no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

استفاده از فناوری های نوین در اقدام پژوهی معلمان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی معلمان و استفاده از فناوری های نوین در تدریس
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اکتبر 17, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی معلمان و استفاده از فناوری های نوین در تدریس


اقدام پژوهی

اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس مقاله کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش در 28 صفحه

اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس عنوان مقاله ای ست که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تهیه و تدوین گردیده است و در اختیار شما پژوهشگران گرامی قرار گرفته است.این مقاله بسیار کامل و آماده است و مناسب به عنوان مرجع برای پژوهشگران گرامی است. آنچه در فهرست مقاله اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس وجود دارد، به قرار زیر است :

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

فناوری های نوین در مـــدارس ابتدايـــــي

فناوری های نوین در مــــدارس متـــوسطه

اهمیت فناوری های نوین در تدریس

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و مآخذ

حال چکیده مقاله اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس را با هم مطالعه می نماییم.

با توسعه و پیشرفت فناوری‌های نوین در کشورهای مختلف، به خصوص در کشورهای پیشرفته و به دنبال آن انفجار اطلاعات در تمام بخش‌های مختلف جوامع، پاسخگویی با شیوه‌های سنتی، دیگر جوابگوی انسان‌ها در زمینه انتقال سریع اطلاعات نبوده و لذا نیاز به شیوه‌های جدیدتر به شدت احساس می‌شد.مسلما” يکي از مهم ترين ارکان پيشرفت هر جامعه، آموزش و پرورش آن جامعه است و تجربه نشان داده که چگونگي وضعيت آموزش و پرورش در کشورهاي مختلف، در مسير رشد و يا انحطاط هر کشور در طول حيات تاريخي آن، تاثيرگذار است. جامعه پيشرفته، قطعا” از سيستم آموزشي مدرن و مترقي برخوردار است و اين سيستم مترقي، مسلما در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و حتي مذهبي و اخلاقي تاثيرگذار است.  می‌توان اظهار داشت که در آستانه قرن دانش و اطلاعات، هر نوع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری و در مجموع هر نوع فعالیت حیاتی معقول، بدون کاربرد اطلاعات (به روز) و سازماندهی اطلاعاتی بر مبنای فناوری‌های جدید در امر اطلاع‌رسانی، امری به دور از واقعیت‌های جامعه جهانی یا به عبارت دیگر “دهکده جهانی ” خواهد بود. در عصر فنون جدید تبادل اطلاعات، هر نوع فعالیت ارتباطی به منزله یک سرمایه ملی و در حکم پشتوانه‌ایی برای نیل به اهداف برنامه‌های توسعه و نهایتا استقلال و خودکفایی کشورها محسوب می‌شود، بنابراین باید پذیرفت که بزرگراه‌های اطلاعاتی زمینه‌ساز بستری مناسب برای توسعه کشورها هستند و جوامعی که از این امکانات محرومند، عملا قدرت مانور تجاری و علمی خود را تا حد قابل توجهی محدود می‌بینند. در هزاره سوم، فن آوری اطلاعات و ارتباطات ICT ، به عنوان عمده ترین محور تحول و توسعه در جهان منظوره شده و دستاوردهای ناشی از آن نیز چنان بازندگی مردم در جنبه های مختلف عجین گردیده است که روی گردانی و بی توجهی به آن ، اختلالی عظیم را در جامعه و رفاه و آسایش مردم به وجود می آورد. نظام آموزشی نیز به عنوان اساس و پایه نظام آموزش و پرورش از این قاعده مستثنی نمی باشد.  امروزه از آموزش و پرورش انتظار می رود تا موجبات یادگیری فعال و مشارکتی را در بین دانش آموزان فراهم آورد. شیوه های آموزشی جاری مسلماً پاسخگوی نیازهای آموزشی متغیر عصر جدید نیست. در مقاله حاضر قصد داریم به مقوله اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس بیشتر بپردازیم و راهکار های بهبود هر چه بیشتر سطح اقدام پژوهی و پژوهش را در راستای فناوری نوین مورد مطالعه قرار دهیم.

 



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.