no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

دانلود گزارش تخصصی دبیر شیمی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی دبیر شیمی : بکارگیری روش های خلاقانه برای افزایش سطح علمی دانش آموزانم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مارس 8, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

دانلود گزارش تخصصی دبیر شیمی : بکارگیری روش های خلاقانه برای افزایش سطح علمی دانش آموزانم


گزارش تخصصی دبیر شیمی

دانلود گزارش تخصصی دبیر شیمی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی بوسیله ی روش خلاقانه و فناوری اطلاعات

دانلود گزارش تخصصی دبیر شیمی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی بوسیله ی روش خلاقانه و فناوری اطلاعات  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیر شیمی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

دیباچه پیرامون قضیه افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

ارائه مستندات پیرامون افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

پیش بینی نتایج در مورد افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

راهکارها پیرامون قضیه افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش سطح علمی دانش آموزانم در درس شیمی

نوآوري و تحول در كلاس درس

اگرچه تحول واقعي در آموزش و پرورش نيازمند تغيير و تحول در همه اركان و كل ساختار نظام آموزشي است، با اين وصف دبیران مي توانند، با استفاده از روش هاي جديد و مبتكرانه، فرايند ياددهي را از شكل سنتي و غير فعال، به فرايند ياددهي و يادگيري فعال تبديل كنند. فرايندي كه در آن دبیر، طراح و راهنماي برنامه آموزشي و دانش آموزان، مسئول و مجري فعاليت هاي يادگيري هستند. در اين رويكرد، دانش آموزان ديگر مطالب را مستقيماً از دبیر دريافت نمي كنند، بلكه خود به جمع آوري و تحليل اطلاعات مي پردازند و خود را در نتايج حاصل و موفقيت هاي آموزشي كلاس درس شريك و سهيم مي دانند. از اين رو، از روحيه اي شاد و بانشاط برخوردارند و از فعاليت هاي آموزشي لذت مي برند.

به اين ترتيب، دبیر نوآور مي تواند دانش آموزان را افرادي فعال، متفكر، كنجكاو و علاقمند به مطالعه مستمر بار آورد كه هدف رويكردهاي جديد آموزشي نيز همين است.

استفاده از چندرسانه اي هاي آموزشي در تدريس

براي چندرسانه اي تعاريف متفاوتي ارائه شده است. برخي آن را اين گونه تعريف كرده اند: هرگونه تلفيق متن، گرافيك، صدا، حركت و ويدئو كه با رايانه و يا ابزار الكترونيكي منتقل مي شود.

چندرسانه اي، تلفيقي از دو يا چند شكل رسانه اي است كه برنامه آموزشي را عرضه مي كند. برخي تعامل را ويژگي مهمي براي چندرسانه اي هاي آموزشي دانسته اند و آن را يك واژه اطلاعاتي متعامل دانسته اند. از چند رسانه اي ها براي به كارگيري نظريات آموزشي گوناگون مي توان استفاده كرد.

چندرسانه اي ها به گسترش دانش درعصر اطلاعات كمك فراواني مي كند. بهره گيري از چندرسانه اي ها در موقعيت آموزشي داراي مزاياي فراواني است كه برخي از آن ها عبارتند از:

  • استفاده از حواس چندگانه براي يادگيري؛
  • تمرين بيشتر براي رسيدن به حد تسلط؛
  • ايجاد مشاركت ميان دانش آموزان؛
  • كمك به دانش آموزان براي ايجاد ارتباط بين مفاهيم؛
  • تكرار درس براي كاربر در صورت تمايل؛
  • انعطاف پذير بودن برنامه در مقابل نياز يادگيرندگان؛
  • برقراري تعامل و رابطه دوسويه با كاربر؛
  • فراهم آوردن محيط يادگيري دوستانه.

از چند رسانه اي ها مي توان به شيوه هاي مختلف در آموزش استفاده كرد. سه روش براي استفاده از چند رسانه اي ها عبارتند از:

  • ارائه نمايش: در اين شيوه دبیر مي تواند از چندرسانه اي براي ارائه ديداري-شنيداري مطالب كمك بگيرد. در اين حالت چندرسانه اي ها شكل جديد رسانه هاي ديداري- شنيداري خواهند بود.
  • يادگيري مشاركتي: هنگامي كه دانش آموزان به صورت گروهي كار مي كنند، استفاده از چندرسانه اي ها، روابط بين اعضاي گروه را تسهيل مي كند.
  • يادگيري انفرادي: در اين صورت دانش آموزان مي توانند به صورت انفرادي و مستقل به يادگيري بپردازند. تعاملي كه بين كاربرد نرم افزار ايجاد مي شود امكانات چندرسانه اي يادگيرنده را راهنمايي مي كند و يادگيري او را سبب مي شود.

رسانه هاي آموزشي به چهار طريق ياددهي و يادگيري را تقويت مي كنند:

  1. رسانه هايي از قبيل فيلم، ويدئو، فيلم استريپ، نوار صوتي يا تصاوير تجارب غيرمستقيم را به جاي تجارب مستقيم (وقتي امكان پذير نباشد)دراختيار دانش آموزان قرار مي دهند.
  2. به صورت ابزار اصلي انتقال اطلاعات، ارتباطي دقيق را سبب مي شوند.

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیر شیمی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید