no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

یک نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل بهترین نمونه موجود


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

یک نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل
zip
دسامبر 24, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

یک نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل


یک نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان

 

بخشی از یک نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان  عبارت است از :

مقدمه:

آموزش و پرورش یکی از بنایی ترین سازمان های هر کشور است؛ در واقع اگر کشوری قصد پیشرفت در زمینه های مختلف علمی را داشته باشد، مهم ترین رکنی که باید نگاه خود را به آن معطوف سازد، آموزش و پرورش است؛ چرا که  پایه ی شخصیت افراد جامعه در سنین کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و افراد در این سنین در اختیار این سازمان هستند. بنابر این، هر گونه تحولی در جامعه محتاج تغییرات در  سازمان تعلیم و تربیت است.

از طرفی توجه به این نکته نیز ضروری است که سنگ بنای آموزش و پرورش، آموزگاران و معلمان هستند. لذا توجه به پیشرفت و توسعه ی حرفه ای آنان در نیل به هدف رشد جامعه موثر است.

بدین منظور، آموزش پرورش کشور ما، سعی در توانمند سازی نیروهای جدید خود در زمینه ی حرفه ای دارد از این رو در تلاش است که نگرش دانشجو معلمان نسبت به حرفه ی معلمی و همچنین میزان تحول آن، در اثر تحصیل در دانشگاه را مورد سنجش قرار دهد. لذا با قرار دادن دروسی مانند پروژه، قصد دارد به دانشجو معلم کمک کند که یافته های حاصل از تجربیات خود را، صورت بندی نموده و در قالب دانش کاربردی ارائه نماید. تا با توجه به آن به دانشجویان کمک کند من حرفه ای خود را بهتر بشناسند و تلاش کنند که آن را رشد دهند و قابلیت های خود را در زمینه های مختلف دانشی، نگرشی، حرفه ای، مهارتی و شخصیتی ارتقا دهند. بدین سبب در پژوهش پیش رو ابتدا به بررسی تجاربی که موجب علاقه مندی به حرفه ی معلمی شد پرداخته شده است سپس انتظارات از دانشگاه و تجارب حاصل از تحصیل و در آخر به مواردی که نشان دهنده ی شخصیت حرفه ای دانشجو در آینده است، پرداخته شده است.

  1. مقدمات :

الف) شرح تجارب زمینه ساز در روی آوردن به حرفه ی معلمی:

من در سال 1371 در شهر و حدتیه در خانواده ای مذهبی به دنیا آمدم؛ پدرم معلم و مادرم خانه دار است؛ ایشان شرایط مناسبی برای رشد من به وجود آوردند و هر آن چه را که نیاز بود در اختیار من قرار دادند. دوران دبستان را در مدرسه ی غیر انتفاعی اندیشه  با معدل «20 » و دوران راهنمایی را در مدرسه ی حضرت معصومه(ص) با معدل بالای «19»و دوران متوسطه و پیش دانشگاهی را در مدرسه فاطمه الزهرا (ع) با معدل بالای« 18»سپری کردم.

با توجه به این که در دوره ی دبستان، معلمانی داشتم که ارتباط عاطفی مناسبی با ما برقرار می کردند و از نظر علمی در سطح بالایی بودند و همچنین مهارت انتقال اطلاعات را داشتند، به شغل معلمی علاقه مند شدم؛ اما با گذر زمان و ورود به مقطع  راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های معلم خوب، مثل صبر و شکیبایی ، قدرت مدیریت کلاس و در عین حال برقراری ارتباط صمیمانه با دانش آموزان، احساس کردم که من، نمی توانم معلم خوبی بشوم؛ اما نا امید نشدم و همیشه در ذهن خود به دنبال راه حلی بودم که میزان توانایی خود را بسنجم. پس از مدتی به این نتیجه رسیدم که تنها راه سنجش توانایی هایم، تدریس است؛ از این رو از معلم تاریخمان خواهش کردم که اجازه ی تدریس در این درس را به من دهد، از آن جا که از نفرات برتر کلاس بودم، پیشنهاد من را پذیرفتند. پس از آن من خود را برای تدریس آماده کردم اما به این دلیل که اولین تجربه تدریس بود، احساس استرس داشتم و این عامل باعث سردرگمی و فراموشی مطالب شد؛ اما از آن جایی که معلم با تجربه ای داشتم، متوجه مشکل من شد؛ از این رو در تدربس، به من کمک کرد و در آخر از هم کلاسی هایم خواست که من را تشویق کنند. بعد از این تجربه به این نتیجه رسیدم که با تمرین می توانم در آینده موفق شوم، به همین دلیل تصمیم گرفتم درس ریاضی را که به آن خیلی علاقه مند بودم، برای این کار انتخاب کنم؛ از این رو در بیشتر موارد برای حل مسایل ریاضی داوطلب می شدم و با حل این تمرین ها در کلاس درس و توضیح آن ها تدریس را تمرین می کردم. بعد از مدتی که معلم ریاضی متوجه اشتیاق من به این درس شد، از من خواست که به یکی از هم کلاسی هایم که در درس مشکل داشت کمک کنم؛ به این منظور من در ساعات تفریح با دوستم ریاضی تمرین می کردم و این باعث شده بود، دوستم هم به درس علاقه مند شود و در منزل درس را تمرین کند. او می گفت :«با توضیح تو، درس را بهتر متوجه می شوم و می توانم در خانه تکالیفم را حل کنم.»از آن به بعد علاقه ام به  شغل معلمی بیشتر شد؛ به همین منظور در دوره ی دبیرستان، برای کسب آگاهی از شیوه ی مدیریت کلاس به طرز کلاس داری و نحوه ی برقراری ارتباط معلمان با دانش آموزان، توجه می کردم. برای تمرین تدریس در دوره ی دبیرستان، به کسانی که در درس زیست و شیمی مشکل داشتند، کمک می کردم و حتی گاهی به منزل ما می آمدند و من این دروس را با آن ها تمرین می کردم .

برای دانلود یک نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان  از این قسمت دکمه خرید و سپس پرداخت را بزنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید