no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
می 22, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی


تحلیل محتوای علوم سوم ابتدایی

جدید ترین نمونه موجود و قابل دانلود تحلیل محتوای علوم سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی با نثری روان و با کیفیت و تجزیه و تحلیل کامل دروس و تصاویر استفاده شده در کتاب علوم تجربی پایه سوم دبستان تنظیم شده است . این فایل تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان : مدیرا فـــــــــــــــردا و بصورت اختصاصی تدوین شده است . تمنا داریم بعد از تهیه و استفاده از این فایل نقطه نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید برای رفع نواقص احتمالی . صمیمانه از همکاری شما متشکریم . التماس دعا

همکاران ما تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی بکار گرفته اند . ولی قطعا این فایل کامل نبوده و نیاز به رفع ایرادات احتمالی میباشد . .پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم سوم ابتدایی می باشد.

چکیده :

با هم بخشی از متن و چکیده فایل تحلیل محتوای علوم تجربی سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی را مشاهده می کنیم.

هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی (متن،پرسش ها و تصاویر) از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی است.جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کتاب علوم سوم ابتدایی بود.واحد مطالعه درس های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل،متن،پرسش ها و تصاویر کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شد.نتایج به دست آمده نشان می دهد که متن کتاب علوم تجربی با ضریب درگیری 95/0،متنی فعال و پویاست و زمینه را برای یادگیری فعال فراهم می کنند.در این کتاب به دلیل نداشتن سوال های پایان فصل و با توجه به روش ویلیام رومی تعداد پرسش ها 0 بوده در نتیجه تحلیل نشده اند. اما تصاویر کتاب با ضریب درگیری 28/0 نشان دهنده ی غیرفعال و غیر پویا بودن تصاویر است و زمینه را برای فعالیت فراهم نمی کند.

کلید واژه: فعال و غیر فعال بودن ،ویلیام رومی،علوم سوم ابتدایی ،تحلیل محتوا , تحلیل محتوای علوم سوم ابتدایی

مقدمه فایل دانلودی تحلیل محتوای علوم سوم ابتدایی

کتاب های درسی،یکی از مهم ترین منابع یادگیری در نظام های آموزشی هستند و مواد اصلی برنامه درسی مدارس را تشکیل می دهند.پژوهش پیرامون تحلیل کتاب های درسی نیز تلاش ارزنده ای است.زیرا معلمان و دانش آموزان زیادی از آن بهره می برند و این مطالعات در طراحی فرصت های مناسب برای یادگیری دانش آموزان تأثیر گذار است؛ همچنین مطالعه و بررسی کتاب های درسی می تواند ارتباط بین برخی از مشکلات یادگیری دانش آموزان با برنامه درسی را آشکار نماید و کمک کند که مفاهیم برنامه درسی به شکل مناسبی در کتاب های درسی گنجانده شوند.

تعیین محتوای درسی از مسائل بسیار مهم در نظام های آموزشی و درسی به شمار می رود.انتخاب محتوا به این پرسش پاسخ می دهد که چه چیز باید آموخته شود؟از این رو نقش کتاب درسی، فراهم کردن امکانات و شرایط مناسب برای ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار دانش آموزان از طریق فرآیند یاددهی و یادگیری است.

نحوه دانلود و دریافت فایل

جهت دانلود و دریافت فایل تحلیل محتوای علوم سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی از این قسمت اقدام کنید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید