no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش
zip
اکتبر 17, 2022
۱۲,۰۰۰ تومان

مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش


مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش

مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش مقاله کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش در 38 صفحه

مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش عنوان مقاله ای ست که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تهیه و تدوین گردیده است و در اختیار شما پژوهشگران گرامی قرار گرفته است.این مقاله بسیار کامل و آماده است و مناسب به عنوان مرجع برای پژوهشگران گرامی است. آنچه در فهرست مقاله مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش وجود دارد، به قرار زیر است :

چکیده

مقدمه

پیشینه نظری

پیشینه عملی

منابع اطلاعاتی و چگونگی استفاده از منابع تحقیق

نمونه هایی از منابع در دسترس

فیش نویسی

اعتبار ( روایی )

انواع اعتبار

اعتبار بازده

اعتبار فزاینده

اعتبار دموکراتیک

اعتبار تسهیل کننده

اعتبار گفتگویی

اعتبار در گام های پژوهش

تشکیل گروه نقاد اعتبار بخشی در پژوهش

شواهد (1) جمع آوری اطلاعات

منابع جمع اوری اطلاعات

طرح های پژوهشی

انواع مصاحبه

نکات اساسی در تهیه و ساختن پرسشنامه

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع و مآخذ

حال چکیده مقاله مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش را با هم مطالعه می نماییم.

برنامه معلم پژوهنده از جمله دستاوردهاي مهمي است كه همواره از سوي سیاست‌گذاران تعليم و تربيت، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، شوراي تحقيقات استان‌ها، مديران و معلمان مورد توجه و حمايت قرار گرفته است. روند صعودي مشاركت معلمان در اين برنامه و شركت گسترده آن‌ها در دوره‌هاي اقدام پژوهی و به تبع آن افزايش كيفيت طرح‌ها و اقبال روزافزون به اهميت تفكر و عمل مبتني بر پژوهش، گواه اين مدعاست. با توجه به  جايگاه موثر اين برنامه ، اثربخشي پژوهش در برنامه‌ريزي‌هاي آموزشي،تقويت تجارب علمي و اجرايي معلمان و مجهز نمودن آن‌ها به بينش علمي، توليد دانش و همچنين بهره‌گيري از تجارب و اندیشه‌های آنان در جهت بهبود وضعيت كلاس درس و ساير بخش‌ها، اجراي مطلوب اين فعاليت پژوهشي بيش از پيش اهميت می‌یابد.اقدام پژوهی در فرایند تعلیم و تربیت رسمی و مدرسه ای ، فرایند اندیشه ورزی منظم ، علمی و عملی است که جستجو گری و تامل در باب فعالیت های تربیتی را مهیا می سازد و تلاش دارد راه حل های ممکن را در مواجه با مشکلات و چالش های پیش رو معلمان و کار گزاران تعلیم و تربیت شناسایی و عملیاتی کند.معلمان و دیگر افراد مرتبط با آموزش بطور مستمر درگیر اتخاذ تصمیمات تربیتی اند و در قبال این تصمیمات دارای تعهد و مسولیت اند. برنامه معلم پژوهنده یا همان فرایند اقدام پژوهی به معلمان کمک می کند تا با شناسایی نیازها و تعین گام های جستجو گری علمی ، تحلیل علمی داده ها و یافته های مستند ، تصمیمات آگاهانه گرفته و بتوانند به پیامدهای مطلوب دست یابند. در مقاله حاضر قصد داریم به بحث مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش بپردازیم .

کلید واژه : مدل های ارتقا،کمی ،کیفی ،اقدام پژوهی ، آموزش و پرورش

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر مقاله فوق در رابطه با اقدام پژوهی با موضوع مدل های ارتقای کمی و کیفی اقدام پژوهی و کاربرد آن در نظام آموزش و پرورش در تهیه کلیه فایل های مورد نیاز فرهنگیان در حال فعالیت می باشد.شما فرهنگیان عزیز می توانید برای خرید مقاله حاضر از اینجا اقدام فرمایید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.