no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه گزارش تخصصی دبیران عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی دبیران عربی : رفع رفتارهای کینه توزانه و آسیب های اخلاقی برخی از دانش آموزانم
zip
مارس 20, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی دبیران عربی : رفع رفتارهای کینه توزانه و آسیب های اخلاقی برخی از دانش آموزانم


نمونه گزارش تخصصی دبیران عربی

نمونه گزارش تخصصی دبیران عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیران عربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن رفتار های کینه توزانه و آسیب های اخلاقی دانش آموزم

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

برای رفع اختلالات رفتاری ، ابتدا بهتر است علل اختلالات مشخص شود تا راه حلهایی  جهت بهبود اختلالات رفتاری تعیین گردد.

با توجّه به سوابق خانوادگی (شاهین )، به خاطرتولد فرزند دوم ، او مورد بی مهری و کم توجهّی والدین قرار گرفته است . و از این کار والدین دچار نارضایتی شده و نسبت به آنان احساس خصومت کرده است . و به همین علت دچار پرخاشگری شده و برای جلب توجه والدین ، رفتار های نابهنجاری را از خود نشان داده است . پرخاشگری و نابهنجاری باعث شده ، والدین علاوه از بی مهری ، وی را تنبیه و تحقیر کرده و برچسب های منفی بزنند ؛ به این خاطر رفتارهای منفی در ایشان درونی شده است . بنابر این فشارهای روحی و روانی شدیدی بر او تحمیل شده و ایشان دچار سر درد عصبی گردیده است . به نظر می رسد مشکل تا حدّی شناسایی شده است .  بعد از شناسایی مشکل باید به دنبال راه حل رفت . برای این کار به سراغ محققان و مشاوران و کتابهای روانشناسی و تحقیقات و مقالات مراجعه کردیم. وازسردرداواستفاده کردم وباصحبت باپدرش اورابه روانشناس ومشاوربالینی ارجاع دادم وایشان نیزبرنامه هایی رابرای بهبودوضعیت اوارائه کردندکه واقعا موثربود

  آموزش درمانی

« آ موزش درمانی عبارت است ازمجموعه ی  اصول وروش های  آ موزشی و روا نشناسی که می تواند افراد معلول جسمانی ، روانی ، ذهنی و عاطفی را  تا حد امکان به عضو مفید و کارآمد جامعه تبدیل کند .در آموزش درمانی تطابق با محیط خانه ومدرسه و تغییر نگرش دانش آموز  نسبت به یادگیری مسئله اساسی است .  » ( میلانی فر، 1370 ص  184)

روشهای درمان حسادت :

آگاه كردن نوجوان ازاينكه مورد توجه ومحبت والدين قرار دارد، رعايت عدالت وانصاف در روابط ، محبت به نوجوان وقتی كه تنهاست، ايجاد زمينه اعتماد وتوجه ،، جرأت دادن ، جايگزين كردن احساسات خشم آلود نوجوان ، كمك به نوجوان برای برون ريزی احساسات حسادت ، مطلع ساختن نوجوان از مدتي قبل ، تبديل حسادت به مساعدت وصميميت بحث درباره ضررها وخسارات حسد ، استفاده از نقاشی وبازی درمانی به آموزش دادن به نوجوانان مبنی براينكه اشيا ووسايل خود را به رخ ديگران نكشند، آموختن انجام اعمال نيك به نوجوان ، افزايش اعتماد به نفس ، عدم دخالت والدين در دعواهای نوجوانان ، ايجاد روابط خانوادگي مطلوب وتقويت روح همكاری ومساعدت در نوجوانان در خانه ومدرسه .(شفيع آبادي ،1372ص87)

  تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه

1- صمیمت، صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا هم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد. صمیمیت هنگامی افزایش می یابد که افراد خانواده درامور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند. همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین افراد خانواده باعث صمیمیت می شود.

2- تامل و سکوت، یکی از بهترین راههای کنترل خشونت در خانواده کنترل رفتار خویشتن در مواقعی است که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری بپردازد. بهترین شگرد در این هنگام آن است که دیگران سکوت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی بپردازند.

3- تخلیه یعنی اینکه به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات جدید نشان میدهد که پرخاشگری حلاکی و حتی فیزیکی علاوه بر اینکه خشم را کاهش نمی دهد بلکه باعث افزایش آن نیز می شود.

4- مدل پرخاشگری غیر پرخاشگرانه (قدم زدن و…) تحقیقات نشان داده که افرادی عادی که پرخاشگری خود بدون رفتار پرخاشگرانه بروز دادند بعد از این کار سطح کمتری از پرخاشگری را داشته اند ولی به طور کل این روش هم زیاد موثر نیست.

5- تنبیه، درطول تاریخ یکی از وسایل اجتماعی برای کم کردن میزان خشونت تنیه بوده است که توسط آن جلوی تجاوز خشونت و دیگر رفتارهای پرخاشگرانه را می گرفتند ولی در حال حاضر علما معتقدند که تنبیه به طور موقت جلوی خشونت حاضر را می گیرد و برعکس در طولانی مدت به طور مستقیم باعث تقویت آن می شود درحال حاضر تنبیه بدنی از طرف سازمان بهداشت جهانی ممنوع شده است.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیران عربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید