no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی معلمان چهارم دوره دبستان:چگونه توانستم با طرح تکالیف خلاق زمینه ی تمرکز وتعمیق یادگیری درحین تدریس رادر دانش آموزان پایه چهارم فراهم نمایم - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی معلمان چهارم دوره دبستان:چگونه توانستم با طرح تکالیف خلاق زمینه ی تمرکز وتعمیق یادگیری درحین تدریس رادر دانش آموزان پایه چهارم فراهم نمایم
zip
آوریل 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی معلمان چهارم دوره دبستان:چگونه توانستم با طرح تکالیف خلاق زمینه ی تمرکز وتعمیق یادگیری درحین تدریس رادر دانش آموزان پایه چهارم فراهم نمایم


اقدام پژوهی معلمان چهارم دوره دبستان

اقدام پژوهی معلمان چهارم دوره دبستان با موضوع چگونه توانستم با طرح  تکالیف خلاق زمینه ی تمرکز وتعمیق یادگیری درحین تدریس رادر دانش آموزان پایه چهارم  فراهم نمایم

در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

معلم آهنگ و فضا و جو کلاس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم باید با توجه به هر گونه نقص در درک و دریافت دانش آموز نه بعنوان نقصی در خود توجه نماید و تلاشی کند تا در خود توانایی کشف روشهای جدید را به وجود آورد.معلم باید این امکان را داشته باشد تا بهترین روش ممکن  را انتخاب کند.توانایی در کشف روشهای جدید،عدم وابستگی کورکورانه به یک روش و رد کردن سایر روشها را در تربیت دانش آموزان ،مدنظر قرار دهد بنابراین بهترین روش روشی خواهد بود که به همه دشواریهایی که دانش آموز تحمل دهد،که در حقیقت باید گفت آن یک روش نیست بلکه یک هنر است. معلمان تا حد زیادی قادرند که با تدابیر و هنرمندی خود در دانش آموزان ایجادرغبت نمایند.اگردانش آموزان آگاه شوند که چه باید بخوانند ؟چرا باید بخوانند؟این درسی که میخوانند چه منفعتی در آینده نزدیک و آینده دور برای آنها دارد؟مورد کاربرد این درس در جامعه کجاست؟وچگونه مورد استفاده واقع می شود؟اهداف برای شان روشن میگردد.باکسب این اطلاعات است که دانش آموز رغبت پیدا می نما ید و درس برای او جالب و دلپذیر می شود.هردرسی در میان درسها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر دانش آموز به ارزش انسانی آن درس آگاه گرددآن درس برایش معنی دارتر می شود.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان چهارم دوره دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  تمرکز

پیشگفتار در رابطه با  تمرکز 

مقدمه  موضوع در رابطه با تمرکز 

شناسایی مسئله در رابطه با  تمرکز 

توصیف وضع موجود

دانش آموزان من از لحاظ سطح علمی و فرهنگی در سطح بالایی قرار دارند. و امکانات خوبی در دسترس ایشان است در سال تحصیلی اخیر در ابتدای سال تحصیلی پی بردم که دانش آموزان کلاس رغبت و نشاط کافی برای انجام تکالیف منزل ندارند. این مسئله فکر مرا به خود مشغول نمود تا حدی که در جهت مشخص شدن این مسئله از طریق مشاهد ، مصاحبه ، آزمون و مطالعه اقدام نمودم که اولیای دانش آموزان اذعان به بی انگیزگی فرزندانشان در منزل داشتند و همچنین دیگر معلمان و دیگر عوامل اجرایی از بی رغبتی و بی حوصلگی دانش آموزان شکایت داشتند. در مطالعاتی که در این زمینه داشتم دریافتم که اگر کلاسی    پویا ، شاداب و با نشاط می خواهم باید دانش آموزان از حالت منفعل به فعال درآیند و از حالت معلم محور به دانش آموز محوری حرکت نمایم. و در رابطه با تکالیف سنگین دانش آموزان چاره ای بیندیشم که دانش آموزان بتوانند بخشی یا همه تکالیف و فعالیت های خود را زیر نظر من انجام دهند.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  تمرکز 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با تمرکز 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  تمرکز 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با تمرکز 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  تمرکز 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با تمرکز 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با تمرکز 

نتیجه گیری در رابطه با تمرکز

پیشنهادات در رابطه با تمرکز

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با تمرکز 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان چهارم دوره دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید