no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه کارنمای رشته علوم تربیتی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل بهترین نمونه موجود


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه کارنمای رشته علوم تربیتی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل
zip
دسامبر 25, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه کارنمای رشته علوم تربیتی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل


نمونه کارنمای رشته علوم تربیتی

 

بخشی از نمونه کارنمای رشته علوم تربیتی عبارت است از :

در تمام سال های که من تدریس کرده ام هیچ گاه گزینشی برای جلب دانش آموز وجود نداشته وکلاس من دانش آموزانی با تفاوت های فردی زیادی داشته است، ما از این تفاوت ها استفاده ی مثبت می کنیم می دانیم که هریک ازبندگان خدا استعداد نهفته ایی دارند، و کار ما پرده برداری از این استعدادهاست. سعی می کنیم توان ها و استعدادهای نهفته را بشناسیم و گروه های مکمل درست کنیم و در گروه های دانش آموزی ما دانش آموزانی قرار می گیرند که استعداد های مختلف یک دیگر را به کار می گیرند و آنها به یادگیری حساس هستند و آنها به صورت فردی و گروهی مطالعه می کنند و گروه خود را ارتقا می دهند. کلاس ما به هیچ وجه تک بعدی نیست و به جرات می توان گفت که درس و آموزش در درجه دوم اهمیت قرار دارد. کلاس ما بیشتر شبیه یک خانواده است .

نقش مشارکت والدین در امر تدرس شما چگونه بوده است؟

هرسال در اولین انجمن کلاسی که با حضور اولیای دانش آموزان در قبل از 16 مهر برگزار می شود ضمن معرفی انتظارات و دیدگاه ها و شنیدن پیشنهادهای اولیای مکرم بنده به عنوان آموزگار کلاس از اولیا می خواهم که بزرگترین کمک آنها به فرزندانشان فراهم کردن محیطی آرام برای درس خواندن بچه هاست و دیگر اینکه همیشه سوال بچه ها را با سوال دیگری پاسخ دهند. یعنی هیچ گاه جواب سوال و یا حل مسئله را در اختیار دانش آموزان قرار ندهند. اولیای دانش آموزان همیشه با مهربانی و کمک های معنوی و مالی توانسته اند نقص های کلاس را تا حد امکان بر طرف کنند. مثلا در دو سال گذشته من با کمک اولیای مدرسه توانستم آزمایشگاه کلاس را تجهیز کنم و در سال گذشته با کمک همین اولیا با مشارکت خود در هوشمند سالزی کلاس زحمت های زیادی کشیدند.

نقاط قوتی که بیش از هر موردی درخود می بینید؟

صبوری، آرامش و پشتکار برای یک مادر و یک معلم فرصت های بزرگی هستند که هم به خود و هم به فرزندان و دانش آموزان فرصت تجزیه و تحلیل و تجدید نظر می دهد. چه بسا ممکن است که قضاوت و خشم نا به هنگام معلم جبران ناپذیر باشد. و موجب از بین رفتن وقت و هزینه گردد.

نقاط ضعفی که فکر می کنید بر کارتان تاثیر منفی گذاشته؟

همانطور که صبوری و مهربانی معلم سبب دلگرمی و تقویت روحیه در دانش آموزان می شود حمایت و مهربانی اولیا مدرسه می تواند سبب دلگرمی معلم شود. که در سال گذشته جا دارد از حمایت و صبوری تمامی همکاران و اولیا مدرسه قدردانی کنم. در این سال ما هرچه دیدیم تاثیر مثبت بود. اما در سال های گذشته و در مدارس دیگر حمایت و نامهربانی اولیا مدرسه گاهی سبب اتلاف انرژی و روحیه می شد.

دلایل موفقیت خود را چه میدانید؟

همیشه گفته اند یک دست صدا ندارد و اگر موفقیتی در کلاس ما بدست آمده است نتیجه برنامه ریزی سازمان و شایستگی مدیریت و تلاش دانش آموزان، خانواده های محترم دانش آموزان و اولیا مدرسه بوده است. همه دست به دست هم دادیم تاهرچه برای رشد و بالندگی فرزندان دلبند این آب و خاک لازم است فراهم شود و استعدادهای آنها شکوفا شود.

در صورتیکه دوباره انتخاب شغل میکردید آیا غیر از معلمی شغل دیگری را انتخاب میکردید؟

بارها از من پرسیده اند و خود نیز به این امر فکر کرده ام ، حتی یک بار هم نشده که از شغلم اظهار نارضایتی کنم. من معلمی را با عشق و اشتیاق انتخاب کردم. در سال 79 که تازه دیپلم گرفته بودم برای من سه امکان شغلی وجود داشت من در آن زمان میتوانستم از بین کارمندی بانک ملی، کارمندی بیمارستان و معلمی یکی را انتخاب کنم. با توجه به این نکته که برای معلمی باید به روستا ها و شهرستان ها می رفتم من معلمی را انتخاب کردم و عاشقانه مشغول به کار شدم.

بنظرشمایک معلم خوب دارای چه ویژگیهایی است وبه چه ظرافتهایی توجه دارد؟

یک معلم خوب یک دوست خوب است که از دوستان خود یعی دانش آموزان باتجربه تر و مسن تر است. این دوست خوب(معلم) همیشه می کوشد تا به دوستان دیگرش فایده برساند و به آن ها چیزهای یاد بدهد که در آینده ی زندگی اجتماعی و علمی آن ها به کار آید. یک معلم خوب باید توجه داشته باشد که این دانش آموزان، بزرگان فردای این مملکت می شوند باید قبل از هر چیز خصایل انسانی را در آنها پرورش داد آنها را به سمت انسان شدن و د ر نهایت خدایی شدن تربیت کرد.

برای دانلود نمونه کارنمای رشته علوم تربیتی از این قسمت دکمه خرید و سپس پرداخت را بزنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید