no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات : آموزش اثربخش با بکارگیری کارگروهی و آموزش دانش آموز محور - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات : آموزش اثربخش با بکارگیری کارگروهی و آموزش دانش آموز محور
zip
ژانویه 28, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات : آموزش اثربخش با بکارگیری کارگروهی و آموزش دانش آموز محور


اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات

اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات با موضوع چگونه توانستم بوسیله کار گروهی و آموزش های دانش آموز محور زمینه یاد گیری اثر بخش را در دانش آموزان برای فراگیری درس ادبیات فارسی  فراهم آورم

همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام  پژوهی دبیر ادبیات   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

کلاس‌های درس در یک دسته‌بندی کلی یا شاداب، جذاب و مخاطب‌پذیرند یا کسل‌کننده، خمود و مخاطب گریز یا معمولی و عادی. کلاس درسی که در آن به مؤلفه‌های جذابیت توجه نمی‌شود با گذشت زمان ممکن است کم‌کم سستی و کسل‌کنندگی در آن به چشم آید که گسست ارتباط بین دبیر و دانش‌آموز از روشن‌‌ترین پیامدهای ناگوار آن خواهد بود و نتایج آموزش را عقیم و بی‌اثر می‌سازد. سؤال اصلی و اساسی این است که چگونه می‌توان کلاس درس را جذاب، دلپذیر و خوشایند کرد تا نه فقط مقررات آموزشی، بلکه اشتیاق فراگیران برای یادگیری و حس کنجکاوی وحقیقت‌جویی آنان عمده‌ترین عامل حضورشان در کلاس باشد و رعایت انضباط و مقررات و آداب آموزشی را برای بهر‌ه‌برداری بیشتر از کلاس باعث شود؟آیا می‌توان با قاطعیت و انعطاف‌پذیری و با اعمال حاکمیت و مدیریت بی‌چون و چرا، کلاس را جذاب کرد؟آیا با واگذارکردن فراگیران به حال خود و حذف نظارت و مدیریت، می‌توان کلاس را جذاب ساخت و شوق فراگیر برای حضور در کلاس را برانگیخت؟

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  دانش آموز محور

پیشگفتار در رابطه با  دانش آموز محور 

مقدمه  موضوع در رابطه با دانش آموز محور 

شناسایی مسئله در رابطه با  دانش آموز محور 

توصیف وضع موجود

اینجانب…دبیر … آموزشگاه …. شهرستان … مدت … سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم .و هم اکنون در آموزشگاه … در سمت دبیر …. تدریس می کنم. مساله ای که بنده با آن مواجه شدم وباعث شد که تغییراتی در کلاسم ایجاد کنم هر ساله در پایان هر دو نیم سال (اول ودوم ) از دانش آموزان می خواهم که نقطه نظرات خود را در قالب نظرا ت ، انتقادات و پیشنهادات  در مورد روش تدریس بنده ارائه دهند پس از جمع آوری به این نتیجه رسیدم که دانش آموزانم به درس ادبیات فارسی کمتر توجه نشان می دهند  ونمره ارزشیابی های مستمر آنان در این درس کمتر است و در فعالیت های گروهی شرکت نمی کنند .به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه  انجام دهم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  دانش آموز محور 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با دانش آموز محور 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  دانش آموز محور 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با دانش آموز محور 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  دانش آموز محور 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با دانش آموز محور 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با دانش آموز محور 

نتیجه گیری در رابطه با دانش آموز محور

پیشنهادات در رابطه با دانش آموز محور

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با دانش آموز محور 

برای دانلود اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات و دریافت اقدام پژوهی معلم ادبیات از لینک خرید استفاده نمایید.

 



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید