no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحقیق طرح جابر در مورد تغذیه سالم و سفیران سلامت ویژه 1402 - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحقیق طرح جابر در مورد تغذیه سالم و سفیران سلامت ویژه 1402
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
ژانویه 5, 2022
۲۲,۰۰۰ تومان

تحقیق طرح جابر در مورد تغذیه سالم و سفیران سلامت ویژه 1402


طرح جابر تغذیه سالم و سفیران سلامت

تحقیق طرح جابر در مورد تغذیه سالم و سفیران سلامت ویژه 1402

کیفیت تدوین عالی , گرافیک و تصاویر عالی و تدوین شده در دیماه 1402 مهمترین ویژگیهای طرح جابر تغذیه سالم و سفیران سلامت میباشد .

طرح جابر تغذیه سالم و سفیران سلامت

این طرح جابر در فرمت تحقیق آماده شده است و با توجه به ارجاع به تحقیقی دانشگاهی و استفاده از نتایج آن قابلیت ارائه در فرمت آزمایش را هم دارد و بنابرین از دانش آموزان کلاس اول تا کلاس پنجم امکان کار بر روی این موضوع و اعمال تغییرات مطلوب و ارائه آن را دارند.

همینک میتوانید جهت دریافت طرح جابر در مورد تغذیه سالم و سفیران سلامت روی دکمه خرید و دانلود کلیک کنید.

بخش هایی از تحقیق زمینه ای طرح جابر در مورد سفیران سلامت و تغذیه سالم و تصاویر آن

در ادامه بخش هایی از تحقیق زمینه ای و چند مورد از تصاویر طرح را میتوانید ملاحظه کنید.

دین اسلام همواره بر بهداشت جسم و جان تاکید فراوان دارد. در رابطه با تغذیه سالم که گامی مهم برای نیل به سلامت جسم و جان بشمار می آید، رهنمودها و آموخته های متعددی در قرآن ارایه گردیده است. یکی از آیه های شاخص در این رابطه عبارت است از:

«و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمومنین».

تغذیه سالم بر اساس سیره امام علی(ع) چیست؟ یافته های پژوهش نشان می دهد امام علی(ع) سفارش های بسیاری درباره تغذیه دارد. کم خوردن, تقسیم وعده های غذایی, با آرامش خوردن, رعایت بهداشت فردی, حرف نزدن در هنگام غذا خوردن از مهم ترین اصولی است که امام علی(ع) سفارش کرده اند. امام با توجه به مزاج انسان و ماهیت مواد, غذاهای لطیف مانند مغزی, سبزی, عسل و گوشت مرغ را بر غذاهای سخت و خشک ترجیح داده اند و مصرف میوه ها مانند سیب, گلابی و انار را موجب جلای قلب و آرامش روان دانسته اند. بر اساس سیره امام تغذیه سالم نیازمند دانستن ماهیت غذاها و رعایت آداب و زمان بندی در مصرف آنهاست. در این صورت تغذیه سالم موجب تعادل مزاج و سلامتی جسم و روان و در نهایت بهبود سبک زندگی خواهد شد.

دانلود تحقیق طرح جابربن حیان در مورد تغذیه سالم

چند مورد از دلایل اهمیت تغذیه سالم عبارتند از

تغذیه سالم، مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن ما را تامین می کند

بعضی مواد معدنی و مواد مغذی، علاوه بر اینکه بر عملکرد مغز موثرند، برای تامین انرژی بدن لازم اند و درعملکرد قلب و ماهیچه های بدن نقش دارند.

خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش می دهد

خوردن میوه‌ها و سبزیجات خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و بعضی از انواع سرطان‌ها را کم می کند.

استفاده کمتر از چربی ‌های اشباع  شده مثل روغن‌ های جامد، خطر افزایش کلسترول خون را کم می‌کند.

استفاده مناسب از مواد دارای کلسیم و ویتامین در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است.

برای کنترل و بهتر شدن بیماری‌ها، کمک کننده است

رعایت یک برنامه غذایی متعادل و تغذیه سالم، دیابت و فشار خون بالا را کنترل می کند.

دانلود تحقیق طرح جابر در مورد تغذیه سالم

چکیده یک تحقیق:

بررسی تعیین آگاهی, نگرش و عملکرد نوجوانان دانش آموزان 18-10 ساله مدارس راهنمایی و دبیرستان منطقه 13 تهران

.مواد و روشها: این مطالعه به روش مقطعی بر 7669 دانش آموز نوجوان 18-10 ساله (4070 پسر و 3599 دختر) مشغول به تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان 22 مدرسه از منطقه 13 آموزش و پرورش تهران انجام شد. به منظور ارزیابی آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای افراد از پرسشنامه ای استفاده شد که روایی و پایایی آن مطابق نظر صاحبنظران و با انجام پیش – آزمون, پس – آزمون تعیین شده بود. در قسمت سوالات مربوط به آگاهی به پاسخ صحیح بیشترین امتیاز و و به پاسخ غلظت کمترین امتیاز داده شد. جهت تعیین سوالات کلیدی پرسشنامه از تحلیل عاملی استفاده شد.یافته ها: میانگین سنی نوجوانان 1±14 سال بود. درصد بیشتری از دختران آگاهی خوب (82 درصد دختران در مقابل 75% پسران, P<0.05)و درصد بیشتری از پسران نگرش خوب (39% پسران در مقابل 33% دختران,P<0.05) و عملکرد خوب (25% پسران در مقابل 15% دختران,P<0.05) داشتند. براساس نتایج حاصل از تحلیل پرسشنامه, 35.5% از نوجوانان مصرف شیرینی ها و آبنبات ها را در تغییرات وزنی موثر نمی دانستند و 65.4% از آنها اطلاع نداشتند که سوسیس و کالباس حاوی کلسترول است. 28% از دانش آموزان مصرف پفک را بر پسته و بادام ترجیح می دادند و 37.5% از آنها مصرف بیسکویت کرم دار را بر سبوس دار ترجیح می دادند. فقط 4.5% از دانش آموزان هیچ گاه همراه غذا نوشابه استفاده نمی کردند.

طرح جابر تغذیه سالم و سفیران سلامت

نتیجه گیری: با توجه به یافته های این مطالعه مشخص است که درصد کمی از نوجوانان از عملکرد تغذیه مطلوب برخوردارند و در بسیاری از موارد نیز نگرش و عملکرد آنها مطابق دانش تغذیه ای نیست. که این یافته ها ضرورت مداخلات تغذیه ای مداوم را در نوجوانان مشخص می سازد.

 



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.