no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش. با فرمت ورد و قابل ویرایش در 31 صفحه


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش
امتیاز 3.50 ( 2 رای )
zip
نوامبر 6, 2022
۱۲,۰۰۰ تومان

روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش


مقاله در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش

مقاله روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش را مشاهده می کنیم .

چکیده

مسئله فرهنگ و تعليم و تربيت و آموزش و پرورش مسئله اول نظام ماست. هيچ چيز به اندازه تعليم و تربيت و عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن این مقوله اهميت ندارد.سنگر مبارزه با كفر و ظلم و استكبار جهاني و شياطين سياسي عالم، سنگر مدرسه و تعليم و تربيت و فرهنگ است.و آينده كشور در دست‌هاي آموزش و پرورش و معلمان كشور است. در واقع بهترين نسل‌ها و آماده ترين آنها براي تعليم و تربيت در اختيار آموزش و پرورش است. بنا بر این باید ملت برای در اولویت قرار دادن آموزش و پرورش اراده قوی داشته باشند.چرا که پايه اول شخصيت انسان‌ها در سنين نوجواني و آغاز جواني در اختيار آموزش و پرورش است.وحساسترين و مهمترين بخش اداره كشور آموزش و پرورش است. در واقع ثروت اصلي هر ملتي،‌ نيروي انساني آن است،‌آموزش و پرورش اين ثروت را از حالت بالقوه به بالفعل در مي‌آورد.و اعتقاد به مسأله تعليم و تربيت، يك اعتقاد عميق و بنياني و اصولي و ايدئولوژيك است.

در جامعه کنونی هيچ تحولي صورت نمي‌گيرد مگر اينكه دستگاه تعليم و تربيت در آن نقش اساسي دارد. با توجه به این موارد و همچنین توجه به اینکه آموزش و پرورش سنگ بناي آينده كشور است. و مشكلات اخلاقي و رفتاري و علمي و .. ريشه در آموزش و پرورش دارد. بايد براي آموزش و پرورش مايه گذاشت كه فقط هم پول نيست، مهمتر از پول، فكر است. پرداختن به آموزش و پرورش و اهمیت دادن به معلم، یک اصل مهم و درجه اول در نظام اسلامی است. و اگر کشوری بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی، پیشروی علمی، آبادانی زندگی دنیا و هر آرزوی دیگر دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیادی و مقدماتی لازم بپردازد. چون همه این کارها نیروی انسانی احتیاج دارد و تربیت نیروی انسانی هم در آموزش و پرورش انجام می شود. در مدارس همت بايد بر اين باشد كه بچه‌هاي ما در قلمرو اعتقاد،‌تربيت و اخلاق و تعهد علمي، انسان‌هاي متدين و مسلمان بار بيايند. به همین دلیل در مقاله حاضر قصد داریم به مقوله روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش پرداخته و این موضوع را تشریح نماییم.

کلیدواژه : چالش، عزم ملی ، آموزش و پرورش

مقدمه

تقسيم علوم و پيدا كردن اولويت‌ها و چگونگي گرايش دانش‌آموزان به رشته‌هاي علمي، كارآموزش و پرورش است.بچه‌ها بايد با وجدان اسلامي تربيت بشوند. همچنین آنچه كه بيش از همه بايد در آموزش و پرورش توجه شود، اعتقاد و عمل اسلامي است كه بايد در دانش‌آموزان احيا شود. خلاءهاي تربيت ديني در خانواده‌ها‌ بايد در آموزش و پرورش جبران شود. كودكان بايد علماً، عملاً،‌اعتقاداً و اخلاقاً به يك آدم متدين تبديل شوند. البته روحيه دانش دوستي هم جزو تربيت اسلامي است. پيشرفت مراتب علم هم اساس كار در آموزش و پرورش است. سرلوحه و محور در آموزش و پرورش،‌ در تنظيم كتاب‌ها،‌تربيت معلم، نظارت بر كار بخش‌هاي مختلف و آموزش دهندگان و مدارس بايد مبتني بر اين باشد كه آيا تفكر اسلامي به بچه‌ها منتقل مي‌شود و مسلمان سازي كودكان محور است يا نه. ما در اين جهت كمبود داريم كه بايد برطرف كنيم .چرا که عمل مسئولان و مديران و معلمان در آموزش و پرورش يك عمل جهادي و مجاهدت در راه خدا است. و محيط جامعه اسلامي بايد مثل يك مدرسه، محيط تعليم و تعلم و ياددادن و ياد گرفتن باشد .

امروز تكليف مهم مردم آن است كه به آموزش و پرورش كمك كنند. مردم در مدرسه سازي كمك كنند خصوصاً پولدار‌ها و متمكين‌. چرا که كمك به آموزش و پرورش يك وظيفه است.و دولت بايد سعي كند مشكلات معلمان و كاركنان آموزش و پرورش را كم كند. ارزش معلم و تربيت و تعليم براساس جهت آن است. اگر جهت، درست و خدايي باشد ارزشمند است در غير اين صورت ضد ارزش است. مسئولان آموزش و پرورش از ورود در مناقشات جناحي و حزبي و اختلافات سياسي اجتناب كنند. البته بايد ديد سياسي و آگاهي سياسي داشته و صاحب‌نظر باشند و قدرت تحليل داشته باشند اما جناح بندي و مناقشات سياسي درست نيست. ضرورت هوشياري در برابر توجه احزاب و جناحها و جمعيت‌هاي سياسي به آموزش و پرورش براي استفاده سياسي از آن. همه تلاش امور تربيتي بايد تربيت كردن جوان مسلمان و مؤمن و بيدار باشد. جوان مؤمن و اگاه، روشن‌بين در مسائل ديني و پايبند به معارف اسلامي. حذف جريان امور تربيتي از آموزش و پرورش غلط است. همة سطوح درسي بايد حامل پيام‌هاي تربيتي و معرفتي و ديني باشد اما اين منافات با وجود معاونت پرورشي ندارد. با توجه به موارد ذکر شده ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر است.

برای دانلود مقاله روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید