no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

طرح جابر طراحی و ساخت نورگیر برقی برای ماشین - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

طرح جابر طراحی و ساخت نورگیر برقی برای ماشین
امتیاز 2.00 ( 1 رای )
zip
ژانویه 30, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

طرح جابر طراحی و ساخت نورگیر برقی برای ماشین


طرح جابر طراحی و ساخت نورگیر برقی ماشین

طرح جابر طراحی و ساخت آماده باموضوع نورگیر برقی ماشین به صورت آماده به همراه دفتر کارنما قابل پرینت توسط دانش آموزان و والدین و آموزگاران دبستانی می باشد که کلیه فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word) می باشد

فایل راهنمای ساخت کامل نمیباشد

دانلود طرح جابر طراحی نورگیر ماشین سواری

شرح خلاصه ای از فایل تحقیق زمینه ای

نور خورشید فایده های زیادی برای ما دارد و همه ی حیوانات و گیاهان اگر نور خورشید نباشد از بین می روند . ولی بعضی وقت ها نور خورشید ما را اذیت می کند و بعضی وقت ها خطرناک است. بعضی از انسان ها که بیماری فوتوفوبی دارند به نور حساسیت دارند .علامت های آن هم بستن چم ها و اشک آمدن از چشم سوزش چشم ها است. وقتی نور طولانی روی بدن ما بتابد اذیت می شویم و گاهی راننده ها برای اینکه اذیت نشوند عینک آفتابی می زنند که باعث می شود اشعه هایی که ضرر دارند به چشمشان نخورد چون لایه ازن نازک شده است و اشعه های خطرناک به زمین می رسند.

بعضی وقتها آفتاب روی صورت ما می افتد و عینک آفتابی جلوی نور را نمی گیرد در این موقع می توانیم از سایه بان استفاده کنیم . برای اینکه سایبان همه پنجره را نمی گیرد و فقط در جلوی ماشین است می توانیم یک پرده درست کنیم که با برق کار کند و بالا و پایین برود.

این موضوع در اینترنت خیلی کم است و نتوانستیم چیز بیشتری برای آن پیدا کنیم.

بخش هایی از راهنمای  ساخت

ما اول رفتیم و پنجره ماشین را قشنگ نگاه کردیم و بعد یک طرح نورگیر که میخواستیم بسازیم کشیدیم . اول یک لوله پیدا کردیم و 40 سانتی متر از آن بریدیم و یک ضبط ماشین قدیمی که آرمیچر داشت پیدا کردم .پیچهای ضبط را با پیچگوشتی باز کردیم و بعد جایی رای که آمیچر بود را با آهن بر بریدیم و بک چرخ دنده هم از آن جدا کردیم که به آرمیچر وصل بود. بعد یک حلبی آهنی را که مال کیس کامپیوتر بود بریدیم و با انبر دست کج کردیم و آرمیچر را در آن گذاشتیم روی آن سوراخ کردیم وبا پیچ به حلبی چسباندیم  .بعد لوله را با چسب آکفاریم به چره دنده چسباندیم و پارچه را به صورت مستطیل اندازه گرفتیم و با مداد خطکشیدیم و بریدیم و به لوله با چسب 123چسباندیم.

مراحل گام به گام

این پروژه از نوع طراحی و ساخت می باشد  این پروژه در مرحله شهرستانی حائز مقام شده و به مرحله استانی راه یافته و بنابراین از کیفیت بالایی برخوردار است. کلیه مستندات مربوط به این پروژه از جمله تصاویر تابلو و محصول، دفتر گزارش و دفتر کارنما و … در فایل قرار داده شده است.

در فایل تکمیلی علاوه بر پروژه، فایل های راهنمای کمکی نیز قرار داده شده تا در تهیه پروژه جدید به دانش آموز کمک کند.

دانلود نمونه پروژه طراحی و ساخت

جشنواره جابربن حیان چیست؟

این جشنواره که هر ساله در کشور برگزار می شود به دنبال فعال کردن دانش آموزان در یادگیری با استفاده از شیوه های اکتشافی است؛ به نحوی که دانش کسب شده توسط دانش آموز در کنار کسب مهارت توسط وی و در ارتباط با دانش آموزان دیگر سازماندهی شده و در قالب های مختلف ارائه گردد. این قالب ها عبارتند از 1)جمع آوری نمونه همراه با طبقه بندی 2)نمایش علمی شامل تحقیق، نمایش و مدل 3)آزمایش و 4) طراحی و ساخت. پس از انتخاب یکی از انواع پروژه های علمی ذکر شده، و اجرای آن، در نهایت عناصر پروژه علمی شامل تابلوی نمایش،مواد نمایش، گزارش کتبی و دفتر کارنما در نمایشگاه به نمایش و داوری گذاشته می شود و در نهایت برگزیدگان در سطوح مختلف استانی و کشوری مورد تقدیر قرار می گیرند. برای دانلود نمونه پروژه طراحی



درباره نویسنده

118 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید