no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه کنش پژوهی دانشجو معلمان آشنا کردن دانش آموزان آموزشگاه با رشته فنی کامپیوتر


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود آینده پژوهی دانشجو معلمان :آشنا کردن دانش آموزان آموزشگاه با رشته فنی کامپیوتر و بازار کار آینده این رشته
zip
دسامبر 7, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

دانلود آینده پژوهی دانشجو معلمان :آشنا کردن دانش آموزان آموزشگاه با رشته فنی کامپیوتر و بازار کار آینده این رشته


آینده پژوهی دانشجو معلمان

نمونه آینده پژوهی دانشجو معلمان آشنا کردن دانش آموزان آموزشگاه با رشته فنی کامپیوتر و بازار کار آینده این رشته

خیر مقدم خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این فایل نمونه آینده پژوهی دانشجو معلمان می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین نمونه آینده پژوهی – کنش پژوهی دانشجو معلمان بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چکیده

بررسيهاي مقدماتي كه از دانش اموزان ، مديران ، مشاوران و مسئولان كار دانش به عمل آمد بيانگر نگرش منفي دانش اموزان به برخي از رشته هاي كار دانش مثل رشته کامپیوتر مي باشد. امروزه كشور به نيروهاي انساني ماهر ونيمه ماهر نيازمند است كه بتواند نيازهاي شغلي جامعه را رفع كنند. از طرف ديگر ظرفيت پذيرش دانشگاه ها نسبت به شركت كنندگان رشته کامپیوتر محدود است رشته هاي كار دانش مثل رشته کامپیوتر مي توانند اين مشكلات راحل كنند، به شرطي كه دانش آموزان رشته کامپیوتر اولاً‌مهارتهاي لازم را جهت وردود به بازار كار كسب كنند . ثانياً زمينه هاي لازم جهت جذب آنان در بازار كار مهيا شو . ثالثاً‌در آمد وارزش اجتماعي آنان نسبت به بقيه مشاغل خيلي پايين نباشد .

با توجه به مطالعات مقدماتي مهمترين عوامل موثر بر نگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر عبارت از شرايط خانوادگي از قبيل شغل پدر، سواد والدين، وضعيت اقتصادي خانواده ، وضعيت تحصيلي دانش اموزان ونگرش دانش آموزان به مشاغل ، استخدام ، مهارتهاي كار دانش ، آشنايي با رشته کامپیوتر مي باشد.

از آنجا كه عوامل مذكور، درنگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر مي تواند موثر باشد لازم است قابليت اعتماد آن مورد بررسي قرار گيرد ، پژوهش  حاضر به اين منظور صورت گرفته است يعني براي اينكه نشان دهد اين عوامل با چه اطميناني مي توانند برنگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر باشند . تا در جهت بهبود بخشيدن به عوامل وشرايط موجود اقداماتي صورت گيرد.

در این کنش پژوهی سعی بر این است که راهکارهای ترغیب دانش آموزان به رشته کامپیوتر را بیان نموده و نقش وظیفه ی خود دانش آموز ، اولیاء ، دبیران و مسئولین برای رسیدن به این مهم مشخص گردد .

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل نمونه آینده پژوهی دانشجو معلمان روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید