no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش مقاله کامل و آماده - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش مقاله کامل و آماده
امتیاز 1.00 ( 1 رای )
zip
نوامبر 12, 2022
۱۲,۰۰۰ تومان

تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش مقاله کامل و آماده


تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش مقاله کامل و آماده در قالب ورد و قابل ویرایش در 30 صفحه

مقاله تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش به صورت اختصاصی توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا نگارش کردیده و شامل کلیه موارد و فاکتورهای مورد نیاز یک مقاله کامل است.

آنچه قابل توجه است اینکه مدارس و آموزش و پرورش نقش غیر قابل انکار و اجتناب ناپدیری در آموزش پدافند غیر عامل به دانش آموزان دارند که این موضوع می بایست مورد نظر همگان و بخصوص جامعه آموزشی قرار گیرد. به همین دلیل پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا اقدام به نگارش مقاله تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش نموده است.

با هم بخشی از مقاله تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش را مشاهده می کنیم :

چکیده

پدافند غیرعامل موضوعی است که کمتر در جامعه شناخته شده و ممکن است برای بسیاری از افراد جامعه پدافند غیرعامل مفهوم پدافند عامل را بدهد.در جامعه کنونی کادر آموزشی و معلمان باید پدافند غیر عامل را بشناسند و به دانش آموزان نیز معرفی کنند تا زمینه ی فرهنگ سازی مهیا شود.

آموزش پرورش نقش کلیدی در همه امورات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه دارد و اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید ابتدا از آموزش و پرورش شروع کنیم.

پدافند غیر عامل، شامل تمامی طرح ریزی ها و اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری ها،افزایش پایداری ملی و تداوم فعالیت دستگاه های نظامی در مقابل تهدیدات خارجی شده ونیاز به بکارگیری سلاح ندارد.پدافند غیرعامل و یا دفاع غیرنظامی همواره همزاد بشر بوده است. نخستین منظر این است که آموزش و پرورش دستگاهی است که دارای امکانات و تجهیزات مختلف است که باید برای صیانت از آن، همه اقدامات لازم را انجام دهد. با تبدیل مفاهیم مرتبط با دفاع و امنیت، گفتمان پدافند غیرعامل در جامعه شکل گرفته است. آموزش و پرورش به دو شکل به تقویت این باورها اقدام می‌کند؛ اول اینکه دارای چه توانمندی‌هایی در خصوص این موضوع هستیم و دوم اینکه تلاش می‌کند دشمن را شناسایی کند که این موضوع از طریق تکرار مفاهیم و شناخت موضوع و جریان‌سازی رخ می‌دهد.

جامعه باید به معرفت عمیق و نقش فعالانه در پدافند غیرعامل نایل شود که بهترین بستر آن آموزش و پرورش است که می‌تواند این مفاهیم را نهادینه کرده و گفتمان پدافند غیرعامل را در بین دانش‌آموزان و جامعه شکل دهد. وقتی احساس امنیت در جامعه بالا رفت، قادر هستیم در برابر تهدید دشمنان خود را حفظ کرده و جامعه را ایمن سازیم.در مقاله حاضر قصد داریم تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش بپردازیم. و به ارائه راهکار ها و راه حل های مورد نیاز در رفع آسیب ها بپردازیم.

کلیدواژه :

آموزش و پرورش ، تعریف ، پدافند غیر عامل ، دانش آموزان

مقدمه

مدرسه به عنوان یک محیط آموزشی اگر نتواند وظایف تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهد و فاقد توجه به وظایف علمی و اجتماعی خود و بی‌علاقگی نسبت به درک نیازهای روحی نوجوان، فقط به آموزش کلیشه‌ای صرف بپردازد قطعاً به پایگاهی برای کج‌روی و انحراف دانش آموزان تبدیل خواهد شد. از این رو مسئولان آموزشی باید به نوجوان آموزش دهند که چگونه با واقعیت‌ها روبرو شوند. موسسات آموزشی نقش موثری در بهداشت روانی و فراهم آوردن محیطی سالم در جهت رشد فکری و شکوفایی اندیشه‌ها دارند که برای ایفای چنین نقشی معلمان و مسئولان مدارس باید از سلامت روانی کافی برخوردار باشند. به همین دلیل باید از همکاری و همفکری اولیای کودکان، خود بچه‌ها و مسئولان مدارس به صورت مشترک استفاده شود و در هر واحد آموزشی یک شورا و یا انجمن برای بررسی و برنامه‌ریزی مسائل تربیتی و فکری دانش آموزان آن مدرسه تشکیل شود تا به موقع و به جا پیش‌گیری‌های لازم به عمل آید.

علاقه به حيات و حفظ بقاء به طور غريزي در هر انساني وجود دارد لذا در طول تاريخ، بشر براي دستيابي به ملزومات حياتي خود از جمله غذا و انرژي به گسترش و توسعه مراتع و زمين‌هاي كشاورزي و معادن پرداخته يا به جهت دفع تجاوز دشمنان خود جنگ‌ها و منازعات بسياري را پشت سر نهاده است. سلاح‌هايي كه جوامع بشري قبل از دوران صنعتي در جنگ‌ها بكار مي‌بردند دست ساز و بسيار ساده بود، بين فرآيندهاي دانش و فناوري و نوع سلاح‌هايي كه جوامع بشري براي بهره گيري از آنها در جنگ ابداع و اختراع مي‌كرده‌اند، ارتباط نزديكي وجود داشته است……..



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید