no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی متوسطه دوم با موضوع تغییر روش تدریس از سنتی به فعال و روش های نوین
zip
مارس 3, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی متوسطه دوم با موضوع تغییر روش تدریس از سنتی به فعال و روش های نوین


نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی پایه اول متوسطه دوم

نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 40 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

دیباچه پیرامون قضیه افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

ارائه مستندات پیرامون افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

پیش بینی نتایج در مورد افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

راهکارها پیرامون قضیه افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم در درس ریاضی

گرد آوری اطلاعات (شواهد یک):

الف) مشاهده:

1 جهت کسب اطلاعات در مورد میزان آمادگی دانش آموزان در اولین هفته سال تحصیلی، ارزشیابی تشخیصی انجام داده که سوالات بیشتر، شامل سوالاتی از کتاب ریاضی سالهای گذشته می شود که بیشتر جنبه لمسی ودرکی داشت. و مربوط به مباحثی از کتاب میشود که باید مفاهیم آن را تجسم و درک کرد، سپس اقدام به حل آنها نمود. مانند مسأله های مربوط به حجم ، شمارنده های یک عددو…..

2 بررسی وضعیت وسایل کمک آموزشی آموزشگاه.

3 بررسی کمد نرم افزارها وسی دی های آموزشی موجود در کلاس هوشمند.

4 گفتگو با مدیر آموزشگاه جهت تهیه چند وسیله کمک آموزشی ریاضی که متأسفانه به علت کمبود بودجۀ، آموزشگاه توانایی تهیه آن را نداشت.

5 صحبت با مدیر و معاون آموزشی آموزشگاه برای ثبت نام دانش آموزان در کتابخانه جهت استفاده از کتابهای کمک آموزشی و سایت رایگان کتابخانه ، که در اختیار دانش آموزان قرار می داد.

6 صحبت با دبیر کارو فناوری آموزشگاه (سال گذشته با کلاس های مورد پژوهش کارو فناوری داشته اند) ،جهت دانستن سطح دانش آموزان در استفاده از کامپیوتر جهت انجام کارهای عملی مانند درست کردن پاورپوینت،گرفتن مطالب از اینترنت و….

7 صحبت با نماینده اولیا دانش آموزان جهت مشورت و کمک گرفتن از ایشان برای توجیه و متقاعد کردن والدین دانش آموزان در روش تدریس جدید.

ب) مصاحبه:

همچنین صحبتی با  دانش آموزان داشته واز آنها سوال زیر پرسیده شد.

“چگونه میتوان دانش آموزان را نسبت به ریاضیات علاقه مند کرد.”

اما بعضی از پاسخهای که دانش آموزان داده اند عبارتند از:

1 اولین چیزی که باعث ایجاد میل و رغبت به ریاضی می گردد شخصیت و نوع برخورد معلم با دانش آموزان است.

2 ارزشیابی تشخیصی در آغاز تدریس هر درس.

3 استفاده از استعداد های دانش آموزان در تدریس مانند:نقاشی،اجرای نمایش،درست کردن دست سازه و….

ج) پرسشنامه:

 وهمچنین سوالاتی از همکاران پرسیده شد و نظرات آنها را جویا شدم. سؤالات بدین گونه بودند:

۱. به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توانیم کلاس ریاضی با نشاط و شاداب داشته باشیم؟

۲. جهت آگاهی از وضعیت درس ریاضی فرزندتان چه روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟

۳. چگونه می‌توان وسایل کمک آموزشی مناسب و مورد تأید برای دانش‌آموزان تهیه نمود؟

۴. به نظر شما چگونه می‌توان نگرش منفی دانش‌آموزان را نسبت به یادگیری درس ریاضی از بین برد؟

نمونه­ای از پاسخ همکاران به پرسش­ ها، چنین بود:

 ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانش‌آموزان،

-استفاده از روش های گروهی و مشارکتي در تدریس برخی از مفاهیم ریاضی.

– ساخت نرم افزار توسط خود دبیر و متناسب با سطح کلاس که باعث ایجاد انگیزه در دانش آموز می گردد.

– تشویق دانش آموزان وتهیة جایزه توسط مدیر آموزشگاه .

برای آن که اطلاعات کافی و معتبر تری در زمینۀ بی علاقگی  دانش آموزان نسبت به درس ریاضی گردآوری نمایم نظر سه گروه از افراد درگیر با موضوع را نیز درباره سوال “علل بی علاقه بودن دانش آموزان به درس ریاضی را چه می دانید؟” جویا شدم

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید