no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان : کاهش مشکل نارسا خوانی و لرزش صدا در هنگام خواندن
zip
فوریه 20, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان : کاهش مشکل نارسا خوانی و لرزش صدا در هنگام خواندن


نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش مشکل نارسا خوانی و لرزش صدا در هنگام خواندن در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش مشکل نارسا خوانی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش مشکل نارسا خوانی

دیباچه پیرامون قضیه کاهش مشکل نارسا خوانی

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش مشکل نارسا خوانی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش مشکل نارسا خوانی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش مشکل نارسا خوانی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش مشکل نارسا خوانی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش مشکل نارسا خوانی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش مشکل نارسا خوانی

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش مشکل نارسا خوانی

ارائه مستندات پیرامون کاهش مشکل نارسا خوانی

پیش بینی نتایج در مورد کاهش مشکل نارسا خوانی

راهکارها پیرامون قضیه کاهش مشکل نارسا خوانی

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش مشکل نارسا خوانی

تمرینات شنیداری

1- تمرینات در رابطه با قضاوت تشابه یا تفاوت واج یا واژه مثلاً واجی که در موقعیت های اول، وسط و آخر عوض می شود. (بار- تار)   (شیر- شیر)    (اسب- است)       (باد- ناز)

2- تکرار قافیه در کلماتی که درمانگر تلفظ می کند (بار- مکار- دار- خار- زار و کودک باید قافیه را تشخیص دهد.

3- از بین تصاویر مختلف تصاویری که با صدای مورد نظر درمانگر شروع می شود پیدا کند.

4- تکرار کلمات و یا صداهایی که درمانگر تلفظ می کند با همان توالی و نظم

5- درمانگر کلماتی را تلفظ می کند و کودک کلماتی را که با صدای یکسان شروع و یا تمام می شوند تشخیص می دهد. می توان از 2 واژه شروع و رفته رفته افزایش داد.

مثل (ماه- راه- متکا) (گوش، دیشب، آتش)

6- کودک کلماتی را بسازد که صدای مورد نظر درمانگر در اول یا آخر کلمه باشد.

7- درمانگر لیستی از کلمات را می خواند و از کودک می خواهد به محض شنیدن هر کلمه، همان کلمه را با حذف واج اول بگوید (مثل مادر ß آدر) و یا حذف واج آخر (موتور ß موتو)

8- درمانگر کلمات مرکب را برای کودک بخواند کودک کلمات تشکیل دهند کلمه مرکب را جدا کند نظیر کارخانه ß کار و ß خانه

تمرینات بینایی:

بسیاری از تمرینات شنیداری را می توان به صورت نوشتاری درآورد و برای تقویت ادراک بینائی استفاده کرد. به هنگام تقویت ادراک بینایی کودک در مورد حروف باید به نقاط توجه خاصی مبذول داشت. نقطه نقش بسیار مهمی در تمایز حروف زبان فارسی دارد. با جلب توجه کودک به تعداد نقاط، موقعیت مکانی نقاط می توان گام موثری در پیشرفت خواندن و نوشتن برداشت.

* برای جلب نظر کودک به تعداد وضعیت نقاط می توان از آموزشهای زیر استفاده کرد:

1- درمانگرتعدادی کارت به کودک می دهد. کودک باید سریعاً این کارت ها را به گروه های 1-2-3، نقطه ای تقسیم بندی کند. (رفته رفته از بزرگی نقاط کاسته و نقاط به یکدیگر نزدیک می شوند)

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید