no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

دانلود گزارش تخصصی مدیران متوسطه اول : تشکیل جلسات والدین و ارتقاء تحصیلی دانش آموزان - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی مدیران متوسطه اول : تشکیل جلسات والدین و ارتقاء تحصیلی دانش آموزان
zip
آوریل 3, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

دانلود گزارش تخصصی مدیران متوسطه اول : تشکیل جلسات والدین و ارتقاء تحصیلی دانش آموزان


دانلود گزارش تخصصی مدیران متوسطه اول

دانلود گزارش تخصصی مدیران متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان با تشکیل جلسات والدین اثر بخش و برنامه ریزی درسی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26 صفحه

در این مورد تیم تخصصی ما به همراه دانلود گزارش تخصصی مدیران متوسطه اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت دانلود گزارش تخصصی مدیران متوسطه اول سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی مدیران متوسطه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده تاثیر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی دانش آموزان

یافتن راه حل ها

برای از بین بردن عوامل موثر بر افت تحصیلی و مشارکت والدین  راه هایی وجود دارد که بر اساس بحث و گفت و گو با همکاران ومطالعه و تجربه خودم آنها را گردآوری نمودم. در حقیقت دراجرای راه حل ها عواملی باید به وجود بیایندتا معلول از بین برودکه من آن ها را در نموداری به نام نمودار عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی نوشتم.

با توجه به این نکات برای از بین بردن یا کاهش اثر، انتخاب کرده بودم راه حل ها را نوشتم.

1- زمان کافی برای مشارکت اولیا وجود داشته با شد . در این جهت ، دولت می تواند با تصویب قانونی ، حضور اولیا ، به ویژه پدران را در زمان برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدرسه و نیز تشکیل جلسات عمومی انجمن در طی سال ، به مدت 8 ساعت قانون مند نموده جزء زمان کار آنها به حساب آورد .

2- باز نگری در قوانین و مقررات موجود در زمینه ی ارتباط اولیا با مدارس و تدوین قوانین مرتبط با موضوع ، در سطحی بالاتر از آموزش و پرورش ، از جمله در هیأ ت محترم دولت یا مجلس محترم شورای اسلامی ، با توجه به نیاز ها و الزامات فرا روی جامعه

3- هدایت قانون مند مدیران آموزش و پرورش از جمله مدیرا ن مدارس در جهت جلب مشارکت های اولیا و ارزیابی از عملکرد آنها در این زمینه

4- پخش برنامه های مناسب از طریق رسانه های ارتباط جمعی ، به ویژه تلویزیون ، برای تبیین مزایای مشارکت اولیا در امور مدرسه

5- افزایش منابع و امکانات انجمن اولیا و مربیان برای اجرای برنامه های مرتبط با جذب مشارکت های اولیا

6- آگاه ساختن معلمان در مورد توانایی و ظرفیت عظیم اولیا در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان

7- آموزش معلمان در جهت تقویت مهارتهای ارتباطی آنان با اولیا برای شناخت بهتر انتظارات و نیازهای طبقات مختلف اجتماعی

8- ایجاد تغییر و تحول در نحوه ی تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدرسه

9- قدردانی از فعالیت ها و همکاری های اولیا در مدرسه

10- استفاده مناسب از توانایی های تخصصی و مهارتهای اولیا

11 – تقویت مهارتهای آموزشی و پرورشی اولیا

12- ایجاد تحول در جامعه ی محلی اطراف مدرسه ، بازدید معلمان از خانه دانش آموزان پر مسئله ،حضور داوطلبان در مدرسه و …

انتخاب طرح جدید و اجرای آن

پس از بررسی کامل متوجه شدم که برای رسیدن به هدفم روش های بسیاری وجود دارد که دیگران هم استفاده کرده و گاهاً نیز موفق شده اند. اما من  روش زیر را برای دستیابی به هدفم پیدا کردم که خیلی سریع می توانستم با اجرای آن به بسیاری از عوامل اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی دست پیدا کنم که هنوز در هیچ جایی و کتاب و تحقیقی نوشته نشده    است

روش اول: دادن برنامه ی درسی به اولیاء و دانش آموزان

قبل از هر کاری چون به این نتیجه رسیده بودم که دانش آموزانم در خانه برنامه درسی منظمی ندارند و دچار سردرگمی هستند با کمک خود دانش آموزان در تاریخ 12/9/95 در ساعت انشا شروع کردیم به تهیه یک برنامه درسی که در توان کلیه دانش آموزان باشد. برای این که بعد از تعطیل شدن کلاس و رفتن به خانه بدانند چه ساعتی باید چه کاری انجام دهند این بیشتر یک برنامه پیشنهادی بود که کلیه دانش آموزانم از آن استقبال کردند. ضمنا به اولیاء هم خبر دادم که در این رابطه مشارکت عمیقی با دانش آموزان داشته باشند.

روش دوم:تبادل نظررودرروی اولیا و دانش آموزان

در این روش دانش آموزان با اولیای  خود صحبت می کنند. دانش آموز می بیند و متوجه می شود که پدر و مادر او چگونه فکر می کند؟در نتیجه دراوحس رسیدن به موفقیت ایجاد می شود و جان می گیرد. و علل زیر که از عوامل عمده ای در نداشتن انگیزه و افت تحصیل هستند از بین می رود:

1- عدم توان آینده نگری

2- ناتوانی در درس ارزش کار

3- نداشتن برنامه مناسب درس خواندن

4- احساس تنبلی و بی حوصلگی

5- عدم ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل

6- ترس و اضطراب در امتحان و …

می بینید که به همین آسانی بسیاری از عوامل اثرگذار بر پیشرفت نیز ایجاد می شوند و من توانستم با این کار تعداد زیادی از عواملی که در نمودار استخوان ماهی علامت زده بودم را حذف کنم.

روش سوم: تهیه فرم بررسی و نظارت بر تکالیف واموردرسی   توسط اولیا

چون در صحبت هایم با والدین و با مطالعه تحقیقات و نیز بررسی پاسخنامه متوجه شدم که اکثر والدین دانش آموزان از زمان برگزاری امتحانات اظهار بی اطلاعی می نمودند و بعضی از آنها حتی نمی دانستند که فرزندشان چه تکلیفی را باید انجام دهد. و هیچ نظارت مفیدی بر درس خواندن فرزندشان نداشتند طرحی به نظرم رسید که آن را به مرحله ی اجرا درآوردم. با گذاشتن وقت زیادی بر روی این طرح بالاخره فرمی هدفدار تنظیم نمودم. طبق این فرم دانش آموز تکالیفی که از سوی معلم گفته می شد را با ذکر تاریخ در قسمت مربوط به ثبت تکالیف می نویسد که ممکن تکلیف خواندن یک درس برای پرسیدن فردا باشد. یا کتبی مثل نوشتن 10 مسئله مربوط به نسبت و تناسب یا یادآوری تاریخ امتحانی که قبلاً ذکر و مشخص شده است.

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی مدیران متوسطه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید