابد آفرینش دارای هدفی است و او نیز به سمت هدفی نیکو در حرکت است.

سختی ها، موانع و محدودیت های زندگی نیز همگی آزمایشات الهی هستند و ما در صورت غلبه بر این موانع به سمت سعادت و خوشبختی که همان هدف مقدس است نزدیک می شویم. موانع و سختی های زندگی باعث می شوند که انسان خدای خود را بهتر بشناسد و در فطرتش به او اقرار و اعتراف نماید.[6]

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران علوم اجتماعی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید