no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به پرورش


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به پرورش مهارت زندگی در دانش آموزان کاملترین و بهترین نمونه
امتیاز 1.00 ( 1 رای )
zip
اکتبر 22, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به پرورش مهارت زندگی در دانش آموزان کاملترین و بهترین نمونه


تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به پرورش مهارت زندگی در دانش آموزان تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا به صورت دقیق

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششم به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششمنموده است .پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششمدیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششممی باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششم  ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به پرورش مهارت زندگی در دانش آموزان را مشاهده می کنیم.

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی میزان توجه به مهارت های زندگی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی است. پژوهش حاضر از روش توصیفی جهت مشخص نمودن مولفه های مهارت زندگی و از روش تحلیل محتوا به منظور بررسی برنامه درسی مطالعات اجتماعی استفاده شده است.جامعه آماری در بخش تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی  دوره ابتدایی بوده که از این جامعه کتاب مطالعات پنجم به صورت هدفمند انتخاب شده است نتایج به دست آمده بیانگر این است که کتاب در پنج فرضیه که مورد تحلیل قرار گرفته 75 امتیاز را کسب کرده است.

کلمات کلیدی: مطالعات اجتماعی  ششم ، مهارت زندگی، تحلیل محتوا

مقدمه:

کتاب درسی مهم ترین ابزار یادگیری است و رسانه های آموزشی دیگر حول محور کتاب درسی قرار دارند.در حقیقت کتاب درسی،نقش محوری را در فرآیند یاددهی- یادگیری بر عهده دارد (ظفری نژاد،1394: ص 19)

توجه به محتوای کتاب درسی و سازماندهی آن به عنوان یک عنصر مهم در طراحی برنامه درسی همیشه مورد توجه صاحب نظران حوزه برنامه درسی بوده است  و انتخاب محتوا همواره یکی از شرایط تضمین موفقیت در هر برنامه درسی به شمار می آید. (ظفری نژاد، 1394)

از آنجا که امروزه «تربیت اجتماعی»  و آماده ساختن افراد برای زندگی اجتماعی  به یکی از مهم ترین نیازهای تعلیم و تربیت مبدل شده است، برنامه درسی مطالعات اجتماعی به دلیل ویژگی ها و ماهیت آن ، جایگاه خاص و مهمی در میان برنامه درسی، از منظر تربیت اجتماعی و آموزش مهارت ها و صلاحیت های مورد نیاز اجتماعی ، دارد و تلاش می شود این حوزه یادگیری از طریق انتقال و پرورش دانش ها و مهارت ها و نگرش های مورد نیاز، افراد را به گونه ای تربیت کند تا بتواند در جامعه ، نقش کارآمد ومناسب را به خوبی ایفا کنند .(فلاحیان و همکاران،1389: ص 2)

برای دریافت فایل تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششم  ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به پرورش مهارت زندگی در دانش آموزان از این قسمت اقدام کنید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید