no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی کتاب درسی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان - مدیران فردا به صورت دقیق - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی کتاب درسی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا به صورت دقیق
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
آوریل 27, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی کتاب درسی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا به صورت دقیق


تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی

تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی نموده است. پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی کتاب درسی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد را مشاهده می کنیم.

چکیده:

هدف پژوهش حاضر بررسی کتاب ریاضی پنجم ابتدایی بر اساس خلاقیت گیلفورد است. در این تحقیق ما از روش تحلیل محتوا برای بررسی کتاب استفاده کردیم و در ادامه کتاب را به روش کد گذاری و تقسیم بندی به چهار قسمت تقسیم کرده و عوامل گیلفورد را در آن قسمت ها به طور تک تک بررسی کرده ایم و در آخر به بررسی کلی پرداختیم.

با استفاده از جداول و نمودار در این تحقیق نتایج به دست آمده بیانگر این است که کتاب ریاضی پنجم ابتدایی به سطح حافظه واگرا و تفکر ارزشیاب کم توجه کرده است و بایستی تمهیداتی در این زمینه اندیشه شود.

کلمات کلیدی: ریاضی پنجم ابتدایی-خلاقیت-گیلفورد-حافظه شناختی-تفکر همگرا-تفکر واگرا- تفکر ارزشیاب- تحلیل محتوا

مقدمه:

امروزه جامعه ی ما بیش از هر زمان دیگری به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد. هر قدر جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر می شود نیاز به شناسایی ذهن های خلاق و آفریننده نیز بیشتر می گردد.به همین دلیل در شرایط کنونی مسئله ی خلاقیت مهمترین مسئله  در قلمرو روانشناسی آزمایشگاهی –به اخص برنامه های درسی- می باشد. (ملکی،1386: ص 117)

تدریس تفکر خلاق، یک راه مفید برای افزایش قابلیت ابتکار و خلاقیت است. (سلیمی،لیلا؛عصاره،علیرضا 1392)

بی شک یکی از زیباترین ویژگی های انسان قدرت آفرینندگی یا خلاقیت اوست.به کمک همین ویژگی است که انسان می تواند اهداف آرمان گرایانه خود را پدید آورد و توانایی خود را شکوفا سازد. به همین دلیل ضرورت دارد که جوامع در برنامه ریزی های درسی خود برای تعلیم و تربیت خلاقیت اولویت قائل شوند . اینکه کتب درسی تا چه حد توانسته اند خلاقیت را تحت پوشش قرار دهند موضوع بحث و بررسی است زیرا این کتاب ها از عوامل موثر پرورش خلاقیت در برنامه درسی به شمار می آیند. چنان چه در نظام آموزشی کتاب درسی تنها منبع تدریس می باشد.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی کتاب درسی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد از این قسمت اقدام کنید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید