no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس - تالیف 1402 با منابع جدید


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس :چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در شبنم حل نمایم
امتیاز 3.00 ( 6 رای )
zip
ژوئن 29, 2023
۱۸,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس :چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در شبنم حل نمایم


اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس

اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس با موضوع چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در شبنم حل نمایم

مدیریت پژوهش سرای فرهنگیان کیفیت این فایل را اععم از کیفیت پژوهی و تدوین و جدید بودن منابع ارجاع شده تایید میکند.

اقدام پژوهی اعتماد به نفس , اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس دانش آموز

این فایل بصورت قابل ویرایش و در 28 صفحه همینک آماده دانلود میباشد.

دانلود اقدام پژوهی اعتماد به نفس , اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس دانش آموز

دیدن نمونه های بیشتر در مورد اعتماد به نفس

دلایل کم رویی و عدم داشتن اعتماد به نفس در دانش آموزان

مساله عدم داشتن اعتماد به نفس در دانش آموزان  یا به عبارتی عزت نفس و خودارزشي از اساسي ترين عوامل در رشدمطلوب شخصيت كودكان و نوجوانان است و عدم اين عزت نفس سبب كمرويي شده عامل عمده عقب ماندگي وشكست و ناكامي در مراحل مختلفزندگي به شمار مي رود.

هر كسي  ممكن است باموقعيت هاي نا خواسته و نا خوشايندي روبرو شود و نتواند با آنها مقابله كندو واكنش مناسبي از خود نشان دهد.

(شارتيه ،براتيه ،ترجمه هوشيار ،رزم آرا ،1369كمرويي و راههاي درمان آن -انتشارات سپنچ) كمرويي به عنوان يك نقيصه جدي در زندگي فردي و اجتمايي است در هر جامعه درصد قابل توجهي از كودكان و نوجوانان و بزرگ سالان با اين اختلال  رفتاري و عامل باز دارنده رشد شخصيت اجتماعي مواجه هستند . جامعه ما نياز مند انسانهايي پويا ، كوشا، هوشمند و خلاق و متعهد و مسئوليت پذير است بنابر اين اساسي ترين آفات رشد متعدل در خانواده  ها  مي تواند در جامعه اسلامي فراگير شود ، بدون ترديد اختلال كمرويي قابل پيشگيري و درمان است.(افروز 1379روانشناسي كمرويي و روش هاي درمان-نشرفرهنگ اسلامي)

مهمترین سرفصل های اقدام پژوهی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز بصورت تیتروار

تیترهایی که در این اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  اعتماد به نفس

پیشگفتار در رابطه با  اعتماد به نفس 

مقدمه  موضوع در رابطه با اعتماد به نفس 

شناسایی مسئله در رابطه با  اعتماد به نفس 

توصیف وضع موجود

 در سال تحصیلی ………. آموزگار پایه……… ، آموزشگاه …………. مشغول به كار شدم. در داخل این کلاس یک نفر از آنها در همان روزهای اول توجه مرا به خودش جلب کرد. این دانش آموز محمد امین نام داشت که کم حرفی و بی توجهی او در کلاس نظر مرا به خود معطوف نمود تصمیم گرفتم در مورد این دانش آموز تحقیق کنم .

بيشترين تدريس من در روستاها ي اين شهر بوده و به اين دليل در روستا تدريس مي كنم كه دوست دارم به دانش آموزاني كه معمولا از امكانات تحصيلي خوبي بر خوردار نبوده اما استعداد زياد و فوق العاده اي دارندخدمت كنم .بيشترين هم وغم من اين است كه اين دانش آموزان روستا از تربيت و آموزش خوبي برخوردارباشند و به همين دليل يكي از دانش آموزان كه به نظر خودم دچار كمرويي و عدم اعتماد به نفس  بوده و در اجتماع مدرسه به خوبي ظاهر نمي شود را بررسي كنم و بتوانم مشكل او را حل نمايم

دانلود اقدام پژوهی اعتماد به نفس

دانلود اقدام پژوهی اعتماد به نفس , اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس دانش آموز

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  اعتماد به نفس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با اعتماد به نفس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  اعتماد به نفس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با اعتماد به نفس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  اعتماد به نفس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با اعتماد به نفس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با اعتماد به نفس 

نتیجه گیری اقدام پژوهی اعتماد به نفس

پیشنهادات اقدام پژوهی اعتماد به نفس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با اعتماد به نفس 

برای دانلود اقدام پژوهی در مورد اعتماد به نفس و دریافت اقدام پژوهی دبیر متوسطه از لینک خرید استفاده نمایید.

منابع لاتین و مقالات مرتبط

مقاله مرتبط 1

دانلود مقاله لاتین تاثیر اعتماد به نفس بر روی یادگیری

پیشینه تحقیقات انجام شده در مورد اعتماد به نفس دانش آموز

پيشينه تحقيق

1ـ نیسی (۱۳۶۴) در پایان نامه كارشناسی ارشد خود با عنوان «اثرات اعتماد به نفس بر عملكرد دانش آموزان پسر  وپسر سال اول تا سوم دبیرستان» به این نتیجه دست یافت كه افزایش وكاهش اعتماد به نفس دانش آموزان پسر وپسر باعث افزایش و كاهش عملكرد آن ها شده است و بین اعتماد به نفس وعملكرد تحصیلی دانش آموزان پسر  و پسر همبستگی وجود دارد.

2ـ خیّر (۱۳۶۷) در تحقیق خود كه درباره ۴۳۹ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی كه به دو گروه موفق (۲۱۲ نفر) و ناموفق( ۲۲۷ نفر) تقسیم شده بودند، دریافت كه بین خود پنداری كه بین خودپنداری و گرایش شغلی دانش آموزان همبستگی معنی داری وجود دارد. بدین گونه كه دانش آموزان ناموفق در تحصیل به دلیل عدم موفقیت یك خودپنداری منفی را در خود شكل می هند واحتمالاً به همین دلیل شغلهای «پایین تر» را انتخاب می كنند.

3ـ پورشافعی (۱۳۷۰) در پایان نامه كارشناسی ارشد خود با عنوان «بررسی رابطه اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر  و پسر سال سوم متوسطه شهرستان قاین» ۱۶۰ نفر در سه رشته تحصیلی فرهنگ و ادب، ریاضی وعلوم تجربی را به روش تصادفی طبقه ای، برگزید و از سیاههٔ اعتماد به نفسكوپر اسمیت برای سنجش اعتماد به نفس آزمودنی ها استفاده نمود و نیز معدل دانش آموزان به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی آنان درنظر گرفته شد. او با استفاده از همبستگی پیرسون به این نتایج دست یافت كه بین میزان اعتماد به نفس دانش آموزان پسر  و پسر از نظر آماری تفاوت معنا داری وجود ندارد. در مورد رابطه بین اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی، با محاسبه روش همبستگی پیرسون ضریب به دست آمده برای آزمودنی های پسر ۴۶/۰ و برای پسر ان ۴۹/۰ بود كه با مقایسه این ضریب با مقادیر بحرانی ضریب گشتاوری پیرسون، از نظر آماری، معنادار بود. همچنین نتایج آزمون خی دو، با احتمال ۰۱/۰ نیز از این فرض را تایید نمود. بنابراین نتیجه گرفته شده بیانگر این است كه میان اعتماد به نفس دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد و افرادی كه اعتماد به نفس بالاتری دارند، از نظر میزان پیشرفت در تحصیل نیز در رتبه بالاتری قرار می گیرند.

4ـ بیابانگرد(۱۳۷۰) در پایان نامه كارشناسی ارشد خود با عنوان «بررسی رابطه بین مفاهیم منبع كنترل، اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی پسران سال سوم دبیرستان های تهران در سال ۷۰-۶۹» از بین دانش آموزان پسر كلاس سوم دبیرستان در سه منطقه ۴،۱۱و۱۷ آموزش و پرورش تهران و در هر منطقه نیز از هر سه رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی و اقتصاد، ۲۳۰ نفر را به شیوه تصادفی انتخاب نمود و از مقیاس كنترل درونی و بیرونی راتر و پرسشنامه اعتماد به نفسكوپر اسمیت برای سنجش منبع كنترل و اعتماد به نفس استفاده نمود و از معدل نمرات ثلث اول و دوم دانش آموزان در كلیه دروس سال تحصیلی ۷۰-۶۹ برای سنجش پیشرفت تحصیلی استفاده کرد. پس از محاسبه همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره به این نتایج دست یافت: بین منبع كنترل، اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی ازنظر آماری همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. بین منبع کنترل و اعتماد به نفس از نظر آماری همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. بین منبع كنترل و پیشرفت تحصیلی و نیز بین اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی از نظر آماری همبستگی مثبت و معناداری بدست آمد.۶ـ احسانی (۱۳۷۱) در پژوهشی كه تحت عنوان «بررسی رابطه اعتماد به نفسو پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» انجام داد، ملاحظه نمود كه بین میزان اعتماد به نفس دانش آموزان پسر  و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد. اما دانش آموزانی كه سابقه مردودی داشتند از اعتماد به نفس كمتری نسبت به دانش آموزانی كه سابقه مردودی نداشتند، برخوردار بودند.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید