no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

کنش پژوهی دبیران ریاضی علاقه مند کردن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

کنش پژوهی دبیران ریاضی علاقه مند کردن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
zip
دسامبر 5, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

کنش پژوهی دبیران ریاضی علاقه مند کردن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي


کنش پژوهی دبیران ریاضی علاقه مند کردن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی دبیران ریاضی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی دبیران ریاضی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

چو بنگریم کرات ، سیارات و ستاره ها را برمداری از نظم ریاضی ببینیم که اندک تغییری در این حرکت می توانست نابودی را به ارمغان آورد و چون گوش فرا دهیم هر ترنمی جان مایه ای از راز ریاضی را به جان دارد .

ریاضی علم مناظر و مرایا ، علم مقابله و اعداد و علم فهم و نجات ، گاه نهایت را چنان نزدیک که می توان چشم پوشید و گاه نزدیک را چنان دور که عالمی به یاری خواستن . سایه ذره لطف الهی چون بر دلی افتد مجنون وار شیدای دو چندانش کند تا رخصتی یابد وبا چشمه دل ذره بیند و چون ذره در ذره افتد کمال هنر در هر ذره کاینات بیند و اقرار نماید که اوست اولین معلم ریاضی و اولین معلم هنر . ( مظفر غربي ). در این سیر سایه رضوان بردلم افتاد و درپی فرصتی تا اولین معلم هستی را از خود خشنود گردانم قلم وجان در وادی عشق به مشق واداشتم وبا تلاشی بدون چشم داشت سعی کردم که دانش آموزان و دبیران ریاضی را به رسم هندسي که بخشی از درس ریاضی راهنمایی است علاقه مند کنم .

امید است مثمر ثمر واقع شده و مورد عنایت همکاران و خوانندگان عزیز قرار بگیرد .

تحلیل موقعیت تدریس

به نام خدایی که توفیق ازاوست             دل زنده را نورتحقیق ازاوست

اینجانب ……….. دارای مدرک ………… ، تقریبا مدت …… سال است که مشغول خدمت در کسوت مقدس آموزگاری می باشم .

هنگامی که دردوران راهنمایی ، مشغول به تحصیل علم ودانش بودم ، علی رغم علاقه خاصی که به درس ریاضی داشتم ٬ بخشی از این درس به نام رسم درمن وسایر همکلاسی هایم یک نوع دلزدگی و بی علاقه گی ایجاد می کرد .

معلم مربوطه آموزش مختصری به ما می داد ٬ سپس ازما می خواست که روی صفحه روغنی و با قلم رسم و جوهرتکلیف مربوطه راانجام دهیم . من واکثریت قریب به اتفاق بچه ها به دلیل پخش شدن جوهر و کثیف شدن رسم ومشکلات دیگری که ضمن کار پیش می آمد ٬ علی رغم تلاش وزحمت فراوان ٬ نمره خوبی ازاین قسمت نمی گرفتیم و همیشه می گفتیم که « رسم به چه دردی می خورد و چه ارتباطی باریاضی دارد ؟‍‍! » تا این که وارد تربیت معلم شده ودررشته دبیری ریاضی به تحصیل مشغول شدم . درآنجا نیزدربررسی کتب به بخش رسم که می رسیدم همان بی علاقه گی وفقدان انگیزه دوران تحصیل به سراغم می آمد و باز همان سؤال که« این مبحث به چه دردی می خورد» را مطرح می کردم . درآن جا چند رسم ابتکاری را کشیدم که مورد تأیید استاد و سایردانشجویان قرارگرفت و همین امرمشوقی شد ، که درارتباط این بخش بامبحث ریاضی و به طورکلی ، کارآیی آن ٬ بدنبال جوابی قانع کننده باشم .

دانش آموزان مدرسه عفت حاجی آباد بیشترازمدارس دیگر ، نسبت به قسمت رسم ریاضیات دلسرد و بی تفاوت بودند و بارهااین جملات را ازآنها شنیدم که می گفتند : « رسم چه کارش باریاضی » یا « درس خیلی مسخره ای است وبه چه دردی می خورد ؟ ».

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی دبیران ریاضی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید