no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی ترغیب دانش آموزان به مطالعه غیر درسی برای معلمان ابتدایی - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی ترغیب دانش آموزان به مطالعه غیر درسی برای معلمان ابتدایی
zip
می 19, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی ترغیب دانش آموزان به مطالعه غیر درسی برای معلمان ابتدایی


گزارش تخصصی مطالعه غیر درسی

گزارش تخصصی مطالعه غیر درسی برای  معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان  …………………  ابتدایی به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مطالعه غیر درسی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

دیباچه پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

درک مشکل پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

بررسی بیشتر در رابطه با   علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

ارائه مستندات پیرامون   علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

پیش بینی نتایج در مورد   علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

راهکارها پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

رفرنس و منبع مورد استفاده   علاقه مند نمودن دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی

یافته های علمی

نقش مطالعه [ کتب و مجلات درسی و غیر درسی ] در تربیت و تقویت روحیه دینی کودکان و نوجوانان

گاهی برخی از والدین به دلیل ناآگاهی و درک نادرستی که از مسائل دینی و مذهبی دارند ، نمی‌توانند راهنمای خوبی برای کودکان و نوجوانان باشند. بنابراین ممکن است در آموزش این گونه مسائل دچار اشتباه شوند یا هرگز فرصت مناسبی برای آموزش این مسائل نیابند. مطالعه مطالب دینی به کودک و نوجوان کمک می‌کند تا به درک صحیحی از این مسائل دست یابد و پیش از آن که دیر شود به رشد و شکوفایی برسد. مطالعه و کتاب خوانی ابزار مطمئن برای دستیابی به ماهیت مشکلات است. کتاب‌خوانی و مطالعه بی‌سیم ارتباطی است که باعث پیوند انسان با جهان می‌شود ، خانواده‌ها باید توجه کنند که یکی از وظایف آنها مداومت در مطالعه و کتاب خوانی است منظور از مطالعه نه تنها پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است بلکه خود کفایی ، یادگیری و خود آموزی در طول زندگی است. خانواده ها باید به این نکته توجه کنند که مطالعه و کتاب خوانی منابع ، اساسی‌ترین نیازهای فرزندان برای ادامه زندگی سالم است. به طور کلی یکی از عوامل مؤثر در تربیت فرزندان تقویت مطالعه و کتاب خوانی در آنهاست.

نقش مطالعه کتاب های غیر درسی و [ کتب و مجلات درسی و غیر درسی ] در رشد شخصیت کودکان

کودکان این غنچه‌های زیبای زندگی در بیشتر اوقات با قهرمانان و شخصیت های قصه‌های خود همراه می‌شوند و با خلاقیت هایی که گاه به‌جای قهرمان قصه‌ها از خود بروز می‌دهند به تقویت مهارت های خود در زندگی می‌پردازند.

کودکان از طریق کتاب ها [ و نشریاتی ] که می‌خوانند یا شعر ها و قصه‌هایی که می‌شنوند بینش و اطلاعات وسیع‌تری پیدا می‌کنند و در همین مسیر هوشیار دارای اعتماد به نفس و مسلط به دنیای اطراف خود خواهند شد.

متأسفانه در کشور ما به رغم وجود گنجینه‌های علم و معرفت داستان ها و افسانه‌های زیبا و آموزنده ، گروهی از اولیا و مربیان بیشترین زمان خود را برای مسائل آموزشی در نظر می‌گیرند و بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان در خانه و مدرسه اغلب اوقات خود را صرف یادگیری های غیرفعال به حافظه سپردن مفاهیم درس ها و همچنین اضطراب امتحان و نمره می‌کنند وگاه ممکن است از هدف اصلی تعلیم و تربیت و پرورش انسان های خلاق و مبتکر و کارآمد است باز بمانیم.مطالعه ، کودک را در همه اوقات زندگی پرورش می‌دهد و تقویت می‌کند و باعث مسرت خاطر ، وسعت تخیل و قوت تصور او می‌شود و نیز نیروی ابتکار و ابداع به او می‌بخشد.

داستان ها و اشعاری که کودکان می‌خوانند و می‌شنوند ، اثر عمیقی در فکر و روحیه آنان می‌گذارد و ایشان را برای مواجهه با مسائل رشد و معاشرت با دیگران آماده می‌سازد و نیز در درک و فهم مشکلات زندگی آنها را یاری می‌کند.

نقش مطالعه کتب و مجلات درسی و غیر درسی در تفکر و خلاقیت دانش آموزان

خواندن کتاب ها و داستان های مختلف موجب شکل گیری ارزش های گوناگون در ذهن کودک می شود ، حساسیت او را رشد می دهد و احترام به دیگران در او شکل می گیرد. رضایتی که کودک از مطالعه به دست می آورد او را متکی به خود بار خواهد آورد. سؤالاتی که بر اثر مطالعه برای کودک مطرح می شود و مقایسه هایی که او بین مسائل مختلف می کند ، در مجموع موجب می شود که او فردی خلاق بار بیاید. با بهره گیری از تخیل که ضرورت اساسی خلاقیت است دنیایی بزرگ و پهناور در مقابل چشمان کودک گشوده می شود و او قادر است آزادانه خیال پردازی کند. کودک در این شرایط هرگز خود را محدود و محبوس در حصار واقعیت ها و امور مشهود نمی بیند.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.