no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

دانلود کارنمای معلمی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل بهترین نمونه موجود در اینترنت


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود کارنمای معلمی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل
zip
ژوئن 13, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

دانلود کارنمای معلمی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل


دانلود کارنمای معلمی

بخشی از دانلود کارنمای معلمی عبارت است از :

مقدمه

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.

خداوند در سوره علق ایات 5-1 می فرماید:

((بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست))

در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.
مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد.

که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است. از شغل معلمی می توان به عنوان یکی از سخت ترین شغل  نام برد اگر معلمی در این شغل عشق و علاقه نداشته باشد تمام تلاش هایش مفید واقع نمی شود یک معلم به تنهایی نمی تواند برهمه مشکلات غلبه کند و در کار خودش موفق شود بلکه حمایت خانواده ، جامعه و دولت را برای موفقیت خود می طلبد . به طور کلی معلمی که با روح و روان چندین دانش آموز سر وکار دارد باید خودش دارای سلامت جسمانی و فکری باشد تا آمادگی لازم را با دانش آموزان داشته باشد .یکی از راه هایی که دانشجویان بهتر می توانند با نحوه تدریس، چگونگی استفاده از روشهای نوین حین تدریس و واکنش بهتر نسبت به رفتارهای غیر مترقبه دانش آموزان آشنا شوند.

استفاده از تجربیات معلمان دیگر و شرکت در جلسات کارورزی است . چون دانشجو معلم از نزدیک مشاهده کننده ی فعالیت های معلمی است که در این زمینه دارای تجربه ی بیشتری نسبت به اوست. دانشجو با این کار آشنایی بیشتری نسبت به حرفه ی معلمی پیدا کرده و با اندوخته ای کامل وارد کلاس درس می شود . در این پروژه سعی بر این شده است که مشاهدات و تجربیات و احساسات خود را به صورت جامع بر روی کاغذ ثبت کنم . امیدوارم این کارم بتواند نقشی در کیفیت کار معلمی داشته باشد هر چند بیشتر این مطالب حاصل تلاش و تفکرات بنده می باشد ولی می تواند بحثی مفید در بهبود عملکرد دانش آموزان و هم چنین معلمان باشد. بیش تر سعی کردم مطالبی را که واقعا به نظرم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد بیان کنم . از جمله نقش معلم ، خانواده ، فضای آموزشی که طی مشاهداتی حس کردم  می توانند نقش مفیدی در نظام آموزشی و پرورشی داشته باشند واین سه مورد به طور زنجیر وار با یکدیگر ارتباط دارند و بدون یکی از آنها نمی توان انتظار داشت تربیتی جامع صورت گیرد .

دوران کودکی

در مرداد ماه 1372 پا به جهان گذاشتم و در خانواده که فرزند چهارم هستم با توجه به اینکه یک خواهر و دو برادر بزرگتر از خودم داشتم زمانی که به مدرسه رفتم انها در امر آموزش و مسایل تربیتی نقش موثر و به سزایی داشتند و این یاری و کمک خواهر و برادرانم باعث شد تا من نیز در دروس موفق باشم . با رسیدن به سن شروع تحصیل ، همانند دیگر کودکان با شور و نشاطی کودکانه راهی مدرسه شدم و نگاه پر از امید و آرزوی پدر و مادرم و دعای خیر آنها بدرقه راهم گشت. در همان روزهای ابتدایی که روی نیمکت های کلاس نشستم زمزمه محبت معلمان درگوشم جاری و در اعماق روح و روانم طنین انداز شد و این انگیزه را معلم اول ابتدایی من خانم مهربانی که الان در بهشت به زندگی خود ادامه می دهند را ایجاد کردبیشترین تاثیر زندگیم را از معلمان ابتدایی دریافت کردم و فهمیدم که من هم می خواهم معلم دوران ابتدایی برای خدمت در جامعه ام باشم. یادم هست که هروقت معلم کلاس می خواست انشایی یا سوالی بگوید که در آینده می خواهید چکاره شوید، بر خلاف اکثر هم کلاسی هایم که شغل های پزشکی، مهندسی، خلبانی و پلیسی را انتخاب می نمودند، انتخاب اول من همیشه<<معلمی>> بود. یکی از دلایل که برای انتخاب این شغل مدنظرم بود، مهربانی و محبت خانم مهربانی کلاس اول ابتدائیم بود و جمله ای که<<شغل معلمی، همان شغل انبیاست>> به ما می گفتند.

دوران راهنمایی

دوران راهنمایی من در مدرسه شاهد که در خیابان کشاورز روبروی بیمارستان بعثت هست رفتم در آنجا با معلمان زیادی آشنا شدم و این باعث شد که میل و رغبات من به شغل معلمی که آقایانی مثل موالی،محمدی و منصوری نقس بسزایی داشتند سال دوم راهنمایی که ورزش داشتیم ساعت فکر کنم 8:20دقیقه روی آسمان توسط ابر ها اسم یا الله هک شد که من هم سریع به معلم ورزش خود آقای احمدی خبر داده و از آن تصویر زیبا که اسم خداوند متعال بود عکس و در سی دی بروا که مذهبی بوده این عکس با مشخصات مدرسه شاهد ثبت شده است.

دوران دبیرستان

دوران دبیرستان من نیز من در مدرسه شاهد که در خیابان کشاورز روبروی بیمارستان بعثت هست رفتم در آنجا با معلمان زیادی آشنا شدم و با معلم عزیزی که نابینا بود و با زبان های فرانسه و انگلیسی درای چندین مقاله برتر و کتاب بود به اسم آقای نصرتی آشنا شدم وبخاطر میل و رغبت این معلم عزیز که در بنده بوجود آوردند به رشته انسانی روی آوردم.

برای دانلود دانلود کارنمای معلمی از این قسمت دکمه خرید و سپس پرداخت را بزنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید