no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازی ( با تاکید بر مشارکت جامعه- محور) - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازی ( با تاکید بر مشارکت جامعه- محور)
zip
مارس 11, 2022
۱۲,۰۰۰ تومان

پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازی ( با تاکید بر مشارکت جامعه- محور)


پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازی مدارس

پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازی ( با تاکید بر مشارکت جامعه- محور) در پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا جهت رفاه حال معلمان و مدیران عزیز و گرامی نگارش می گردد و باعث می شود آنها به درستی بتوانند در راستای سند تحول بنیادین و در سوی تربیت بهینه نوجوان سالم گام های اساسی بردارند.

نگارش پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازی ( با تاکید بر مشارکت جامعه- محور)  به صورت اختصاصی و توسط تیم تخصصی ما صورت پذیرفته و به نوعی می توان از آن به عنوان برنامه سالانه ای هم برای مدارس یاد کرد.که در واقع در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اعتیاد گامی موثر ایجاد می کند.

با شكل‌گيري تغييرات اساسي دركاركردهاي مدرسه و تبيين ويژگي‌هاي آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جهت گيري هاي نظام آموزش ‌و ‌پرورش در تعيين اهداف ، پيش‌بيني راهبرد ها و تنظيم برنامه ها دچار تغيير گرديده است .براين اساس در سياست هاي وزارت آموزش ‌و ‌پرورش توجه به پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش‌آموزان در تراز نظام جمهوري اسلامي ايران مورد تأكيد قرار گرفته و كليدي ترين راهبرد ، ارتقاء كيفيت آموزش تعيين شده است. از آنجا كه تحقق اين راهبرد نيازمند سياست هاي مشخص در مولفه ها و اجزاء مختلف نظام آموزشي به ويژه مديريت و رهبري مي باشد، اصلاح ، بهبود و تقويت آن در مدارس ضروري است. اين سياست براي عملياتي شدن نيازمند تنظيم برنامه هايي است كه بتواند ابعاد ، فرايندها، شاخص ها و استاندارد هاي مديريت مدرسه را به طور نظام مند مورد توجه قرار دهد تا با استفاده از ظرفيت هاي موجود عملكرد آن بهبود يابد.

در اين راستا مدریت و سایر عوامل آموزشی حسب وظيفه و مأموريت خود نسبت به تدوين برنامه و پروژه ها و مداخلات موردی با هدف اصلاح ، بهبود و ارتقاء عملكرد مديريت مدرسه و به تبع آن پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازی ( با تاکید بر مشارکت جامعه- محور) به عنوان تجلي گاه تحقق اهداف متعالي نظام آموزش ‌و ‌پرورش در اقدام نمود. در این برنامه با توجه و باور به توانمندي ها و ظرفيت هاي مدارس ، فرايندهاي مهم و اساسي با تأكيد بر برنامه‌ريزي ، توسعه مشاركت ، ارزيابي مداوم ، اصلاح و بهبود و در نهايت دستيابي به آموزش و يادگيري با كيفيت ، مورد توجه قرار گرفته است. اين برنامه در صدد است تا به مديران جهت بازخواني، بازانديشي و بازآفريني نقش ها و وظايف خود در مديريت مدرسه و اجرای پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازی ( با تاکید بر مشارکت جامعه- محور) كمك نمايد. در واقع برنامه مذكور تكاليف جديدي را از مديران مطالبه ننموده بلکه تلاش مي نمايد تا ایشان را در انجام وظايف و مأموريت‌ها كه همانا تفكر استراتژيك ، تنظيم مداخلات موردی ، سازماندهي و هماهنگي امور، هدايت و رهبري آموزشي و ارزيابي، نظارت و بازخورد هاي سازنده و تعالي بخش مي باشند، ياري رساند.

با توجه به آنچه گفتیم می توانید نسبت به دانلود پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازی ( با تاکید بر مشارکت جامعه- محور)  اقدام نمایید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید