no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
ژانویه 26, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی و دور کردن آنها از آسیب های اجتماعی ناشی از این پدیده

نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی و دور کردن آنها از آسیب های اجتماعی ناشی از این پدیده  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 36 صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

دیباچه پیرامون قضیه تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

درک مشکل پیرامون قضیه  تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

بررسی بیشتر در رابطه با تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

ارائه مستندات پیرامون تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

پیش بینی نتایج در مورد تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

راهکارها پیرامون قضیه تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

رفرنس و منبع مورد استفاده تربیت  جنسی و اخلاقی در  دانش آموزان افغانی

خانواده و آموزش هویت جنسی

به طور کلی باید خاطر نشان کرد که در آموزش هویت جنسی فرزندان، دو عامل در مقایسه با دیگر عوامل تأثیر به سزایی در این امر دارد: اولین عامل خانواده است و عامل دیگر محیط.

شیوه آموزش در خانواده و محیط نیز به دو طریق مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود.

شیوه آموزش در خانواده: خانواده که به تعبیری، فراتر از محدوده مدیر و خواهر و برادر است، می تواند در انتقال و شناسایی هویت جنسی به فرزندان مؤثر باشد.

در شیوه مستقیم؛ آموزش نحوه معاشرت و تعامل صحیح در فامیل می تواند به صورت تذکر به فرزندان، برای حفظ محدوده روابط با جنس مخالف در فامیل و سپس هدایت دختران در جمع زنان و دختران فامیل و هدایت پسران در کنار مردان و پسران فامیل صورت پذیرد. در شیوه غیر مستقیم نیز جدا کردن اتاق پسران از دختران در اسلام توصیه شده است.

علت حفظ محدوده کنترل شده برای هر یک از دختران و پسران، به این دلیل است که در آنها هیجانات و کشش هایی به جنس مخالف وجود دارد که از کنترل خارج شدن چنین هیجاناتی، زمینه ساز فساد و تباهی آنان خواهد بود.

امام رضا علیه السلام در پاسخ به این که چرا نگاه مردان نامحرم به موی زنان نامحرمِ متأهل و مجرد حرام است؟ فرمود: زیرا این نگاه، زمینه ساز هیجانی در فرد است که به فساد کشش ایجاد می کند و زمینه ارتکاب عمل ناپسند را که حرام است، فراهم می سازد.

ازاین رو، به کار بردن روش هایی که در میان خانواده به حفظ حیا بینجامد، دارای اهمیت است و دختران و پسران را که در دانش آموزی دارای قوه درک درباره تشخیص هویت جنسی هستند، باید با آموزش های مستقیم و غیر مستقیم راهنمایی کرد که به تدریج در سنین بالاتر محدوده خویش را حفظ کنند تا دچار فساد و تباهی نگردند؛ چرا که آنان به صلاح خود آگاهی لازم را ندارند.

روش های مستقیم و غیر مستقیمی به خانواده پیشنهاد شده است که به مرور زمان هر یک از دختران و پسران به اهمیت هویت جنسی خویش پی ببرند تا از آفات آن محفوظ بمانند.

  1. جدا کردن بستر خواب دختران و پسران

پیامبر گرامی اسلام می فرماید: فرقوا بین اولادکم فی المضاجع اذا بلغوا سبع سنین؛ زمانی که فرزندان شما هفت ساله شدند، بستر خواب آنها را از همدیگر جدا سازید».

در حدیث دیگری که به طور جداگانه به این روش اشاره شده است، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرماید:

الصبّی و الصبّی و الصبیّة و الصبیّة یُفَرِّقُ بینهم فی المضاجِعِ بِعشر سنینَ.

از سن ده سالگی پسر بچه ها با پسربچه ها و دختر بچه ها با دختربچه ها در یک بستر نخوابند.

از دو حدیث یاد شده می توان به این نکته مهم پی برد که بایسته است از همان دانش آموزی با به کارگیری این روش، به تدریج فرق بین دختر و پسر و حد و حدود دانش آموزان را به آنان بشناسانیم تا آنها را رعایت کنند و این زمینه ای است تا بتوانند به پرسش های ذهنی هر یک از این دو طایفه، به طور منطقی و طبیعی پاسخ دهند.

  1. نحوه لباس پوشاندن

حضرت علی علیه السلام می فرماید:

روزی در بقیع با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودم. زنی سوار بر مرکب از آنجا می گذشت که ناگهان از روی مرکب به زمین افتاد. حضرت رسول، روی خود را به جانبی دیگر گرداند. به آن حضرت گفتند: آن زن شلوار به پا دارد. پیامبر صلی الله علیه و آله سه بار فرمودند: خدایا، عفو و بخشش خود را شامل حال زنانی قرار ده که شلوار به پا می کنند. ای مردم شلوار برای پوشش، بهترین لباس است. زنانتان، هنگام خروج از منزل، خود را با شلوار حفظ کنند.

به علت خصوصیت های جسمانی، تفاوت نوع پوشاندن لباس های مناسب با جنسیت دختر به دختران و لباس های مناسب پسر به پسران؛ برای پیدا شدن هویت صحیح جنس در میان دختران و پسران، بسیار پر اهمیت است.

تأثیر مدیران و خانواده در پذیرش نقش جنسی از طرف فرزند در درجه اولِ اهمیت قرار دارد؛ زیرا مدیران به آنها یاد می دهند که چگونه باشند و چه ویژگی هایی را به عنوان دختر یا پسر بودن حفظ کنند. بنابراین، باید از پوشاندن لباس دختران به پسران و از پوشش های پسرانه برای دختران پرهیز کرد. عادت دادن دختران به پوشیدن چادر و روسری، کمک مؤثری برای رسیدن به این هدف می کند.

  1. حد و مرز سنیِ نشان دادن عواطف مدیران به پسران و دختران

دستورات عملی اسلام مانند نبوسیدن دختر بچه شش ساله و یا در آغوش نگرفتن او توسط نامحرم، به تدریج اندیشه جدا بودن جنسیت را در دختران پدید می آورد و نیز ممنوعیت بوسیدن پسربچه هایی که سن آنان از هفت سال تجاوز کرده است توسط زنان و دختران نامحرم، جدایی جنسیت را در فرزندان پسر پدید می آورد.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در این باره می فرماید: «دختر بچه شش ساله را پسر بچه نبوسد. همچنین زنان از بوسیدن پسربچه ای که سنش از هفت سال گذشته، خودداری کنند».

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید