no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی : تقویت روحیه مشارکت پذیری دانش آموزان کلاس اول - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی : تقویت روحیه مشارکت پذیری دانش آموزان کلاس اول
zip
مارس 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی : تقویت روحیه مشارکت پذیری دانش آموزان کلاس اول


تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32  صفحه

سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

دیباچه پیرامون قضیه  تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

درک مشکل پیرامون قضیه   تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

بررسی بیشتر در رابطه با  تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

ارائه مستندات پیرامون  تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

پیش بینی نتایج در مورد  تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

راهکارها پیرامون قضیه  تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

رفرنس و منبع مورد استفاده  تقویت روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزان کلاس اول

  مراحل اجرای روش بحث گروهی

 مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی

1- انتخاب موضوع :

موضوعات و عناوین روش بحث گروهی و ارتباط آنها با هدف، باید در قالب کلمات و جملات صریح و روشن بیان شود.

2- فراهم کردن زمینه های مشترک:

قبل از شروع بحث گروهی، لازم است سطح اطلاعات شاگردان درباره موضوع یکسان شود.

3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی:

ترتیب قرار گرفتن و نشستن فراگیران، در نوع ارتباط موثر است.

– رهبر گروه

– شاگردان

– شخص مهمان

– ناظر یا ارزیاب

مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی

1- وظایف آموزگار در روش بحث گروهی

 الف: فراهم کردن امکانات

 ب: شرکت در بحث:

آموزگار موظف است در شروع بحث، تحت عنوان مقدمه هدف و ضوابط بحث گروهی را شرح دهد و باید نقش خود را در جریان بحث تا حد یک شنونده کاهش دهد.

ج: کنترل و هدایت بحث

  2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروه

آموزگار باید نقش شاگردان را بدقت به آنان بیاموزد. شاگردان باید درباره موضوع از قبل، مطالعه کنند وسط حرف دیگران نپرند. با یکدیگر صحبت نکنند، کاملاً به صحبتهای دیگران گوش کنند، انتظار نداشته باشند که نظر آنها حتماً پذیرفته شود.

مزایا و محدودیتهای روش بحث گروهی :

مزایا :

 مفهوم مشارکت و تلاش برای شاگردان روشن می شود

– ذهن فراگیران را پویا و فعال می کند

– شاگردان در پایان “به دیدگاه های مشترک مورد توافق می رسند

– آموزگار نقش راهنما و کنترل کننده را دارد

– علاقه و انگیزه شاگردان افزایش یافته و تدریس کسل کننده نخواهد شد . با مشاهده رفتارها و بحث ها می توان توانایی های شاگردان را سنجید

– کم رویی و خجالت شاگردان کاهش می یابد.عواطف دوستی شاگردان تقویت یافته وبهتر همدیگر را می شناسند

 تفکر انتقادی د رآنان تقویت می شود همچنین سایر توانایی های شناختی رشد می یابد

– توانایی سخـن گفتن و مهارت های کلامی و قدرت تـجزیه و تحلیل و تصمیم گیـری  پرورش می یابد

 شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.