no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های جهانی کاملترین نمونه


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های جهانی کاملترین و بهترین نمونه
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
می 28, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های جهانی کاملترین و بهترین نمونه


تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های جهانی

تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی نموده است. پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های جهانی را مشاهده می کنیم.

چکیده

هدف پژوهش میزان حرکت آموزش ایران در سال های اخیر به سوی آموزش جهانی که به صورت موضوعی کتاب فارسی سال پنجم ابتدایی می پردازد. پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا و استفاده از چک لیست انجام گرفت.جامعه آماری در بخش تحلیل محتوا کتاب فارسی(بخوانیم) سال پنجم که دارای 216 صفحه به بررسی سه مؤلفه صلح،محیط زیست و بهداشت پرداخته شد.نتایج به دست آمده این است که کتاب در بررسی سه مؤلفه توانست 64 امتیاز را کسب کند که نشان می دهد برخی از مؤلفه های آن بیشتر باید تقویت شود.

کلمات کلیدی: تحلیل، صلح،محیط زیست،سلامت

مقدمه

امروزه واژه جهانی شدن و در راستای جهان حرکت کردن برای همه انسان ها مفهومی آشناست .

تحولات جهانی از جمله گسترش روزافزون دامنه ی ارتباطات با کمک پیشرفت های علمی و فناورانه سبب به هم پیوستگی و در هم تنیدگی مسائل جهانی شده است این وضعیت جدید اقتضائات و الزاماتی را در همه حوزه های تأثیرگذار زندگی انسان و در ابعاد فردی و اجتماعی به دنبال داشته و آموزش و پرورش به شکل عام و حوزه ی برنامه ی درسی به شکل خاص نیز از این امر به کنار نبوده اند. در این زمینه می توان گفت که نهاد اجتماعی آموزش و پرورش چون سایر نهادها در خلأ عمل نمی کند و نه تنها جزئی از کل به حساب می آید بلکه در معادلات بین المللی نیز جزئی از کل نظام جهانی به شمار می رود و باطبع با سایر جریان های اجتماعی در کنش متقابل است. (علاقه بند ،1380)

نهاد آموزش و پرورش باید افرادی را برای زندگی تربیت کند ،از این رو طبیعی است همواره نگاهی به آینده داشته باشد ؛ به گونه ای که با تحلیل شرایط زندگی در سال های آتی، مشکلات،نیازها،امکانات و محدودیت ها را فهرست کند ، در برنامه ریزی فعالیت های آموزشی خود به دانش آموزان توانایی ببخشند و در آنها برای استفاده بهتر از فرصت های آینده ، چاره اندیشی  برای مشکلات و نیازها و اجرایی کردن برنامه های آینده ، توانایی ایجاد کند. (قائدی،195،1385)

برای دریافت فایل تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های جهانی از این قسمت اقدام کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3937 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید