no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه گزارش تخصصی ابتدایی : بهبود مشکلات روخوانی و شناختن صداها در دانش آموزان - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی ابتدایی : بهبود مشکلات روخوانی و شناختن صداها در دانش آموزان
zip
مارس 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی ابتدایی : بهبود مشکلات روخوانی و شناختن صداها در دانش آموزان


نمونه گزارش تخصصی ابتدایی

نمونه گزارش تخصصی ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم در پایه اول     با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 24  صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل  پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به علی

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي علی  در مدرسه

– علی را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به علی  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و علی نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

 بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد علی و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در علی راه حل های مناسبی بیابم و روزانه 20 -15 دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

1- برای تقویت توالی حافظه دیداری علی با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

2- تقویت حافظه دیداری علی در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

3- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

 اجرای راه حل های انتخاب شده

قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق علی و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا علی هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از علی گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود.

 در مرحله اول برای تقویت توالی دیداری کلماتی مانند “مارد ” به جای “مادر” یا کلمه ی “نوازد “به جای”نوزاد “، فعالیتهای زیر انجام گرفت:

الف- روبروی علی ایستاده و چند حرکت بدنی انجام داده و از علی خواسته شده تا او همان حرکات را به ترتیب انجام دهد و این امر دو باره انجام شد و تا نتیجه خوبی گرفته شد.

ب- روی یک کارت مقوایی کلماتی  مانند مادر، نوزاد ، دارا ، سامان  نوشته شده بود  به علی نشان دادم و سپس آنها را مخفی کردم و از او خواستم که آن کلمات را به ترتیب بازگو کند. و سپس آن حروف کلمات را به ترتیب بنویسید در این مرحله زمان زیادی صرف شد سعی کردم کلمات بیشتری با علی کار کنم تا ترتیب و توالی را خوب یاد بگیرد.

در پایان این مرحله یعنی تقویت توالی حافظه املائی از کلماتی که امکان بر عکس نوشتن حروف باشد از علی گرفته شد ونتیجه بررسی یادداشت شد، تقریباً نتیجه خوبی بدست آمد و فقط 2 غلط املائئ داشت.

تصمیم گرفتم برای گرفتن نتیجه بهترمرحله (ب)  را بار دیگر با علی کار کنم این کار انجام شد و دوباره از علی املاءگرفته شد، این بار دیگر غلطی نداشت و نتیجه خوبی گرفته شد.

2- برای تقویت حافظه دیداری علی از مراحل ذیل استفاده شد.

الف: ابتدا دو تصویر را انتخاب کرده و یک به یک به علی دادم و بعد تصویرها را مخفی کردم و از او خواستم که آن تصویر را نام ببرد بعد روش بالا را با سه – چهار تصویر انجام دادم تا حافظه دیداری علی بالا برود. دو سه مرتبه این روش انجام شد تا نتیجه خوبی داد.

ب: در مرحله بعدی چند کارت تهیه کرده و روی هر کارت کلمه ای که مربوط به  کلمات کتابش باشد نوشته ، کارت ها را به علی دادم تا واژه ها را به خاطر بسپرد و بعد کارت ها را از او گرفته و دور از چشم او یکی  دو کارت را برداشتم و بقیه را به علی نشان دادم و بعد از او خواستم تا کارت مربوط به واژه که برداشته شده را معرفی کند. مرتبه اول که این کار را انجام شد، علی واژه هایی را گفت که اصلاً در بین کارتها نبود. تصمیم گرفتم واژه هایی را انتخاب کنم که در یک گروه باشد(مثلاً از گروه میوه : سیب- گلابی – هلو – موز- پرتقال) تا بتواند جواب دهد. این روش نتیجه خوبی در بر داشت. در ادامه این مرحله یک واژه که ربطی به بقیه واژه ها نداشت به واژه ها اضافه کردم و همان واژه ها اضافه شده و واژه دیگری را برداشتم. به همین ترتیب هرمرتبه یک واژه غیر مرتبط اضافه می کردم . خوشبختانه نتیجه خوبی در برداشت.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.