no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

طرح جابر لانه سازی یک پرنده بصورت کامل با کارنما و راهنمای کارتو پلاست - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

طرح جابر لانه سازی یک پرنده بصورت کامل با کارنما و راهنمای کارتو پلاست
امتیاز 1.33 ( 3 رای )
zip
ژانویه 30, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

طرح جابر لانه سازی یک پرنده بصورت کامل با کارنما و راهنمای کارتو پلاست


طرح جابر لانه ساختن پرنده

 طرح جابر  لانه ساختن یک پرنده به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد.

این طرح در دیماه 97 و با رعایت کلیه دستورالعمل های جشنواره جابربن حیان در سالتحصیلی 98-97 تدوین شده است و علاوه بر داشتن کلیه فایل های مورد نیاز جهت چاپ و ارائه طرح یک فایل راهنمای تنظیم کارتو پلاست هم دارد.

این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم که بلافاصله بعد از پرداخت قابل دانلود می باشد.

این مجموعه شامل:

·         پوستر های طرح جابربن حیان در مورد لانه ساختن یک پرنده

·         تابلوی نمایش طرح جابربن حیان در مورد لانه ساختن یک پرنده

·         عکس جابربن حیان در مورد لانه ساختن یک پرنده

·         مطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان لانه ساختن یک پرنده

·         این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.

قسمتی ازین مجموعه

آشیانه در محل ها و با روش های گوناگون توسط پرندگان ساخته می شود. پرندگان دریایی و برخی از انواع ماکیان برروی زمین آشیانه می سازند. پرندگان دریایی مانند فولمار و کاکائی ها برروی صخره های کنار ساحل اندکی شاخ و برگ جمع آوری می آشیانه سازیکنند و روی آن تخمگذاری می کنند. بعضی دیگر مانند فلامینگو و پلیکان برروی زمین برآمدگی کاسه مانندی از گل و لای می سازند و در آن تخم می گذارند. گنجشک سانان آشیانه های خود را در محل های گوناگون از روی درختان گرفته تا شکاف سنگ ها یا سقف ساختمان ها می سازند و برای پوشش درون آن از مواد نرم و نیز پر استفاده می کنند. سار، گنجشک و کلاغ به صورت مذکور لانه می سازند. گونه هایی از پرندگان دریایی مانند باکلان ها، حواصیل ها و غیره نیز برروی درختان آشیانه می سازند. پرندگان بسیار دیگری مانند چرخ ریسک دم دراز یا برخی سسک ها آشیانه خود را به شکل گنبد درست می کنند و در کنار آن سوراخی برای ورود و خروج تعبیه می کنند. بعضی دیگر مانند مرغان بافنده، از الیاف گیاهی با مهارت بسیاری آشیانه ای بیضوی یا کروی می بافند به طوری که دیواره آشیانه مانند تار و پود پارچه بافته شده دیده می شود. تعداد زیادی از پرستوها و بادخورک ها آشیانه هایی از گل برروی صخره ها یا تیرهای چوبی سقف منازل می سازند.

پرندگانی مانند برخی از چکچک ها و مرغان طوفان در داخل سوراخ های طبیعی موجود در زمین آشیانه می سازند، برخی دیگر مانند ماهی خورک ها و یا زنبورخورها از حفره های دیوار ساحلی رودخانه ها استفاده می کنند و تعدادی دیگر مانند دارکوب در سوراخ تنه درختان آشیانه می سازند.

انواع دیگری از پرندگان ماکیان وش و برخی دیگر که معمولاً به خانواده بوقلمون ها تعلق دارند برروی زمین گودالی حفر می کنند و در آن تخم می گذارند. بعد از تخمگذاری مقداری شاخ و برگ تازه برروی آن ریخته و روی آن را با خاک می پوشانند تا حرارت ناشی از تبخیر شاخ و برگ عمل جوجه کشی را انجام دهد. پس از خروج جوجه ها از تخم، خاک را کنار می زنند تا جوجه ها را از داخل گودال خارج کنند.

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

118 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید